صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴

اتریش برای جلوگیری از مهاجرت بیشتر افغان‌ها دست به‌کار شد

دولت اتریش که موج بحران پناه‌جویان به این کشور رسیده است، با درخواست‌‌های پناهندگی بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. این کشور برای مقابله با این موج، روز گذشته (سه‌شنبه) لایحه‌ای برای جلوگیری از مهاجرت افغان‌ها تدوین کرد.
کد خبر : 47484

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «رویترز»، این اقدام به‌دنبال سخنان وزیر کشور آلمان انجام شده است. وزیر کشور آلمان با توجه به حضور صدها هزار نفر از مهاجران در این کشور، از افغان‌ها خواست در کشور خود بمانند و آنجا را بسازند.


قانون جدید اتریش بسیاری از افغان‌ها را مجبور می‌کند برای آوردن خانواده خود به اتریش به جای یک سال بر طبق قوانین پیشین، به مدت سه سال صبر کنند. آنان همچنین باید دارای یک منبع مستقل درآمد، بیمه خدمات درمانی و محل سکونت باشند.


«یوهانا میکل‌لیتنر» وزیر کشور اتریش به رادیوی رسمی این کشور (ORF) گفت: این تصمیم، سیاسی است زیرا تدوین قوانین سختگیرانه‌تر بر خانواده‌های افغان تاثیر می‌گذارد.


این قانون که به جای داوطلبان پناهندگی سیاسی همچون بسیاری از مردم سوریه، افغان‌ها را شامل می‌شود، پس از تصویب ماه آینده در مجلس، از اواسط ماه نوامبر (اواخر آبان‌) اجرا می‌شود و «حمایت تکمیلی» را تضمین می‌کند.


کشورهای اروپایی که برخی از آن‌ها در چهار سال گذشته با مداخله در امور کشورهای شمال آفریقا و غرب آسیا آتش جنگ را در آنجا برافروختند، اکنون با سیل پناهندگان و افراد فرار کرده از درگیری و کشمکش مواجه‌اند.


بحران مالی در حوزه پولی یورو نیز در چند سال گذشته رهبران اتحادیه اروپا را به بازنگری در سیاست‌های اقتصادی خود فراخوانده است.


بر طبق آخرین برآوردهای آژانس مرزی اتحادیه اروپا (Frontex)، شمار مهاجران خارجی که در نه ماه نخست سال جاری میلادی از مرزهای اتحادیه اروپا عبور کرده‌اند به بیش از 710 هزار نفر می‌رسد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اتریش اروپا افغان
ارسال نظر