صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
معاون آموزشی وزیر بهداشت:

اعتبار بخشی بین‌المللی یک اولویت در آموزش علوم پزشکی است

معاون آموزشی وزیر بهداشت اعتبار بخشی بین‌المللی را یکی از اولویت‌های آموزش علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در بحث اعتبار بخشی بین‌المللی نیز می‌توانیم به تبادل تجربیات بپردازیم و این زمینه بسیار خوبی را فراهم می‌کند.
کد خبر : 47410

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر محمد باقر لاریجانی در دیدار با هیات دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس، گفت: با توجه به اینکه در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران نیز بحث اعتباربخشی داخلی را شروع کرده‌ایم و همه دانشگاه‌ها موظف هستند تا قوانین خاص فرآیند اعتباربخشی را گام به گام رعایت کنند،‌ در بحث اعتبار بخشی بین‌المللی نیز می‌توانیم به تبادل تجربیات بپردازیم و این زمینه بسیار خوبی را برای هر دو طرف فراهم می‌کند.


معاون آموزشی وزیر بهداشت با توجه به تولیدات علمی ایران در 40 سال اخیر، گفت: ایران با داشتن 60 دانشگاه علوم پزشکی،‌ حدود 18 هزار عضو هیات علمی، 322 مجله حوزه پزشکی و 190 هزار دانشجوی علوم پزشکی دارای ظرفیت‌های بالایی برای همکاری در سطح منطقه و جهان است.


وی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار،‌ زمینه‌های همکاری‌های مشترک با دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس را گسترده خواند و افزود: با شناختی که امروز با این دانشگاه پیدا کردیم می‌توانیم طی نشستی دیگر به ترسیم نقشه تعاملات علمی مشترک بپردازیم.


بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها اولویت‌ اصلی وزارت بهداشت است


در ادامه دکتر محمد اکرمی،‌ معاون قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل به توضیح مختصری درباره تفکیک رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی پرداخت و گفت: در ایران بر خلاف سایر کشورها تمام رشته‌های پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت اداره می‌شود و معاونت آموزشی وزارت بهداشت که اکنون دکتر باقر لاریجانی عهده‌دار این مسئولیت هستند، وظیفه انجام همه امور مربوط به آموزش پزشکی در ایران را دارد.


وی با توجه به اهمیت ارتباطات بین‌المللی اظهار کرد: وزیر بهداشت ایران از همان ابتدای وزارت خود،‌ بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها را از اولویت‌های اصلی وزارتخانه قرار دادند و با دید وسیع و تجربه خوبی که دکتر باقر لاریجانی در زمینه‌های مختلف آموزش،‌ پژوهش و درمان داشتند، اقدامات زیادی در این راستا انجام شده است.


وی در ادامه به گردشگری سلامت در ایران اشاره کرد و افزود: طب سنتی ایران با قدمت چند هزار ساله خود برتری زیادی نسبت به طب سنتی سایر کشورها دارد و همین موضوع باعث شده است که گردشگران و پژوهشگران بسیاری به ایران بیایند و این باب می تواند برای همکاری ایران و قبرس مناسب باشد.


برای شروع فاز جدید تعاملات علمی به ایران آمده‌ایم


دکتر نکدوت اوسام،‌ رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس ضمن تشکر از دکتر لاریجانی گفت: دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس سالانه صدها دانشجوی خارجی پذیرش می‌کند و همچنین با بسیاری از کشورهای اروپایی تبادل استاد و دانشجو داریم و با داشتن 25 مرکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه سعی شده به امر آموزش و پژوهش به صورت همزمان پرداخته شود.


وی با بیان اهمیت اعتباربخشی دانشگاهی افزود: آنچه که در سال‌های اخیر مورد توجه ما بوده است،‌ مساله اعتبار بخشی است و ما معتقدیم که از طریق فرآیندهای اعتبار بخشی می‌توانیم به بالاترین سطح کیفیت آموزشی دست یابیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر