صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

مشاور سابق نتانیاهو: شکستن ائتلاف میان روسیه، ایران و حزب‌الله بسیار سخت است

هم‌زمان با تحولات جدید سوریه یکی از مقام‌های اسرائیلی پیامدهای ائتلاف روسیه، ایران، حزب‌الله لبنان در سوریه را بر سرنوشت رژیم صهیونیستی تحلیل کرد.
کد خبر : 47169

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «الاخبار» نوشت: هم‌زمان با ورود روسیه به خطوط مبارزه نظامی در سوریه، «یعقوب عمیدرور» مشاور امنیت ملی سابق «بنیامین نتانیاهو» گفت: افزایش نیروهای ایرانی و حزب‌الله در سوریه تحت پوشش هوایی روسیه دو وجه دارد، نخست اینکه حزب‌الله در حاشیه به مبارزات خود ادامه می‌دهد و دوم اینکه خطر ناشی از تسلط ائتلاف میان حزب‌الله و ایران در سوریه علیه اسرائیل افزایش می‌یابد.


«عمیدرور» افزود: در وجه نخست، حزب‌الله به‌طور جدی وارد مبارزه‌ای سخت در سوریه می‌شود و این خود می‌تواند فرصتی برای اسرائیل باشد، زیرا دیگر این جنبش نمی‌تواند جبهه جدیدی از مبارزه علیه اسرائیل را بگشاید. این در حالی است که در سوریه عملیات سختی علیه عناصر یا سامانه‌های دفاعی‌اش شکل خواهد گرفت که می‌تواند خسارت جبران ناپذیری برجای بگذارد.


«الاخبار» نوشت: این «فرصت» که اسرائیلی‌ها از آن سخن می‌گویند تنها نظریه‌ای شخصی نیست، بلکه اسرائیل تلاش می‌کند از موقعیت کنونی برای بازسازی خود استفاده کند. اسرائیل در سال 2013 حملاتی هوایی علیه برخی مناطق مرزی سوریه ترتیب داد و حال که روسیه وارد عملیات نظامی در این کشور شده است، آن‌ها به‌طور رسمی اعلام می‌کنند هدف روس‌ها در تقابل با منافع اسرائیل قرار دارد و دامنه این تقابل در نهایت به حزب‌الله می‌رسد.


پیشتر «نتانیاهو» نخست‌وزیر و برخی از کارشناسان و تحلیل‌گران اسرائیلی اقرار کرده بودند که استراتژی اسرائیل، اهدافش را در منطقه محقق نمی‌کند. با وجود این، اسرائیل اصرار دارد سیاست دشمنانه خود را برطبق قاعده‌ای که هیچ‌کس از آن چیزی نمی‌فهمد، ادامه دهد.


«نتانیاهو» به‌تازگی در سخنانی در سازمان ملل متحد اعتراف کرد که حزب‌الله موشک‌های زمین به هوای «اس 22»، موشک‌های ضد اهداف دریایی «یاخونت»، موشک‌های زمین به زمین و پهپادهایی در اختیار دارد که می‌توانند به هر هدفی در سرزمین‌های اشغالی اصابت کنند. این بدان معنی است که اسرائیل توانایی بازداشتن حزب‌الله از تجهیز به انواع سلاح پیشرفته را ندارد.


مشارکت حزب‌الله در سوریه منجر به افزایش سطح خطر برای اسرائیل می‌شود و به این جنبش این امکان را می‌دهد که بر دایره نفوذ خود بیفزاید و این روند منجر به ایجاد نسلی از فرماندهان نظامی می‌شود که می‌خواهند به مبارزه با اسرائیل بپردازند.

پیش از «نتانیاهو»، گزارش رسانه‌های اسرائیلی نشان می‌داد که در دریا و زمین نقطه‌ای وجود ندارد که حزب‌الله نتواند آن را هدف قرار دهد و کارشناسان هشدار داده بودند که سیاست‌های اسرائیل می‌تواند به هر دلیلی، منجر به تقابل اسرائیل با حزب‌الله شود. حزب‌اللهی که پیشتر خود را به سلاح‌های پیشرفته نظامی مجهز ساخته است.


مشاور امنیت ملی سابق «نتانیاهو» گفت: مشارکت حزب‌الله در سوریه منجر به افزایش سطح خطر برای اسرائیل می‌شود و به این جنبش این امکان را می‌دهد که بر دایره نفوذ خود بیفزاید و این روند منجر به ایجاد نسلی از فرماندهان نظامی می‌شود که می‌خواهند به مبارزه با اسرائیل بپردازند.


«عمیدرور» افزود: در وجه دوم، تسلط ائتلاف میان حزب‌الله و ایران در سوریه علیه اسرائیل خطر بزرگی ایجاد می‌کند که می‌تواند به گرویدن روسیه به این دو حتی بدون توافق، منجر شود. این خطر، حقیقی است و ارتش اسرائیل باید تلاش‌هایش را در دو جبهه افزایش دهد، نخست در لبنان و دوم در جنوب سوریه.


وی تاکید کرد: با وجود این، اقدام نظامی در مقابل نیروهای روسیه آن هم در حالی که در ائتلاف با حزب‌الله و ایران هستند، بسیار سخت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر