صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

کسب مدال در فستیوال جهانی ریاضی توسط دانش‌آموز پایه اول دبستان سمای مشهد

دانش‌آموز پایه اول دبستان سمای مشهد در سومین فستیوال جهانی ریاضی (آی‌مت 2020) موفق به کسب مدال طلای تیمی و نقره انفرادی جهان شد.
کد خبر : 469921

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، طناز جلالی دانش‌آموز پایه اول دبستان سمای 4 مشهد با حضور در مسابقات جهانی آی‌مت 2020 علاوه بر کسب مدال طلای تیمی موفق به دریافت مدال نقره انفرادی این مسابقات شد.


سومین دوره مسابقات جهانی آی‌مت از تیر 98 و با حضور 140 نفر از منتخبان استانی در مشهد مقدس برگزار شد که از بین شرکت‌کنندگان تعداد 34 نفر برای مسابقات کشوری شیراز انتخاب شدند.


هزار و 600 پذیرفته‌شده مرحله کشوری در شهریور 98 در شیراز در سطوح پذیرفته‌شده با هم رقابت کردند که در نهایت از بین شرکت‌کنندگان تعداد 12 نفر از نوآموزان مشهدی حائز امتیاز لازم برای حضور در مرحله جهانی در تاریخ 26 و 27 دی 98 شدند.


مرحله نهایی و بین‌المللی این مسابقات در جزیره کیش و با حضور 12 تیم از کشورهای کانادا، هند، مالزی، روسیه، عربستان، عراق، غنا، چین، استرالیا، امارات متحده عربی، عمان، افغانستان و ایران برگزار شد که تیم ایران مانند دوره قبل که در مالزی حائز رتبه برتر شده بود، در این دوره نیز موفق به کسب مقام نخست تیمی و تعداد زیادی رتبه‌های برتر انفرادی شد.


طناز جلالی دانش‌آموز پایه اول دبستان سمای 4 مشهد نیز با حضور در این تیم علاوه بر کسب مدال طلای تیمی موفق به دریافت مدال نقره انفرادی این مسابقات شد.


«آی‌مت» یعنی «من ریاضی را دوست دارم» روشی برای آموزش مفاهیم پایه ریاضی به کودکان سه تا هفت سال است. این روش از طریق غنی‌سازی محیط آموزشی (بازی، داستان، نمایش خلاق، شعر، فعالیت‌های آموزشی گروهی و … ) مهارت‌های شناختی کودکان را افزایش می‌دهد و کودک را آماده ورود به آموزش‌های رسمی می‌کند. آموزش‌های این سیستم به صورت سلسله مراتبی و با توجه به مراحل رشد شناختی کودک توسط متخصصان طوری طراحی شده است که کودک در عین حالی که بازی و تفریح می‌کند، مفاهیم پایه و اصلی ریاضی را هم درک می‌کند.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

برچسب ها: مدال طلا
ارسال نظر