صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
وزیر کشور اعلام کرد

دعوت دولت از بخش خصوصی برای توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه

وزیر کشور با تأکید بر اینکه «دولت عزم جدی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه دارد»، گفت: گسترش روابط منطقه‌ای در حوزه اقتصادی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. ما از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا از ظرفیت‌های خود برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه استفاده کنند.
کد خبر : 4711

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز - یکشنبه - در اجلاس دو روزه «اقتصاد مقاومتی و روابط منطقه‌ای» اظهار کرد: سفرا می‌توانند نقش مهمی در توسعه روابط تجاری و تحکیم روابط سیاسی ایفا کنند.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مشترکات فرهنگی و اجتماعی زیادی با کشورهای همسایه خود دارد از این رو با توجه به ظرفیت‌ها و ذخایر استراتژیک و بازارهای وسیع ۵۰۰ میلیون نفری می‌توان توسعه روابط تجاری را اولویت مهم قلمداد کرد.


وزیر کشور ادامه داد: پیشرفت‌های تکنولوژیکی، موقعیت تجاری و منطقه‌ای و موقعیت اقلیمی ایران با کشورهای همسایه بستر یکپارچه و منسجمی را فراهم کرده است که در این بخش از فعالیت‌های مشترک اقتصادی باید ساماندهی شود و حلقه‌های مکمل آن چنان در کنار هم قرار گیرند تا از تمام ظرفیت‌ها برای امنیت پایدار استفاده شود.


رحمانی فضلی ادامه داد: اتفاقات منطقه‌ای که این روز‌ها رخ می‌دهد، دل هر انسانی را به درد می‌آورد. متأسفانه ما هر روز شاهد ریختن خون مسلمانان در منطقه هستیم و این امر ناپایداری امنیت را منجر شده است. ما در این همایش تلاش می‌کنیم با کمک مناطق کمتر توسعه‌یافته،‌ حداقل زندگی توأم با رفاه را ایجاد کنیم تا حوادثی مانند سربازگیری از سوی اشرار و اقدامات تروریستی تکرار نشود.


وی با بیان اینکه «برای ایجاد امنیت پایدار به کار جمعی نیاز داریم»، ادامه داد: ۱۶ استان جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور همسایه است. از این استان‌ها می‌توانیم به عنوان حلقه‌های وصل ایران با کشورهای دیگر برای پیگیری سیاست‌های منطقه‌ای استفاده کنیم.


وزیر کشور تأکید کرد: دولت عزم جدی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه دارد. گسترش روابط منطقه‌ای در حوزه اقتصادی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. ما از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا از ظرفیت‌های خود برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه استفاده کنند. ‌ظرفیت‌های طبیعی و انسانی و مشترکات تاریخی زیادی بین ایران و کشورهای همسایه وجود دارد که می‌تواند مورد توجه بخش خصوصی قرار گیرد.


اجلاس دوروزه «اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای» از صبح امروز با حضور وزیر کشور، ‌وزیر اطلاعات و مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه آغاز به کار کرد.


این اجلاس که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برقرار است، بعد از ظهر امروز با سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، ادامه می‌یابد.


اجلاس مزبور، فردا به کار خود پایان خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر