صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

گرهی که با دست باز می‌شد/ مالیاتی که ذهن ورزشکاران المپیکی را مشغول کرد

مالیاتی که از حقوق ورزشکاران المپیکی کسر می‌شود ذهن آن‌ها را به این موضوع مشغول کرده و باعث نارضایتی‌شان شده است.
کد خبر : 472762

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، طبق مصوبه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک قرار شد از تیر 98 ماهیانه 5 میلیون تومان به‌حساب ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک می‌شوند، واریز گردد تا ورزشکاران انگیزه لازم را برای درخشش در مهم‌ترین آوردگاه ورزشی جهان داشته باشند.


مدت‌ها این بحث مطرح بود که مبلغ موردنظر به‌صورت مستقیم به‌حساب فدراسیون‌ها یا ورزشکاران واریز شود که در نهایت تصمیم بر آن شد تا پول در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرد چون در برخی رشته‌ها امکان آن وجود داشت که ورزشکار اعزامی با فردی که سهمیه گرفته به دلایل مختلف از جمله مصدومیت عوض شود.


پرداخت این حقوق به گفته ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان به‌حساب فدراسیون‌ها انجام شد و مسئولان فدراسیون‌های مختلف با کسر 10 درصد از این مبلغ آن را به‌حساب ورزشکاران واریز می‌کند که این موضوع با انتقادات مختلفی همراه شده است. ورزشکاران المپیکی از این موضوع ناراحت هستند که حقوقشان را پس از تأخیر چند ماهه گرفته‌اند و متحمل سختی‌های زیادی شده‌اند. حالا هم که این پول را دریافت می‌کنند با کسر 10 درصد از آن با مشکل بیشتری مواجه می‌شوند چون چند 10 درصد از حقوقشان کم شده است.


انتقادات ورزشکاران به اینکه می‌توانستند به‌صورت مستقیم حقوقشان را از طریق کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش و جوانان دریافت کنند بیهوده است چون از لحاظ قانونی هر ورزشکاری زیرمجموعه یک فدراسیون به شمار می‌رود و باید از طریق فدراسیون خود این پول به حسابش واریز شود اما راهکار مناسبی برای آنکه انگیزه ورزشکاران از بین نرود وجود داشت که هنوز هم می‌تواند از آن استفاده کرد.


بودجه ورزش ایران با پرداخت 10 درصد کسر مالیات به ورزشکاران المپیکی دچار مشکل نمی‌شود و فدراسیون‌ها می‌توانستند با مساعدت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک 10 درصد به حقوق ورزشکاران خود بیفزایند تا آن‌ها از لحاظ روحی در وضعیت بهتری قرار بگیرند. آرامش ذهنی و ایجاد حس رضایت‌مندی منجر به افزایش انگیزه یکایک ورزشکاران صعود کرده به المپیک می‌شود و آن‌ها را از دغدغه دور می‌کند تا میزان تمرکزشان به شکل محسوسی دچار چالش نشود.


مصوبه قبلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قابل اصلاح است و می‌توان 10 درصدهایی که از حساب ورزشکاران المپیکی کسر شده را به‌حساب آن‌ها واریز کرد تا گلایه و شکوه ورد زبان آن‌ها نشود. در واقه گره‌ای که با دست بازشدنی است نیاز به دندان ندارد. می‌توان کیفیت هزینه را در ورزش ایران افزایش داد تا در میدان المپیک نتایج بهتری حاصل شود. نارضایتی ورزشکارانی که المپیکی شده‌اند به سود ورزش ایران نیست و باید دید مدیران چه تصمیمی برای بالا بردن روند آمادگی ورزشکاران مدنظر قرار خواهند داد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر