صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
صاحبکار مطرح کرد؛

بهبود محیط نوآوری وظیفه بنگاه‌های بزرگ است

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بهبود محیط نوآوری نیز وظیفه بنگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ است.
کد خبر : 470373

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید محمد صاحبکار خراسانی در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: نوآوری موضوع مهمی در دنیای امروزی است که ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید در کار باشند تا نوآوری حاصل شود. بنابراین مسئولان دولتی، دانشگاهی و بنگاه‌های اقتصادی باید در کنار هم کار کنند تا شرایط ایجاد نوآوری در کشور ایجاد شود.


رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: نوآوری را باید قطعه قطعه مانند کاشی‌کاری‌های مساجد قدیمی در کنار هم قرار داد، در حوزه نوآوری باید مانند پدرانمان که این کاشی‌کاری‌ها را انجام داده‌اند، صبور باشیم. برای توسعه نوآوری کشور باید برنامه‌ریزی کرد.


وی افزود: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چند برنامه ملی برای توسعه زیست‌بوم نوآوری ایجاد و دنبال می‌شود که این جشنواره نیز بخشی از این برنامه است. بیش از ۴ هزار و ۸۳۰ شرکت دانش‌بنیان از مزایای طرح دانش‌بنیان معاونت استفاده می‌کنند، برای شرکت‌های خلاق نیز برنامه مجزایی در نظر گرفته‌شده است. بیش از ۵۰۰ شرکت خلاق فعال در حوزه فرهنگی نیز از مزایای ابن برنامه استفاده می‌کنند.


صاحبکار مطرح کرد: برنامه‌های معاونت، جشنواره‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد همگی تکه‌های جورچین نوآوری هستند. نقش بنگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ در این میان بسیار مهم و کلیدی است. این شرکت‌ها صبر و منابع بیشتری دارند. وظیفه مسئولان کار کردن روی ساختارهای اکوسیستم فناوری است. بهبود محیط نوآوری نیز وظیفه بنگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ است.


رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت‌ها باید بتوانند نیازهای خود را از محصولات و خدمات خود و شرکت‌های دیگر تأمین کنند که به این امر نوآوری بازمی‌گویند. اتصال شرکت‌های نوپا به بدنه شرکت‌های بزرگ می‌تواند کمک شایانی به زیست‌بوم نوآوری کشور کند. برنامه‌های ویژه‌ای برای ایجاد این اتصال و ارتباط در نظر داریم.


انتهای پیام/۴۰۲۱/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر