صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

تاکید دبیر هیات امنای استان البرز بر جذب هیأت علمی و ارتقای وضعیت واحدهای هشتگرد و نظرآباد

دبیر هیات امنای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه واحدهای هشتگرد و مرکز نظرآباد قابلیت و توانایی جذب دانشجو در تحصیلات تکمیلی را دارند، بر جذب هیأت علمی و ارتقاء وضعیت علمی این واحدها، تجهیز و گسترش آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و ... تاکید کرد.
کد خبر : 47155

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر بهروز میرزا در جلسه شورای واحد کرج که با حضور معاونان، روسای دانشکده‌ها، مدیران گروه‌های آموزشی و مدیران اجرایی در سالن اجتماعات شهید مفتح واحد کرج برگزار شد، به توضیح درباره طرح تجمیع یک و دو در دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: پس از اجرای طرح تجمیع یک و دو، هرگونه تصمیم‌گیری درباره واحدهای دانشگاهی استان‌ها به هیأت امنای استانی واگذار شد و تا به امروز طرح موفقی بوده است.


وی آخرین موفقیت واحد کرج در عرصه ملی و بین‌المللی و کسب رتبه هشتم دانشگاه‌های معتبر کل کشور و رتبه ۱۶۲ آسیا، طبق اعلام پایگاه رتبه‌بندی یواس نیوز را تبریک گفت و آن را حاصل تلاش و زحمات اعضای هیأت علمی، پرسنل و دانشجویان این واحد دانشگاهی دانست.


سرپرست واحد کرج با توجه به آمار رشته‌های تصویب شده جدید در مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری تخصصی در سال ۹۴ ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ۳۰ درصد به ۳۵ درصد کل دانشجویان افزایش یابد.


وی با توجه به زیرساخت‌های مناسب علمی و پژوهشی در واحد کرج، تصویب و دایر کردن رشته‌های کاربردی مورد نیاز استان را امکان‌پذیر دانست.


میرزا با توجه به سایر واحد‌ها و مراکز آموزشی استان البرز گفت: واحدهای هشتگرد و مرکز نظرآباد نیز قابلیت و توانایی جذب دانشجو در تحصیلات تکمیلی را دارند که باید در این زمینه تلاش و پیگیری شود.


وی بر جذب هیأت علمی و ارتقاء وضعیت علمی این واحدها، تجهیز و گسترش آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، درآمدزایی از طریق جذب و راه‌اندازی طرح‌های سرمایه‌گذاری و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالیت گسترده در سامانه آزمایشگاه همکار آزاد (سا‌ها) و طرح شفا تاکید کرد.


میرزا همچنین خطاب به مدیران گروه‌های آموزشی و روسای دانشکده‌ها گفت: دانشگاه از مسئولان انتظار دارد در رفع نواقص با دید مثبت، عدم تصمیم‌ گیری‌های فردی، در نظر گرفتن ضوابط و شرایط دانشگاه با دقت نظر ویژه در انجام وظایف، حفظ جایگاه و شان آموزش، استاد و دانشگاه، ارتقاء کیفیت آموزش و اجرای دقیق سرفصل‌های آموزشی، نظارت و پایش دقیق ارکان آموزشی، مشارکت فعال در امور فرهنگی دانشگاه به‌ویژه نماز جماعت کوشا باشند.


در ادامه معاونان آموزشی و پژوهشی با ارائه آمار، قوانین و ضوابط مربوطه راهکارهایی برای بهبود وضعیت آموزشی و پژوهشی ارائه کرده و حاضران نیز با طرح پیشنهادات و مشکلات خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر