صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۲۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
قالیباف:

مشکلات اقتصادی کشور ریشه در سوءمدیریت‌ها دارد

سرلیست ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که آیا تحریم عامل اصلی مشکلات اقتصادی است، گفت: سهم تحریم در حوزه مشکلات اقتصادی ۳۰ درصد است؛ در صورتی‌که ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه در سوءمدیریت‌ها و ناکارآمدی‌ها دارد.
کد خبر : 473151

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف در جمع مردم شهرستان شهرری که عصر امروز در مسجد آیت‌الله فیروزآبادی برگزار شد، با بیان اینکه کمتر از ۴۸ ساعت فرصت داریم تا یک صفحه زرینی را برای حل مشکلات کشور در همه زمینه‌ها به دست مردم عزیز ایران رقم بزنیم، اظهار کرد: انتخابات جمعه پیش رو از یک ویژگی منحصر به فردی برخوردار است؛ از این جهت که تا به امروز ۱۰ دوره انتخابات مجلس برگزار شده و انتخابات روز جمعه که یازدهمین دوره مجلس را شکل خواهد داد از ویژگی خاصی برخوردار است؛ چون در کشور ما یکی از معضلات اساسی، معضل اقتصادی است.


وی با اشاره به این مطلب که هرچقدر کشور در حوزه دفاع دارای اقتدار است، در حوزه اقتصاد ضعف دارد، یادآور شد: ریشه این نابسامانی در چند موارد است که یکی از آنها تحریم است. دشمنانی که به‌ویژه آمریکا با جمهوری اسلامی عناد دارند به دنبال این هستند تا در مقابل دین و باورهای سنتی ما که انقلاب در رأس آن است، بایستند. تحریم امروز شبیه به یک تروریسم اقتصادی است؛ در شرایط جنگی حتی صادرات دارو از سوی کشورهای دیگر ممنوع نمی‌شود، اما این‌ها صادرات دارو به ایران را تحریم کرده‌اند. 


سرلیست ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که آیا تحریم عامل اصلی مشکلات اقتصادی است، گفت: سهم تحریم در حوزه مشکلات اقتصادی ۳۰ درصد است؛ در صورتی‌که ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه در سوءمدیریت‌ها و ناکارآمدی‌ها دارد.


قالیباف علاوه بر تحریم و سوءمدیریت‌ها، عدم اعتقاد به باورهای سنتی را عامل سوم مشکلات اقتصادی عنوان کرد و در تشریح عامل چهارم گفت: چهارمین عامل وجود مشکلات اقتصادی به وجود اقتصاد دولتی بازمی‌گردد. اقتصاد دولتی؛ یعنی اقتصاد ناکارآمد و فسادزا و اقتصادی با کمترین هزینه و بهره‌وری.


وی با بیان این جمله از حضرت امام خمینی(ره) که سرنوشت کشور در دستان مردم است، تأکید کرد: مردم دقیقاً در روز جمعه به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا اختیارشان را به دست ۲۹۰ نفر نماینده بسپرند؛ لذا باید خیلی بادقت انتخاب کرد. با اتخاذ یک تصمیم درست، کسی را باید انتخاب کرد که وقتی از «در رأس امور بودن مجلس» می‌خواهیم سخن بگوییم، نمایندگانش هرگز از خط مردم و انقلاب خارج نشود و نیز مجلسی باشد که گره‌ای از مشکلات مردم باز کند، بندبند قانون اساسی را اجرا کند. سیاست‌های ابلاغی کلان قانون‌گذاری اعم از حل مشکلات جاری مردم را مدنظر قرار دهد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مجلس دهم بار‌ها گفته که به‌دنبال اصلاح ساختار بودجه است، اما حرکتی در این راستا انجام نداده یا در حوزه افشای یارانه‌های پنهان، کار خاصی از این مجلس مشاهده نشده است، پس همه این‌ها وعده‌هایی است که سال‌ها سال مطرح شده است.


قالیباف گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات مجلس دهم در مجلس یازدهم تکرار نشود، مردم عزیز در روز جمعه به تمام لیست ۳۰ نفره ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی رأی دهند؛ نیروهای انقلابی‌ای که امروز به وحدت حداکثری دست یافته‌اند.


وی با بیان اینکه مجلس یازدهم قطعاً به دولتی که قصد انجام کار و نیز قصد حل مشکلات اقتصادی مردم را داشته باشد با قانون‌گذاری به او کمک خواهد کرد، یادآور شد: مجلس یازدهم قطعاً درصدد اصلاح ساختار بودجه و تقویت نقش نظارتی خود، خواهد بود.


سرلیست ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که یک کاندیدا هم باید برنامه داشته باشد و هم کارنامه، گفت: نه اینکه یک کاندیدایی بخواهد با وعده‌ و شعار رأی بیاورد. 


قالیباف با بیان خاطره‌ای از دوران مدیریتش در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که در شهرداری می‌خواستم توفیق خدمت به مردم را به دست بیاورم، در جلسه شورای شهر برنامه خودم را ارائه دادم و از من برنامه خواستند و در آنجا گفتم یکی از برنامه‌های من این است که نگذارم فاصله شمال و جنوب بیشتر شود، یک نفر در آنجا به من گفت آقای قالیباف اینکه هنر نیست شما باید تلاش کنید تا این فاصله کم  شود و از بین برود و من هم گفتم آرزو می‌کنم که این فاصله کم شود و همه آرزوی من این است که اگر این فاصله از بین نمی‌رود، حداقل کاهش یابد؛ لذا وقتی من به خودم و به مجموعه نگاه می‌کنم، می‌خواهم یک قولی به مردم بدهم که فردا شرمنده آنها نباشم؛ چون در گذشته هرکسی آمد و قول داد که می‌خواهد این فاصله را کم کند و از بین ببرد، بعد از خداحافظی‌اش این فاصله فرسنگ‌ها بیشتر شد؛ لذا من باید به‌عنوان شهردار کاری کنم تا ابتدا نگذارم این فاصله بیشتر شود و سپس فاصله را کم کنم. پس بر روی این وعده خود ایستادم و نه‌تنها نگذاشتم این فاصله بیشتر شود، بلکه آن را کاهش دادم.


وی با بیان اینکه باید به کسانی رأی داد که هم برنامه داشته باشند و هر کارنامه، از مردم ایران خواست تا هرگز تحت جوسازی رسانه‌های خارجی و دشمن و نیز ایادی داخلی آن‌ها قرار نگیرید و گفت: این رسانه‌‌ها این‌طور وانمود میکنند که مشکلات را نمی‌شد حل کرد، ولی اعلام می‌کنم امروز با یک برنامه جهادی و یک برنامه متخصصانه و پنج‌ساله، می‌توان ثبات اقتصادی را به کشور بازگرداند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: باید مجلسی را انتخاب کرد تا شاهد این مسئله نباشیم که وقتی شب می‌خوابیم و صبح از خواب بیدار می‌شویم، مشاهده کنیم دارایی‌های مردم نصف و همه چیز گران شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر