صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
به مناسبت سالگرد شهادت دبیرکل سابق مقاومت اسلامی لبنان؛

خون رهبران حزب‌الله موجب رویش نسلی از جوانان مقاومت شده است/ سیاست شکست‌خورده ترورها

ترور رهبران مقاومت به‌وسیله جنایتکاران صهیونیست موجب رویش نسل جوانی از نیروهای مقاومت در جبهه‌های مختلف در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین می‌شود که با عملیات‌های مختلف ازجمله عملیات استشهادی «نفس در مقابل نفس» می‌گیرند و نمی‌گذارند خون رهبرانشان پایمال شود.
کد خبر : 472266

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، 16 فوریه هر سال برای مردم صیدا و جنوب لبنان یادآور خاطره‌ای شیرین از ثمرات مجاهدت‌های نیروهای مبارز حزب‌الله لبنان است؛ روزی که در آن شهر صیدا و بخش‌ گسترده‌‌ای از جنوب لبنان در سال 1985 میلادی از چنگال رژیم اشغالگر قدس آزاد شد. 


لبنانی‌هایی که آن روز را شاهد بودند، دیدند که چگونه دلاور مردان حزب‌الله غاصبان سرزمین‌شان را با ذلت و خواری هرچه تمام‌تر از لبنان بیرون راندند و هیمنه دشمن صهیونیستی را که تا آن روز  گمان نمی‌رفت که ارتش و نیرویی بتواند مقابلشان عرض اندام کند، شکستند. این موفقیت زمینه موفقیت بزرگ‌تری را در سال 2000 میلادی فراهم کرد که مجاهدان مقاومت توانستند بخش عمده‌ای از جنوب لبنان و بخش غربی بقاع (به جز مزارع شبعا) را آزاد کنند. با وجود این، مزارع شبعا همچنان در اشغال صهیونیست‌هاست که به‌زودی آزاد خواهد شد و به خاک لبنان خواهد پیوست.


بیشتر بخوانید:


وقتی امیرالمؤمنین میزبان افطار دبیرکل حزب‌الله لبنان شد


سید حسن نصرالله در دوران جوانی+عکس


زندگی‌نامه شیخ‌‌الشهدای مقاومت لبنان


16 فوریه از سوی دیگر، یادآور شهادت دلاور مردان حزب‌الله است. آنها ابتدا در سال 1984 شاهد شهادت شیخ‌‌الشهدای مقاومت لبنان، شیخ «راغب حرب» بودند و در سال 1992 نیز سید شهدای مقاومت، سیدعباس موسوی پس از  شرکت در مراسم دومین سالگرد شهادت شیخ راغب حرب، توسط بالگرد رژیم صهیونیستی ترور شد و به مجاهدان و مبارزان باوفایش پیوست.



شیخ راغب حرب، شیخ‌‌الشهدای مقاومت لبنان


راغب حرب یکی از رهبران مقاومت لبنان است که به امور عام‌المنفعه اهتمام زیادی داشت و با کمک یک جمعیت فرهنگی و خیریه توانست پرورشگاه «سیده زینب» را تأسیس کند. وی همچنین در شهر «شرقیه» مدرسه‌ای ابتدایی تأسیس کرد. در سال ۱۹۷۸ که لبنان در اشغال صهیونیست‌ها بود، وی به صورت پنهانی به خانواده شهدا، مجروحان و اسیران کمک می‌کرد که باعث ایجاد «بنیاد شهید لبنان»، یکی از مؤسسه‌های زیرمجموعه حزب‌الله شد. در ۱۹۸۲ میلادی هنگامی که قصد داشت برای شرکت در کنفرانسی راهی ایران شود، خبر اشغالگری صهیونیست‌ها را در لبنان شنید و بلافاصله خود را به روستای «جبشیت» رساند.


سربازان ارتش رژیم صهیونیستی چندین‌بار به خانه وی حمله بردند و وقتی نتوانستند به وی دست یابند، کودکان بی‌سرپرستی را آزار دادند که به دلیل کامل نبودن ساختمان پرورشگاه سیده زینب، شیخ آنها را در خانه خود پناه داده بود. دشمن برای پیدا کردنش جاسوس گماشت و در نهایت وی را یافت.


صهیونیست‌ها مارس ۱۹۸۳ (اسفند 1361) به محل سکونت وی حمله بردند و او را با چشمان بسته به پایگاه اطلاعاتی در نزدیک شهر «زبدین» و سپس به مرکز اطلاعات شهر صور منتقل کردند تا فرماندهان بزرگ صهیونیست بتوانند کسی را که آنان را به وحشت انداخته بود، ببینند.


بازداشت شیخ مقاومت لبنان باعث شد تا فشارهای مردمی علیه رژیم صهیونیستی افزایش یابد و آنها پس از ۱۷ روز وی را آزاد کردند. ۱۶ فوریه ۱۹۸۴ (27 بهمن 1362) شیخ راغب، قرائت دعای کمیل را به پایان برد و با تعدادی از دوستانش در خانه‌ای در همسایگی خانه خود مشغول شب‌زنده‌داری شد. پس از خروج وی از خانه، صهیونیست‌ها به رویش آتش گشودند و او را شهید کردند.


زندگی‌نامه سید شهدای مقاومت لبنان


سیدعباس موسوی روحانی شیعه لبنانی بود که تحت تأثیر اندیشه‌های سیدمحمد باقر صدر و امام خمینی(ره) قرار داشت و برای دیدار با رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ میلادی به ایران آمد. وی در سال ۱۹۹۱ به‌عنوان دبیرکل حزب‌الله انتخاب شد.



سیدعباس موسوی، دبیر کل سابق حزب الله لبنان


۱۶ فوریه ۱۹۹۲ بود که برای شرکت در مراسم سالگرد شیخ راغب حرب به روستای «جبشیت» سفر کرد و پس از شرکت در مراسم و ایراد سخنرانی به سمت بیروت در حرکت بود. بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به اطلاعاتی که به‌وسیله جاسوس‌های خود در لبنان به دست آورده بودند، به کاروان خودروهای سیدعباس موسوی حمله کردند و وی، فرزند و همسرش را به شهادت رساندند.


صهیونیست‌ها ترور را سرلوحه سیاست‌های خود قرار دادند


سال 1985 میلادی را باید سرآغاز قیام مردم لبنان علیه اشغالگری صهیونیست‌ها در جنوب این کشور دانست که با پیروزی آنها و خواری دشمن صهیونیستی همراه شد. صهیونیست‌هایی که جنوب لبنان را سنگر خود قرار داده بودند، باور نمی‌کردند مبارزانی از مقاومت لبنان و از تبار حزب‌الله بتوانند هیمنه پوشالی‌شان را درهم بشکنند و بر طبل رسوایی آنها بکوبند.


این موفقیت بزرگ باعث شد تا جایگاه مردمی حزب‌الله لبنان در منطقه ارتقا یابد و آنها بتوانند با ادامه عملیات‌های خود در سال 2000 میلادی بخش بزرگی از جنوب کشورشان را از تسلط صهیونیست‌ها خارج کنند. 


بعد از شکست صهیونیست‌ها در جنگ‌های متوالی با لبنان ازجمله جنگ 33 روزه و اوج گرفتن اقتدار حزب‌الله، رژیم صهیونیستی دیگر جرئت به راه انداختن جنگ با لبنان را به خود نداد و سیاست‌های تجاوزکارانه خود را در سوریه (هم‌زمان با آغاز بحران در این کشور) و علیه نیروهای مقاومت فلسطین ادامه داد. 


در این میان بیش از یک دهه است «سیاست ترورها» در ادبیات نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد شده و از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر گرفته تا فرماندهان ارشد نظامی این رژیم بارها بر موضوع متوسل شدن به ترور برای مقابله با مقاومت نیروهای فلسطینی تأکید کرده‌اند. از ترور شیخ احمد یاسین، بنیان‌گذار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مارس 2004 (اسفند 1382) تا ترور بهاء ابو العطا، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوامبر 2019 (آبان سال جاری) 15 سال می‌گذرد و جنایتکاران صهیونیستی در این سال‌ها چندین رهبر و مقام ارشد جنبش‌های فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند و همچنان نیز قصد دارند به خط‌مشی جنایتکارانه خود ادامه دهند. 


«یسرائیل کاتز»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی سه ماه پیش با تأکید بر ادامه این سیاست جنایتکارانه گفت: اسرائیل بار دیگر به سیاست ترورها علیه نیروهای مقاومت فلسطینی در نوار غزه بازگشته است. ما در تلاشیم تا سکوهای پرتاب موشک مقاومت را شناسایی و منهدم کنیم. همچنین تمرکز ارتش اسرائیل بر شناسایی مسئولان مقاومتی است که دستور پرتاب موشک را به سمت اسرائیل صادر می‌کنند. 


رویش نسلی از جوانان مقاومت 


معمولاً بعد از ترور رهبران مقاومت به‌وسیله جنایتکاران صهیونیست نسل جوانی از نیروهای مقاومت در جبهه‌های مختلف در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین روییده می‌شود که با عملیات‌های مختلف ازجمله عملیات استشهادی «جان در مقابل جان» می‌گیرند و نمی‌گذارند خون رهبرانشان پایمال شود. جریان مقاومت در فلسطین کار را به‌حدی رسانده‌اند که نه در برابر ترور، که حتی در برابر بازداشت مقام‌های جنبش‌های مقاومت ساکت نمی‌نشینند و در آخرین مورد، هفته گذشته جوانی فلسطینی در عملیاتی شهادت‌طلبانه به مقر پلیس رژیم صهیونیستی حمله و چندین نفر را زخمی کرد.



فلسطین اشغالی


هفته گذشته بود که در خارج از سرزمین‌های اشغالی و در برخی پایتخت‌ها و شهرهای کشورهای عربی منطقه مردم علیه سیاست‌های ددمنشانه دشمن صهیونیستی و نیز رونمایی از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» تظاهرات کردند و از دولت‌هایشان خواستند تا مواضع قاطعی در برابر جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی اتخاذ کنند.


«عبدالقادر ياسين»، مورخ بزرگ فلسطینی درباره سیاست ترورهای رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیلی‌ها هم‌زمان با برگزاری هر انتخاباتی می‌خواهند خون فلسطینی‌ها را در صندوق‌های رأی بریزند! شایسته نیست که این اقدام آنها با سکوت دولت‌ها و ملت‌های عربی همراه شود و آنها نظاره‌گر جنایت در حق موضوع فلسطین باشند.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر