صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
معاون بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با آنا:

وابستگی فعالیت‌های علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به دولت، موجب کاهش کیفیت پژوهش‌های دانشگاهی می‌شود

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وابستگی فعالیت‌های علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به دولت موجب کاهش کیفیت پژوهش‌های دانشگاهی می‌شود.
کد خبر : 472509

سیدمحمدمعین میرابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به رشد علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: بی‌شک مهم‌ترین نقش در ساختار علمی دانشگاه، متعلق به پژوهش و انجام تحقیقات حول موضوعات مختلف است.


وی افزود: نکته مهم در این مورد، توجه به تفاوت دستاورد با پیامد تحقیقات است. طبق بررسی‌های صورت گرفته در سالیان گذشته، تعداد مقالات و نیز میزان ارجاع به آن‌ها رشد داشته است؛ اما مسئله اینجاست که این پژوهش‌ها در نهایت چه پیامدی برای نظام سلامت ما داشته‌اند؟ چراکه مهم‌ترین هدف اقدامات علمی و پژوهشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید حفظ و ارتقای سلامت جامعه باشد.


معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی در فضای دانشگاه به‌شدت به دولت و وزارت بهداشت وابسته است، گفت: مطالبه‌گر و مجری پژوهش نیز زیر نظر وزارت بهداشت است؛ بدون شک این امر، راندمان و تأثیر پژوهش‌ها را با کاهش کیفیت مواجه می‌سازد و باید نهادهای مستقل و دانشجویی در این قضیه حضور فعال داشته باشند.


جنبش دانشجویی به افزایش معنویت و توانایی تحلیل مسائل روز توجه ویژه داشته باشد


میرابراهیمی درباره نقش پررنگ دانشجویان در شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی و تداوم آن گفت: خون شهدایی همچون شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به پای نهال انقلاب ریخته شد و این عزیزان به‌عنوان الگویی جلوی چشم دانشجویان هستند.


وی افزود: دانشجویان با خون خود در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ تکلیف حکومت پهلوی را برای ملت مشخص کردند؛ تا جایی که شخص شاه جلوی دوربین آمد و از شنیدن صدای انقلاب ملت ایران سخن گفت. در آن زمان تشکل‌های دانشجویی اسلامی حتی در خارج از کشور نیز صدای اعتراض مردم ایران را به گوش جهانیان رساندند و در برابر خط سکولاریسم و مارکسیسم که در دانشگاه‌ها رخنه کرده بود ایستادند.


معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دانشجویان پس از پیروزی انقلاب به نقش‌آفرینی فعال خود ادامه دادند، گفت: تسخیر مرکز فتنه‌گری ایالات متحده آمریکا فراموش نکرده‌ایم که توسط دانشجویان پیرو خط امام صورت گرفت و شاهد پیام تاریخی حضرت امام(ره) در ۲ آذر ۶۷ بودیم که پاسداری از اصول تغییرناپذیر انقلاب را بر دوش قشر دانشجو و طلبه نهاده و دستور تشکیل بسیج دانشجویی را صادر فرمودند.


میرابراهیمی ادامه داد: در دهه‌های بعد نیز دانشجویان، علم مقابله با اشرافی‌گری را به دست گرفتند. اکنون هم لازم است که علم مقابله با فقر، فساد و تبعیض در دستان این قشر باشد. یکی از اهداف بدخواهان انقلاب برای دانشجوی امروز که متأسفانه تا حدودی هم به نتیجه رسیده‌اند، بی‌تفاوتی و عدم حرکت و تلاش برای رفع موانع از سر راه انقلاب است؛ دانشجویی که اصلاً نفهمد در دنیا چه می‌گذرد، دانشجوی زمان خودش نیست.


وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از علل عقب‌نشینی جنبش دانشجویان انقلابی و مسلمان از آرمان‌های خود، به تعبیر مقام معظم رهبری ضعف تحلیل و محتو‌است. تعدادی از افراد در قضیه تسخیر لانه جاسوسی اقدام کرده و سفارت را تسخیر کردند اما بعداً از مواضع آن روزهای خود عدول کردند. بنابراین جنبش دانشجویی باید بر دو موضوع افزایش معنویت و همچنین شناخت عرصه و توانایی تحلیل مسائل روز توجه ویژه داشته باشند تا حرکت دانشجویان مؤمن حزب‌اللهی به نتیجه مطلوب خود برسد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر