صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
آنا 'گزارش می‌دهد؛

صدای رانندگان اسنپ را چه کسی می‌شنود؟/ هرشب 15 میلیارد تومان در حساب اسنپ بلوکه می‌شود!

با بررسی فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنی به‌ یک نوع از بهره‌کشی اجتماعی و نابسامانی فزاینده برخورد می‌کنیم. مشکلات و مسائل متعددی برای رانندگان فعال در این سرویس‌ها به وجود آمده است که عدم توجه به آن‌ها قطعاً به انباشته شدن نارضایتی‌ها منجر خواهد شد.
کد خبر : 469394

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با رونق فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در بسیاری از شهرهای دنیا، این شرکت‌ها در کشور ما هم شروع به کار کردند. در طول حدود 5 سال فعالیت این شرکت‌ها، اپلیکیشن تاکسی اینترنتی، اکنون یکی از پرنصب ترین اپلیکیشن های موبایلی به‌حساب می‌آید و کاربران بسیاری از آن استفاده می‌کنند. به گفته‌ مسئولین اسنپ که یکی از چند شرکت اصلی فعال در این زمینه است، در پایان سال ۹۷ تعداد کاربران این اپلیکیشن به بیش از ۲۴ میلیون کاربر رسیده است. این در حالی است که تعداد رانندگان اسنپ هم به بیش از ۱.۵ میلیون راننده رسیده است. رانندگان و مسافرین اسنپ در کنار هم روزانه میلیون‌ها درخواست تاکسی و سفر شهری را انجام می‌دهند. فقط اسنپ در بیش از 140 شهر از 31 استان کشور فعال است.


با بررسی روند فعالیت این شرکت‌ها به‌نوعی از بهره‌کشی اجتماعی و نابسامانی فزاینده برخورد می‌کنیم. مشکلات و مسائل متعددی برای رانندگان به وجود آمده است که عدم توجه به آن‌ها قطعاً منجر به انباشته شدن نارضایتی‌ها خواهد شد. ازآنجاکه شرکت‌های تاکسی آنلاین حالا سهم بسیار زیادی از حمل‌ونقل مسافر و بار در درون کلان‌شهرها را در اختیار گرفته و ساختارهای قبلی این عرصه را مختل و خود را جایگزین آن نموده‌اند، سازمان‌های ناظر بر فعالیت این شرکت‌ها، به‌ویژه اسنپ باید با در نظر گرفتن احتمال اعتراض به‌منظور اختلال درروند تردد مسافرین در کلان‌شهرها، به این مشکلات رسیدگی ویژه نمایند.


زنگ خور آژانس‌ها پایین آمد


تاکسی‌سرویس‌ها، آژانس‌های اتومبیل کرایه یا به‌اصطلاح عمومی‌تر آژانس‌ها با شروع به کار شرکت‌های تاکسی اینترنتی خود را در برابر مجموعه‌هایی دیدند که: به‌راحتی در دسترس مردم قرار می‌گرفت، نیاز به تبلیغات برای بالا رفتن به‌اصطلاح زنگ خور در مناطق مختلف شهری و شهرستانی نداشت، هزینه‌های مرتبط با دفتر و نگهداری و ... را نداشت، رقابت کمتری را در منطقه فعالیتش یعنی کشور، با شرکت‌های دیگر انجام می‌داد و درنتیجه در ابتدای کار، می‌توانست حق کمیسیون بیشتری به راننده‌هایش پرداخت کند. خیلی طول نکشید که کم‌کم رانندگان آژانس‌ها به تاکسی‌های اینترنتی پیوستند. کاهش تعداد خودرو و راننده در آژانس‌ها بازهم مشکلاتشان را بیشتر کرد و هزینه‌ها را بالا برد. حالا دیگر پیدا کردن راننده هم سخت شده بود. در نهایت بسیاری از این دفاتر اتومبیل کرایه شغل خود را تغییر داده یا به فعالیت با حداقل ظرفیت رضایت دادند.


راننده‌ها «مجبور» به مهاجرت به تاکسی‌های اینترنتی شدند


در نگاه اول شاید به نظر بیاید این از اقتضائات بازار است. خدمات بهتر و بیشتر مشتری خودش را پیدا می‌کند. اما  دراین‌بین نظر راننده‌ها کمی فرق می‌کند. درواقع بسیاری از راننده‌ها به دلیل مشکلاتی که در زندگی شغلی‌شان برایشان پیش آمد و یا با از بین رفتن درآمد کافی فعالیت در آژانس، به تاکسی‌های اینترنتی وارد شدند. یکی از این راننده‌ها می‌گوید: من برای آژانس کار می‌کردم. به خاطر حضور تاکسی‌های اینترنتی در شهر من، زنگ خور آژانس خیلی پایین آمد و دیگر کار در آژانس کفاف هزینه‌ها را نمی‌داد. ناچار شدم به یک تاکسی اینترنتی بپیوندم. حالا برای من مشکل چند تا شده است. حالا مجبورم با تاکسی اینترنتی کارکنم. برگشتن به آژانس به‌صرفه نیست، بیکار هم نمی‌شود ماند.


تاکسی آنلاین ترویج دهنده شغل دوم!


راننده‌ای که کار در تاکسی آنلاین شغل اول و آخرش است، با گلایه از مسائل مالی و مشکلاتش می‌گوید: تاکسی اینترنتی محدودیتی در استخدام راننده‌ها ندارد. یعنی راننده می‌تواند شغل ثابت و دائم با درآمد بالا هم داشته باشد اما وارد شغل رانندگی تاکسی اینترنتی شده و با من که تنها محل درآمد و امرارمعاش خودم و خانواده‌ام، این شغل است رقابت کند. ما از طرفی با دوشغله ها در کارهای دولتی مقابله می‌کنیم و از طرف دیگر با آزاد گذاشتن فعالیت شاغلین، در ثبت‌نام و کار در تاکسی‌های اینترنتی، این دو شغله بودن را رواج  می‌دهیم.


رانندگان تاکسی‌های اینترنتی چند بار به شهرداری عوارض می‌دهند ؟


چندی پیش و با افزایش قیمت سوخت خبر جدیدی به گوش رسید که برای رانندگان تعجب‌آور و درعین‌حال ناراحت‌کننده بود. علی‌رضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در تشریح جزئیات تخفیف شهرداری تهران به ناوگان تاکسی‌های اینترنتی، گفت: «بنا به دستور پیروز حناچی شهردار تهران قرار شد تا زمانی که ناوگان تاکسی‌های اینترنتی پایتخت نرخ کرایه‌های خود را ثابت نگه‌دارند و پس از اصلاح نرخ سوخت آن را افزایش ندهند، عوارض 2 درصدی سفر از آن‌ها (ناوگان تاکسی‌های اینترنتی تهران) دریافت نشود.» با انتشار این خبر راننده‌های تاکسی اینترنتی تازه متوجه شدند که در تمام سالهای گذشته چنین عوارضی نیز پرداخت کرده اند! این خبر یعنی اینکه شهرداری هم عوارض سالیانه خودرو را دریافت می‌کند، هم عوارض ورود به طرح‌های مقابله با آلودگی هوا مثل طرح ترافیک را می‌گیرد و به این‌ها بسنده نکرده و دو درصد از مبلغ کرایه هر سرویس رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، را نیز به عنوان عوارض دریافت می‌کند!! و جالتر اینکه این عوارض نه از بخش درآمد شرکت تاکسی اینترنتی بلکه از حق‌الزحمه راننده دریافت می‌شود.


سؤال بی‌جواب رانندگان این بود: رانندگان بالاخره چند بار باید عوارض به شهرداری پرداخت کنند؟ البته گویا این به روال دولتمردان فعلی ما تبدیل‌شده است که ترجیح می‌دهند از ساختارهای خارج از قدرت و کم‌درآمد جامعه، مثل راننده‌ها که سهل‌الوصول‌تر هستند و زبانی برای اعتراض ندارند، مالیات و عوارض دریافت کند تا کسانی که با میلیاردها درآمد به گفته سخنگوی ستاد شناسایی یارانه‌های معیشتی « دهه‌هاست مالیات نداده‌اند»


هزار بهانه برای انجام نشدن یک کار ساده: سوخت به راننده نمی‌رسد


امروز راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی به ویژه اسنپ از چند مسئله در میزان مصرف سوخت و یارانه‌ای که باید پرداخت شود رنج می‌برند:


اول اینکه خیلی از آن‌ها هنوز به سهمیه سوخت اضافی خودشان که دولت قولش را داده نرسیده‌اند. یکی از راننده‌ها می‌گوید: کارت سوخت من باید مجدداً صادر می‌شد. یک ماه پیش اقدام کردم و شماره کارت سوخت جدید را دادم. یک ماه است پیگیر واریز سوخت هستم. می‌گویند از طرف وزارت کشور در حال پیگیری است. اصلاح شماره کارت سوخت من مگر چقدر می‌تواند کار داشته باشد که مرا بدون سوخت کمکی گذاشته‌اند؟


بی‌برنامگی در ساماندهی یارانه سوخت؛ نمک روی زخم رانندگان


دوم اینکه به گفته رانندگان میزان ثابت ارائه یارانه سوخت مصرفی برای هر صد کیلومتر حدود معادل 10 هزار تومان سوخت  تعیین شده است. یعنی اگر متوسط مصرف سوخت برای خودروهای رانندگان را، 9 لیتر در هر صد کیلومتر در نظر بگیریم، راننده باید برای هر صد کیلومتر تردد، 27 هزار تومان هزینه سوخت پرداخت کنند و حدود 10 هزار تومان را باید از شرکت تاکسی اینترنتی دریافت کنند. راننده‌ای می‌گوید: موضوعی که در این معادله در نظر گرفته نمی‌شود این است با توجه به ترافیک و مصرف بالاتر از حد استانداردی که خیلی از خودروهای داخلی دارند، عملاً این ده هزار تومان در هر صد کیلومتر کمکی نمی‌کند. چون هم خودرو در ترافیک در جا کار می‌کند و هم مصرف سوخت بالاتر از این‌هاست. از این‌ها گذشته اصلاً این یارانه معلوم نیست قرار است کی و چگونه به دست ما برسد و این ساماندهی خیلی نابسامان است.


هیچ‌کس در اسنپ پاسخگو نیست


یک راننده می‌گوید: در کارت سوخت من و در قسمت نام و نام خانوادگی یک ایراد تایپی وجود داشت. اسنپ گفت تطبیق بین اطلاعات هویتی شما در نیروی انتظامی، ثبت‌احوال، وزارت کشور و اطلاعات ما انجام نمی‌شود.


این راننده ادامه می‌دهد: گفتند برو این مسئله را در وزارت کشور پیگیری کن. این کار را انجام دادم و اطلاعاتم اصلاح شد. حالا این ماه می‌گویند سازمان ثبت‌احوال اطلاعات هویتی شما را تائید نکرده است. این راننده وقتی از اپراتور اسنپ پرسیده است که این بار باید به کجا مراجعه کند تا پاسخی بگیرد، گفته‌اند خود ما هم نمی‌دانیم.


رانندگان: چهل روز است فقط وعده شنیده‌ایم


راننده‌ای دیگر معترض است که : من ۲۰ سال درزمینهٔ مشاور املاک فعالیت می‌کردم . یک سال است به علت به هم ریختن بازار املاک و رکود شدید کار ما از رونق افتاد. هیچ کاری هم نبود که  از طریق آن امرارمعاش کنم. مجبور شدم با ماشینم که بیش از صد میلیون تومان قیمت دارد در اسنپ کارکنم. ابتدای کار خوب بود. اما با افزایش قیمت بنزین کار در اسنپ به‌هیچ‌عنوان به‌صرفه نیست.


او هم به  نابسامانی ساماندهی یارانه سوخت اشاره می‌کند و می‌گوید:  ۴۰ روز است برای ما راننده‌ها  پیامک می‌فرستند که بابت بنزین هر کیلومتر ۱۴ریال قرار است پرداخت کنند. عملاً 40 روز است هیچ خبری نیست.


این راننده  ادامه می‌دهد: کرایه‌ها به‌قدری پایین است که گاهی خود مسافران ما تعجب می‌کنند. بارها به من گفته‌اند با این حجم افزایش قیمت قطعات یدکی و سوخت و استهلاک و خودرو و ... از تمام ‌کار کردن روز، فقط خستگی و روح آزرده ما به خانه می‌رسد.


اسنپ هر شب ده هزار تومان از حق‌الزحمه راننده نگه می‌دارد


راننده‌ای می‌گوید: شرکت اسنپ هر شب، هنگام تسویه‌حساب با رانندگان مبلغ ده هزار تومان از کارکرد راننده را در حساب بلوکه نگه می‌دارد. با یک محاسبه سرانگشتی  باوجود یک و نیم میلیون راننده‌ای که به گفته اسنپ برای این شرکت کار می‌کنند، هر شب 15 میلیارد تومان در حساب اسنپ بلوکه می‌شود. این ده هزار تومان چه دردی از اسنپ دوا می‌کند که آن را باید برای یک‌شب هم شده در اختیار خود نگه دارد!؟


کار در تاکسی اینترنتی عامل مهاجرت از روستا به شهر


وقتی پلاک‌های خودروهای فعال در شرکت‌های تاکسی اینترنتی را بررسی کنیم متوجه می‌شویم تعداد پلاک‌های غیر مرتبط با منطقه فعلیت خودرو روزبه‌روز در حال افزایش است. ماشین خواب‌ها اصطلاحی است که این روزها برای رانندگانی به کار می‌رود که از شهرستان‌های دور برای کار در تاکسی‌های آنلاین به تهران می‌آیند. چند روز یا چند هفته کار می‌کنند و بعد به شهرشان بر میگردند تا احتمالا بدهی خورد و خوراک و پوشاک خانواده شان را، در مدتی که کنارشان نبوده اند بدهند و دوباره روز از نو روزی از نو!


خیلی از این‌ها برای کم کردن زحمت، کلاً خانه وزندگی‌شان را به کلان‌شهرها می‌آورند . آمار دقیقی از تعداد این افراد در دسترس نیست اما حداقل بر پایه‌یک گزارش، فقط تعداد ماشین خواب‌های دور میدان میرداماد تهران هر شب 50 نفر است! اطراف پارک‌های غرب تهران، حوالی فرودگاه مهرآباد که اصلاً سرقفلی دارد برای راننده‌ها. در مورد تبعات منفی مهاجرت از روستا به شهر سال‌هاست بسیار سخن گفته‌شده است.


قبلا زمزمه‌هایی از عدم بکارگیری شماره پلاکهای شهرستان ها در تهران به گوش می رسید اما گویا این کار نیز برای تاکسی‌های اینترنتی سودی نداشت و اجرایی نشد.


مادرانی که اسنپ آن‌ها را پشت فرمان نشین کرده است


اسنپ باافتخار اعلام کرده 30 هزار زن راننده در آن مشغول به کار هستند. اسنپ مدعی است فرصتی فراهم آورده‌ است  تا زنان سرپرست خانواده را در طرحی به نام همراهِ زنانِ سرزمینم از پرداخت کمیسیون معاف کنیم. طبق آخرین آمار رسمی، بیش از ۳میلیون خانواده در کشور توسط زنان سرپرستی می‌شود. اما فقط حدود ۴۵۰هزار نفر از زنان سرپرست خانواده دارای شغل و درآمد هستند. این عدد نشان می‌دهد که بیش از ۸۵ درصد از زنان سرپرست خانواده بیکارند. این زنان غالباً با دو موضوع اصلی تأمین معاش و مدیریت خانواده روبه‌رو هستند و حمایت‌هایی که درزمینهٔ تسهیل اشتغال‌ آن‌ها صورت می‌گیرد می‌تواند به بازیابی هویت اجتماعی‌‌شان نیز کمک کند


اینکه اسنپ به‌عنوان یک مجموعه اقتصادی به مسائل اجتماعی بی‌توجه نیست شایسته توجه است اما برای ما جای سؤال است که چقدر مطالعه چندبعدی اجتماعی برای اجرای طرح حمایت از این دسته از زنان کشور در این شرکت انجام ‌شده است؟ نهاد معاونت زنان ریاست جمهوری به‌عنوان متولی اصلی رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار کجای این معادله قرار دارد؟ آیا اساساً اسنپ در تأمین رانندگان مرد خود موفق بوده است که حالا به سراغ توانمندسازی زنان و آن‌هم زنان سرپرست خانوار رفته است؟ این سؤال و بسیاری سؤالات هنوز بی‌جواب است.


روابط عمومی اسنپ شماره مکالمه ندارد


اما در مورد بزرگترین شرکت تاکسی اینترنتی یعنی اسنپ نکته بسیار قابل توجهی وجود دارد؛ شرکتی با چند ده میلیون مخاطب در کشور، هنوزهم معتقد است روابط عمومیِ پاسخگو لازم ندارد یا حداقل پاسخگویی به روال معمول به خبرنگاران را نمی‌پذیرد. در تماس با واحد پشتیبانی این شرکت، اعلام کرد همان شماره دورنگار موجود در سایت، تنها راه ارتباطی با روابط عمومی شرکت اسنپ است. بیشتر که پیگیر شدیم امور شکایات اسنپ اعلام کرد: باید سؤالات مکتوب شوند، از طریق سایت برای اسنپ ارسال شود و تا پاسخگویی  انجام شود. تا اینجا پیگیری مسائلی که در این گزارش آمده، امکان‌پذیر نبوده است.


انتهای پیام/4145/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 3 نظر
ناشناس
23:20 - 1401/10/02
لعن بر ظالمین شرکت اسنپ
ش
09:26 - 1401/07/07
روز به روز از روز قبل ناامیدتر بدبختتر اخه این زندگیه یه راننده اینترنیتی بیچاره ام ففط مردن میتونه من رو ازاین زندگی فلاکت بار نجات بده نه تفریحی نه سرگمی نه نه نه
علی
09:08 - 1401/05/18
دزدی جدید اسنپ از رانندگان اینجوریه که شما میخواید سفر رو بگیری زمانی که انگشتتون رو روی دریافت سفر میگذارید یک سفر دیگه بالد میاد و انتخاب میشه و اگر شما نخواید اون مسیر رو برید و دکمه کنسل رو بزنید ۲۰۰۰ تومان جریمه بابت لغو سفر ثبت میشه و اینجوری میلیون ها تومان پول از جیب رانندگان میره تو جیب آقایون
ناشناس
04:20 - 1399/06/26
رانندهای بیسواد اسنپ پول ماشینو بزارید توی بانک سودش بیشتر است
ناشناس
02:44 - 1399/02/12
توخیابون بریم باماشین ضایعات جمع کنیم بهترازاینه که جیب اسنپ روپرکنیم تواین وضع بیماری که مسافرنیست بااین وضع گرونی قطعات ماشین کسی هم نیست به فریادمون برسه جدیداهم که سهمیه بنزین روواریزنمیکنندیامدبرالیل ونهار
م ق
04:27 - 1398/11/16
60 لیتر بنزین که سهم خودمان هست رو باید حساب کنه
ناشناس
01:13 - 1398/11/16
به نظر من یک برده داری مدرن رو پیاده کردن .بهتر از این نمیتونستن مردم رو برده کنن.ببینید دوستان من از ایرانی بودن خودم بیزارم . فقط اسنپ و تبسی نیستن .فروشگاههای زنجیره کوروش و رفاه و شهروند و جامبو و ۷ نیز یه نوع برده داری و از نون خوردن انداختن کسبه هست .یه عمر درس خوندن نتیجه اش میشه رانندگی برای اسنپ .این یعنی عدالت در ایران .دانشگاه هم شده منبع چپاول عمر بشر و چپاول مال مردم .این بود دسترنج ۴۰ سال حکومت جلاله .خاک بر سر من که نطفه ام تو ایران بوجود اومد .ایکاش تو نیویورک یا اسراییل به دنیا اومده بودم
سید حسین حسینی
01:11 - 1398/11/16
بیاید بجای حرف زدن و التماس هر کس و ناکس رابکنید مرد مردانه اگر مردیم و غیرت داریم از چهار شنبه همه دستان برنامه اسنپ را باز نکنید یک هفته کسی از این برنامه استفاده نکند بخدا داستان اینجوری که دلتون می‌خواهد درست میشه اگر خیلی مشگل دارید مسافرکشی کنید 50 نفر را سواز پیاده کنید میشه 100 تومن فعلا برای چند روز کفاف مشگل اولیه و نیاز اولیه را جوابگو خواهد بود تا این تازه به دوران رسیده ها را به زانو در آوریم
ناشناس
01:05 - 1398/11/16
اسنپیا کرایه پایین قبول نکنید فقط چارش همینه بس
علی
23:23 - 1398/11/15
اقای مهدیار خیلی دق دلی از راننده ها داری به خودت دلگرمی بده کارت به جنون یاخودکشی نرسه
همدرد
23:14 - 1398/11/15
آقا عماد و اقا مهدیار یا شما دستتون تو خرج نیست یا شکمتون سیره واز روی تفریح مسافرکشی میکنی یا مجرد ید تو خونه باباتون میخورید و میخوابید و .... قدیمها خیلی اتفاقات می افتاد ما که نباید خودمون و افکارمونو تو قدیم محبوس کنیم
محمد
22:55 - 1398/11/15
اسنب فقط جلوی گدایی رو گرفته یه سری ادم بدبخت وبیکار گیر اورده هر قیمتی دلش بخواد می ده ما راننده ها هم چون مجبوریم قبول میکنیم خدا به داد همه ما برسه
م ق
19:40 - 1398/11/15
یک ربع همگی برنامه رو خاموش کنید . درست نشد روز بعد نیم ساعت خاموش . فرض کنید خانه یا در حال استراحت یا تو ترافیک هستید .
راننده بدیخت
19:14 - 1398/11/15
راننده اسنپ ظالم هستم یه مسافر بردم تا یک مسیری رفت و برگشت وقای به مقصد رسیدم مسافر گفت چند دقیقه صبر کن دوباره برگردیم به میدا(یعتی رفت و برگشت) شاید باورتون نشه تایم گرفتم ۴۶ دقیقه کار مسافر طول کشید زنگ زدم اسنپ مبلغ ۴۵۰۰ تومان /چهارهزار و پانصد تومان به کرایه اضاف کرد! این حجم از بی انصافی و بی وجدانی رو آدم شاخ دزمیاره، واقعا متاسفم
مصطفی
18:16 - 1398/11/15
اسنپ فایده نداره کرایهاشو از کمر میزنه بعدشم همش کد تخفیف میدن واسه مشتری خوبه راننده بیچاره چیزی نمیتونه بگه من خودم مسافرم نشسته کرایه ۱۷تومنی قبول کردم با کد تخیفیف شده ۱۱تومن بعد منم لغو کردم از این سر شهر ببرم اون سر شهر رو چی حسابی اینا نه سهمیه بنزینم ندادن کد مو قفل کردم خدا جوابشونو میده امیدوارم سرکارشون به امام رضا
حسین
17:54 - 1398/11/15
راننده های عزیز سهمیه‌سوخت‌شما پرداخت شده...فقط در نظر بگیرید وقتی میخواهید موجودی بگیرید از اعتبار یا پرداخت اعنباری انجام بدید.حتما حتما گرینه‌ اعتباری را در کارتخپان پمپ بنزین انتخاب کنید..و رمزش هم چهار رقم آخر کدملی شما هستش..
توجه داشته باشید که پمپ بنزین ها به جهت اینکه پول نقد و یا کشیدن کارت را از راننده در درجه اول دریافت مالی قرار میدن.به رانندگان انترنتی که در جریان این موضوع نیستن این نکته را راهنمایی نمیکنن..
راننده کارت را میکشه داخل کارتخوان و بی خبر از گزینه اعتباری.دائم موجودی حساب بانکی میگیره.مسئول نازل هم یه کلمه نمیگه اگه کارتت اسنپی یا تپ سی هست باید رو گزینه اعتباری بزنی.نمیگه چون بهش گفته شده تا میتونه هیچی نگه و همان نقد و یا کشیدن کارت را از مشتری دریافت کنه..
پس برای پرداخت اعتباری و یا دریافت موجودی اعتبار سهمیه بنزین باید رو گزینه اعتباری بزنید..
سهمیه‌سوخت همه رانندگان به کارت هاشون واریز شده.
ارمین
17:45 - 1398/11/15
مگه مبشه بنزین ۳ تومنی بزنی ولی با همون کرایه کار کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ والاا حقمون گردنتون من ک راضی نیستم .سهنیه ک اصلاااااا سهمیه نیست.خرج ماشینم ک اصلا دیگه نمیشههه داد ولله گیر کردم تو خرجش.فقط ملت و اسنپ این وسط حال میکنن راننده هم بدبختیش میکشه
محمد
17:36 - 1398/11/15
مسافر داخلی داشتم سه بار زنگ زد هی گفت بیا اینور چارراه بیا اونور چارراه دقیقا لحظه ای ک بهش رسیدم لغو سفر زد زنگ زدم پشتیبانی بعد ده دقه انتظار آخر حقو ب مسافر داد در صورتی ک من همون بار اول دقیقا سر لوکیشن حاضر شدم و مقصر مسافر بود ک نا گفته نماند این روزا درخواست اسنپ و لغو سفر شده تفریح و سرگرمی خیلیا منم ب اون پشتیبان بی شعورش گفتم که دیگه حالم از کار کردن با شما بهم میخوره همونجا درخواست حذف اکانت دادم
علی
16:54 - 1398/11/15
بقران مقصر اصلی خود ما راننده ها هستیم. دوستان عزیز بیائید حداقل یک روز متحد شیم و هیچ درخواستی قبول نکنیم. الان که داریم با بدبختی زندگی میکنیم این یک روز هم روش. اگه متحد شیم اسنپ که سهله کلفتر از اسنپ رو ب زانو در میاریم. البته بگم با این استثمار و بردگی دولت هیچ اقدامی انجام نمیده و همین نارضایتی ها بلای جانش خواهد شد. ایشالا روزی بیاد که مث بنی صدر با چادر زنانه فرار کنن
حبیب اسماعیلی
14:35 - 1398/11/15
من که چند ماه برای اسنپ مثل خر کار کردم روزی ۳۰ الی ۳۵ سفر میرفتم راحت مثل آب خوردن سر یه حرف مسافر نون بر کنارم زدن مسدودم کردن به همین راحتی?? خیلی ممنون که هوای راننده هاتو داری
راننده حرفه ای اسنپ
14:05 - 1398/11/15
سلام ب همه ب عزیزان
چند نکته بگم
اسنپ ن ببمه کرده،نه پول بسته اینترنت و میده،نه پول سارژی ک ب مسافر میزنگی و میده
باتری گوشیت ک داغون میشه بماند،ماشینت ک داغون میشه هم بماند،میخوام‌از دزدی جدید اسنپ واستون بگم
اولا انلاین پرداخت کردن مسافر ب ضرر راننده است،چون ازونوپول سفر نهایت فرداش حدود یک ششم یا یک هفتمش ریخته میشه ب کارتش
دوم و مهمتر اینکه
سفرهایی ک مسافر کد تخفیف میزنه کامل ب ضرر راننده است مخصوصا اگه مسافت طولانی باشه مثال کرایه سفر ۲۰ تومنی با کد تخفیف میشه مثلا ۱۵ تومن
اول ک من راننده کرایه ۲۰ هراری و دیدم قبول کردم،بمنچه ک اسنپ تخفبف داده،دوما وقتی میزنم مسافر سوار شد یهو میبینم ااا کرایش ۱۵ شده،خب اینجا ۵ هزار رفته تو پاچه ی من راننده،و خیلی مهمتر اسنپ خدانشناس ب جای اینکه بیاد از ۱۵ تومن کمیسیون کم کنه میاد از همون ۲۰ تومن کم میکنه،یعنی دو تا ۵ تومن میره تو پاچه ی راننده،سفرهایی ک کد تخفیف خورده،دوبل پول کم شده میره تو پاچه ی راننده.
سعیدصفایی
13:04 - 1398/11/15
اقا سفرهای مبلغ پایین نگیرید حتی اگه گازسوزباشید خرج ماشین گازسوزبیشتره آخرش میبینی باهمون بنزینی یکی شدی یعنی اسب عصاری...
این طرح هاشون همه الکیه من حساب کردم مثلا 15سفرمیگه 30ت میدم بعد تموم سفرهارا قیمت پایینتر میزنه دقت کنید متوجه میشید یعنی هیچی فقط راننده را بکارکشیده کارش لنگ نشه وراننده مجبورشه همه سفرهارا قبول کنه بخاطراون پاداش گول زنکی والبته باسفربیشتر سودبیشترم بکنه
یه کم وضع اقتصادی خوب شه همه میرن سره کسب وزندگیشون کسی تن به خواری وذلت اینا نمیده انشاا.....
عارفی
11:48 - 1398/11/15
وضعیت اقتصادی مردم افتضاحه و از مجبوری باید با ماشین هم کار کنیم.... با اضافه کاری و حق اولاد که سه بچه دارم و با ١۵ سال سابقه و کارشیفتی و بیدارخوابی، ماهیانه حدود سه میلیون حقوق میگیرم که واقعا جوابگوی قسط و اجاره خانه و خورد و خوراک و مدرسه بچه هام نیست و مجبورم در مجموع در شبانه روز بین ١٨ تا بیست ساعت کار کنم..... واقعا همه ی کسانی که دارند با ماشین کار میکنن از مجبوری و گرفتاریه ...... ما که از این دولت و از این مملکت قطع امید کردیم.... مردم رو به حال خودشون رها کردند و چسبیدن به صرف سرمایه دار..... فعلا نه قانون و نه عرف، به فکر حداقلی بگیر ها و بدتر به فکر این دوستانی که جز رانندگی شغل دیگری ندارند نیستند.... از داخل مملکت که بخاری بلند نمیشه، شاید خدا زد پس کلمون، یکی ازخارج از مرزها به داد دل این مردم برسه، داخلی ها که فعلا فکر آقازاده هاشون و بیزینس شون هستند و مردم رو فراموش کردند.... خودمون رو آماده کنیم برای رکود سنگین سیزده به در به بعد..... دو سه ماه نون ماست هم گیرمون نمیاد بخوریم.... پیشاپیش روزگار سخت‌تر از گذشته رو به خودم و شما تسلیت عرض میکنم....
Ra
11:36 - 1398/11/15
اسنپ همونیه که بجای بهبود کیفیت و خدمات رسانی به راننده و مسافر پولاشو برمیداره میره تو فوتبال اسپانیا تبلیغ میکنه.راننده بدبختی که واس خرج زندگیش میاد چندرغاز مسافرکشی کنه با ۴تا امتیاز پایین صفحشو میبندن یا با این قیمت بنزین و سهمیه دوهزاریشون کرایه ها رو به حداقل میرسونن تا اقایونی که تو برف و یخبندان کنار سیستم گرمایشی در حال استراحتن اب تو دلشون تکون نخوره تا بتونن پول رو پول انباشته کنن. برده داری نوین اینه حالا هی برین واسه خارجیا مقاله و مستند بنویسین.
رضا
11:07 - 1398/11/15
اسنپ کاملا از وضعیت بذ اقتصادی راننده سو استفاده می کنه . کرایه ها افتضاحه . بیمه نداریم .طرحهای تشویقی مسخره و احمقانه میده . کار بکنی بدبختی کار نکنی هم بدبختی . عملا کسی هم زورش به اسنپ نمی رسه و تنها چیزی که ارزشی تو اسنپ نداره راننده زحمت کش هست
امید شجاع
09:23 - 1398/11/15
سلام به همه زحمتکشان منم حدود دوسال شب و روز توی اسنپ کار کردم خدایش خوب بود یعنی خرجمون و قسطامون در میومد تا که فهمیدم هم خودم هم ماشین نازنینم اوراق شدیم کلا اسنپو بوسیدم گذاشتم کنار خیلی هم زنگ زدن از اسنپ گفتم دیگه کار نمیکنم یه شغل آزاد واسه خودم ردیف کردم خدارو شکر بد نیست راحت شدم الان که فکر میکنم به کار در اسنپ از خودم خجالت میکشم به امید روزی که همه دوستان راننده از این شغل سخت و آزار دهنده راحت شن حق نگهدارتون
رحمانی
09:15 - 1398/11/15
سلام‌همکاران‌اسنپی‌عزیز‌باورکنید‌من‌کرایه‌پایین‌قبول‌نمیکنم‌‌اما‌نمیشه‌به‌هه‌این‌کار‌را‌پیشنهاد‌کرد‌اما‌هر‌که‌در‌توانش‌هست‌‌خواهشن‌انجام‌بده‌ممنون‌چاره‌ای‌نیست‌اگه‌تو‌اژانس‌بود‌همه‌هم‌وعده‌میشدیم‌اما‌تو‌این‌برنامه‌کسی‌کسی‌را‌نمیشناسه‌‌‌ممنون.
عماد
09:03 - 1398/11/15
بادرود یه عده اونقدر مینالن که انگار قبل اسنپ تو بهشت دخمه های آژانس واسشون فرش قرمز و اب خنک میاوردن وقتی مجبور بودی مسیری رو که رفتی خالی برگردی یادته ؟؟؟؟ نه یادت نیست کرایه اسنپ حتی اگه نصف آژانس هم باشه که نیست بازم با کرایه آژانس فرقی نداره چون شما یه سر باید خالی برمیگشتی من تاکسی سمند دارم الان بعضی مسیرها وساعتها که تعدادو وقتشون کم نیست با تاکسیمتر من به اون حدکرایه که اسنپ تعیین کرده نمیرسه و کرایه اسنپ با کسورات از تاکسیمتر بیشتر میشه اونا که نالون اند بلد نیستین کی وکجا کار کنین یه راننده حرفه ای میخواد
میثم کارگر
08:41 - 1398/11/15
تو سفر دو مسیره ، مقصد دوم شامل پنجاه درصد تخفیف میشه از جیب راننده! مثلا از مقصد اول تا دوم تو حالت عادی ۱۲ تومن باشه تو حالت دومسیره میشه ۶ تومن.کاری ندارم که خود ۱۲ تومن ( مثال این مورد) هم مضحکه، ۵۰ درصد از جیب من راننده کرایه رو تخفیف میده اما و اما و اما کمیسیون خودشو برا مقصد دوم کامل میگیره یعنی همون ۱۵ درصد به علاوه ۱،۵ درصد.
میثم کارگر
08:36 - 1398/11/15
از پیروزی تا اختیاریه ساعت ۵ عصر تو ترافیک تهران میده ۱۲ تومن.۲۲ساعت در روز کرایه ها این مدلیه. ۲ ساعت بطور مثال همین کرایه میشه ۳۰ . مسافر میگه اقا اسنپ چقدر گرون کرده!! با این شرایط و بنزین ۳ تومنی و سهمیه الکی ( تو دو ماه با بیش از ۸۰۰ کیلومتر پیمایش به من ۶ تومن سهمیه بنزین دادن). قیمت قطعات و مکانیکی یعنی ظلم به راننده مجبور.
مهدیار
08:34 - 1398/11/15
تمام پیامها رو خوندیم ،خطاب به همه رانندگان عزیز،بهتون میگم اگه اسنپ بد هست. فکر میکنید داری برده مشی می شوید،میتونید کار نکنید
اما می‌خوام چند نکته را یادآوری کنم،همهداز قیمت مینالید،اکه قیمت باب دل شما بشه که مسافر مجبور نیست درخواست سفر بده در ثانی سفرهاتون میاد پایین یا دیگه قدرت انتخاب مسیر ندارید،دوما اکثر رانندگان حرفه ای خودرو گاز سوز دارند که اصلا در ماه یک بار هم بنزین نمیزنن ،دنبال سهمیه بنزین فروختن هستند ،
راننده‌ای آژانس یادشون رفته ساعتها می‌نشستند دور هم ،منچ و شطرنج و سیگار می‌کشیدند که یک سرویس بخوره،مجبور بودند هم بروند وگرنه مدیر آژانس کاری میکرد که ب التماس بیفته،این دوستان استثمار مدیر آژانس ها رو فراموش کردند که سرویسهای خوب فقط برای پاچه خارهای مدیر بود،با بی ادبانه ترین الفاظ حرف می‌زدند و راننده مثل موش مرده بود فقط،تازه اگه یک ساعت دیرتر می‌رفتی سر کار ،یارو زنگ میزد طلبکارانه که چرا نیومدی ،اینجوری نمیخوامت،در پایان روز هم. پورسانتو بر می‌داشت و همیشه یک کارت مدرک هم گروه داشت که نتونی حرف بزنی،تازه سرویس می‌رفتی باید خالی برمی‌گشتید و دو ساعت منتظر زنگ میموندید،در کل افتضاح بود کار کردن و جوو آژانس،
خلاصه بگم همه رانندگان حرفه ای که سرد و گرم کار کردن با ماشین رو چشیدند از کار با اسنپ و تپ سی راضی اند و عده ای که ناراضی هستند دنبال پول مفت کرایه بالا،و فروش سهمیه بنزین هستند، این آدما هر جا باشند ناراضی اند
رضا
08:18 - 1398/11/15
خداوند لعنت کنه کسانی را که باعث شدند کشور به این روز بیفته و مردم اینهمه درسختی و مشقت باشند واز روی اجبار و بیکاری مجبور به بیکاری بشوند

ناشناس
07:32 - 1398/11/15
سلام ‌‌‌‌ب نظر‌من‌شما‌رانندگان‌لیدر‌ندارید‌یه‌ادم‌امام‌زمانی‌مثل‌رهبری‌که‌شما‌را‌به‌جایگاهتون‌برسونه‌اگه‌شما‌مثلا‌یه‌روز‌در‌هفته‌کارو‌تعطیل‌کنید‌اسنپ‌چه‌خاکی‌به‌سرش‌میریزه
همدرد
07:06 - 1398/11/15
بجای حرف عمل کنیم
برای همکارانم در تاکسی های اینترنتی که این پیغام رو میبینند چندتا پیشنهاد دارم اول کرایه زیر هفت هزار تومان رو قبول نکنید حتی اگه دو کوچه انورتر باشه دوم کرایه راهای دور مثل کرج و شهریار و پرند و غیره که خیلی دور است را قبول نکنید چون کرایش خیلی خیلی کمه میدونم شرایط زندگی سخته باقبول کردن کرایه پایین به خودمون ظلم میکنیم من امتحان کردم در یک رمان کرایه میدان حر تا نازی اباد رو ۱۳ زده بود قبول نردم بعد از چند دقیقه همون مسیرو ۱۹ زد اگه همه باهم متحد بشیم کاری نمیتونن بکنن بیایید ما کرایه ها رو تعیین بکنیم نه تاکسی های انلاین لازم به ذکر ه که دوستان علاوه بر هزینه های که ذکر کردن هزینه تماس و اینترنت رو هم‌یادشون رفت قید کنن بیایید باهم متحد بشیم و مگویی به منچه مربوط و احساس نکنیم که با قبول کرایه های ارزان زرنگی کردیم
saied salehi fard
06:54 - 1398/11/15
این کار مثل اینه که زورت رو به بچه برسونی از دست بچه ضعیف وبی زبون که هیچ دفاعی نمیتونه ازخودش کنه غذاش رو باوقاحت بگیری البته گویا این به روال دولتمردان فعلی ما تبدیل‌شده است که ترجیح می‌دهند از ساختارهای خارج از قدرت و کم‌درآمد جامعه، مثل راننده‌ها که سهل‌الوصول‌تر هستند و زبانی برای اعتراض ندارند، مالیات و عوارض دریافت کند تا کسانی که با میلیاردها درآمد به گفته سخنگوی ستاد شناسایی یارانه‌های معیشتی « دهه‌هاست مالیات نداده‌اند»مردشور دین داریتون آینه اسلام خوبی هستین واقعا گریه داره متاسفم
شیراز سنتر
04:52 - 1398/11/15
سلام دوستان الان من تو این ساعت شب دو مسیر بسیار دور از هم رفتم اولش قبل از قبول درخواست کرایه۴۷/۵۰۰نشون داده شد وقتی قبول کردم وزمانی که شرکت مطمعن شد مسافر رو سوار کردم و گزینه مسافر سوارشد رو زدم کرایه یهو شد۳۸هزارتومن یهویی!!!!اونم مسافر بی وجدان انلاین پرداخت و کد تخفیف داشت که ازنظر همه راننده هاکد دزدی از راننده هست اسمش نه کد تخفیف و از یه کرایه۴۷هزار و پونصدی سهم من بعد پیمودن۸۹کیلومتر وبیست دقیقه توقف شد۲۶هزار تومن فقط مرد باشید دو روز کار ن ک ‌ ن ی د نکنید نکنید تا بفهمن چه نعمتی هستن راننده ها
مهرداد اطیابی
04:39 - 1398/11/15
اسنپ هم نوعی دزدی علنی است وتبعیت مینماییداز نظام حاکم که همانا ظلم وستم به ملت میباشد از جیب ملت سیه روز وقتی همه دارند ما مردم را چپاول می‌کنند چرا اسنپ یا تپسی نکنند مگر مسولین محترم تاکسی های اینتر نتی مغز اسب خورده اند که از این آشفته بازار، چون دیگر ارگانها عقب بمانند!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟
که تمام ملت در هر صنفی
ناشناس
04:21 - 1398/11/15
راستی که این همه کار میکشن بیمه هم نمیکنن الان۲۰ روزه به خاطر کمردرد وسیاتیکی که تا حالا نمیدونستم چیهست توخونه افتادم الان ساعت۴صبح ازدرد پا چپ خوابم نمیبره دکتر میگه ازرانندگی زیادیه خدا لعنت کنه مسولین این مملکت رو که باعث ایین همه ظلم شدن
کیان کشمیری
04:11 - 1398/11/15
سلام.
خیلی حرف داشتم درباره ی این گزارش و اسنپ و تپسي!!ولی ميدونم که فایده ای نداره.
فقط خواستم ازتون بابته این گزارشه خوب و جامع تشکر کنم.برايه اولین باره که ميبينم،یه گزارش از ما راننده ها تهيه شده و کامل و درسته و دغدغه هامون رو در نظر گرفته!
اميدوارم درد و بلاتون بخوره تو سره اون خبرنگارايه سفارشی نويسه خراسان و آفتابه یزد،که در قباله چندرغاز پول قلمشون و اندیشه هاشون رو در کناره شرافتشون به حراج ميذارن.!!
محمد حسین
03:09 - 1398/11/15
چیه روتون فشار اومده یادتونه موقعی که یه بدبخت که وسیله نداره کنار خیابون آخر شب داره از سرما میلرزه بعد شما تاکسی ها از موقعیت سواستفاده میکنید و کرایه پنج تومنی و پونزده تومن میگیرید چرا؟چون میدونید اون بدبخت مجبوره هرچی شما بگی قبول کنه چون درحالت اضطراره اتفاقا اسنپ کار خوبی کرد کرایه واقعی و منصفانه رو رعایت کرد دیگه شما نمیتونید از موقعیت شهروند ضعیف سواستفاده کنید از قدیم گفتن سواره از پیاده خبر نداره
مهدی
02:44 - 1398/11/15
یکی از عوامل تورم همین شرکت است راننده که مجبور است اما مسافر فکر نکند که مفت تردد میکند زرنگ است خیر در شرایطی که طلا و دلار لحظه ای بالا پایین میشه همین شرکتها با پولهای بلوکه مردم در ایجاد تورم و درآمد بالا برای خودشان و بدبختی برای مردم نقش اساسی دارند و راننده و مسافر هردو مورد استعمار قرار میگیرند
رضا یزدانی
02:44 - 1398/11/15
کرایه قیمت ها نسبت به افزایش قیمت بنزین از 1000 تومن به 1500 تومن و افزایش 50 درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو و حجم ترافیک و مسافت طی شده باید برسی و افزایش پیدا کنه در غیر اینصورت در بلند مدت شاهد نارضایتی بیشتر رانندگانی خواهید شد که هنوز خودرو انها به خرج نیوفتاده و با تعویض یه دست دیسک و صفحه متوجه میشه که تا الان وقت خودشو هدر داده
ناشناس
02:34 - 1398/11/15
پس کی حق مظلوم از ظالم گرفته میشه خدا
س
02:33 - 1398/11/15
دوستان من راننده بودم به یه مسافر گفتم نقدی پرداخت کن منو بلاک کرد اسنپ ماشینمو فروختم اومدم ویزیتوری اعصابمم خیلی آروم شده ولش کنید کاری دیگر پیدا کنید
فیصل
02:31 - 1398/11/15
همه جوره از رانندها سو استفاده میکنه .شهر ارومیه تو اوج ترافیک قیمتها واقعا افتضاحه یعنی تو مملکت خراب شده کسی نیس به داد رانندها برسه .از سره ناچاری صبح زود از خونه میزنم بیرون آخر شب با جیب خالی به خانه بر میگردم یه ماشین دارم منبع درآمد یه خانواده ۶ نفره .خدا لعنت کنه اسنپ رو که همش به فکر جیب خودشه
مرتضی نیکویه
02:18 - 1398/11/15
مسیری که اسنپ قیمت میده 35هزار تومان کارپینو که مال خوده تاکسی رانی هست قیمت میده 54هزار تومان اونوقت راننده تاکسی بیمه داره تو طرح هم میره ای درسته
Hojat
02:17 - 1398/11/15
من که با اسنپ خداحافظی کردم ول کن بابا کادگری کنی بهتر از خرحمایه
امامی
01:54 - 1398/11/15
کجای مملکت کاراش رو حساب بوده که اسنپ باشه ؟؟؟
از صبح با ماشین میزنیم بیرون برای یه لقمه نون حلال ..میفهمین عوامل اسنپ؟؟؟ نون حلال ..ولی در اخر با تنی خسته و اعصابی زخمی به خونه بر میگردیم که تازه برسیم به خانه و خانواده تربیت فرزند و ....بعد میخوایم فرزندان صالح هم تحویل اجتماع بدیم و ....بدبخت همیشه بدبخته ..فقط میتونم بگم لعنت خدا بر باعث و بانی همه این بدبختیها که هر چی سگ‌دو میزنی باز هم اخر درمونده تر از روز قبلی ...حالا که از تمام جهات ما بدبختا داریم تاوان میدیم و اونم تاوان کار نکرده و نخواسته ..اشکالی نداره شما هم عوامل اسنپ بچاپید مارو تا میتونید منکه تمام حقی که ازم چه دولت چه اسنپ چه هر ظالم دیگه ایی میخوره ..واگذار میکنم بخدا ..خدا خودش سرتون بیاره تا بدونین پول جمع کردن از کف خیابونا چقدر سخته
گمنام.اردبیل
01:33 - 1398/11/15
این‌‌مسولین‌اسنپ‌چقدربی‌انصاف‌وخدانشناسند.سرویس‌میده‌بما راننده‌های‌بدبخت.بگوچند.تواین‌کوچه‌پس‌کوچه‌های‌پربرف‌و یخزده‌‌وچاله‌چوله‌های‌اردبیل‌‌تازه‌چهارنفرهم‌سوار‌میشندبا2500 تومان‌بایدیه‌مسیری‌رابری‌واقعا‌خحالت‌داره‌.ای‌خدانشناس‌دردمون‌ به‌کی‌بگیم‌تازه‌مسافربااین‌کرایه‌امتیازهم‌کم‌میکنه‌.مسولین‌اسنپ پول‌‌خون‌ودل‌من‌وخانواده‌امرا‌میبرندسرسفرشون‌بخدا‌خوردن‌نداره اگه‌بدونیداین‌راننده‌ها‌باچه‌مصیبتی‌‌زنده‌موندند.زندگی‌ازمافراریه
یعقوب یزدان پناه
01:15 - 1398/11/15
بیشترین سرویس ها برای راننده سودی نداره برویم تو تاکسی بیسیم کار کنیم بهتر هست حداقل ادم می داند چکار می کند یا برویم تاکسی رانی خط بگیریم بهتره دیگه سالانه یه عوارضی هست بهشون می دهی ومیدونی برای چی هستی وچکار می کنی
مجید
01:04 - 1398/11/15
واقعا کار کردن در اسنپ یک جوری برده داری نوین هست .
به جای اینکه با بالا بردن کیفیت با همدیگر رقابت کنند ؛ با کاهش قیمت که منجر به نابودی راننده میشه رقابت میکنند .
هیچ کسی هم پیگیر نیست در این کشور بزرگ . متاسفم
ناشناس
00:59 - 1398/11/15
با سلام به همه مسافر را قبول نکنید شما به بقیه کار نگیرید و شعار الکی ندید اونوقت خود به خود مجبور. میشن قیمت رو ببرن بالا فقط راهش همینه
علی
00:56 - 1398/11/15
سلام به همه رانندگان مقصر خودمنون هستیم زمانی که کرایه پایین میزنه قبول میکنیم فقط کافیه سرویس نرین تا کرایه بره بالا .
محمدحسن
00:53 - 1398/11/15
خدا لعنت کنه که هیج وقت به فکر ما نیستن فقط منافع خودشون میبینن
روحی
00:50 - 1398/11/15
فقط به راننده ها ظلم میشه
راننده هایی که مجبورند ظلم رو تحمل کنند
مملب
00:42 - 1398/11/15
باسلام بنده هفته پیش تو سه مرحله که باید باهام تسویه میشد از حساب کاربری من کم کردن ولی بحساب بانکم نزدم یه۶۱تومن یه ۳۳تومن چیه ۲تومن که میشه ۹۶تومن هرچی زنگ میزنم جواب سربالا میدن نمی‌دونم چطور میتونم پولمو زنده کنم خدا خیرشون نده،،???فقط مردم زدن به دزدی فقط راننده ها هستن که به حق خودشون راضی هستن باتشکر
شاهرخ
00:36 - 1398/11/15
سلام به همه دوستان راننده وقشرزحمتکش ومظلوم این ایران خراب شده
همه حرفهاوگله هاتون ومن قبول دارم چون منم مثل شماباماشین کارمیکنم ولی قبول کنیدهمه ماپراکنده ایم وفقط گلایه میکنیم که اینم بی فایده است بازتپسی خیلی شرف داره به اسنپ ولی بازم اونم مبلغش پایینه فقط وفقط راه چاره برای مامظلومین جامعه اتحادواعتصاب است ماکه ازصبح تاشب برای جیب این شرکتهاکارمیکنیم وباهزارجورخستگی وبدهکاری وبی پولی روزوبه شب میرسونیم ودرآخریکروزکاربی وقفه وسخت میلینیم درآمدکه نداشتیم تازه بدهکاربه خودمان هم شدیم این چه کاریه که کارکنیم دورازجون همه ماازروی احتیاج وتنگدستی داریم بدجوری به ایناباج میدیم ازهمتون خواهش میکنم تروخدا بیاییدباهمبستگی اعتصاب کنیم تاایناادب بشن وسهمیه بنزین وبالا ببرن وسرموقع پرداخت کنن قیمت هاروافزایش بدهند50درصدواینکه کمیسیون خودشان و5درصدکنن اینجوری تازه میتونیم بگیم کارمیکنیم ودرآخریک لقمه نانی برای خانواده درمیاریم لطفابرای یکبارم که شده جدی باشیم وباخودمان روراست باشیم تااعتصاب نکنیم هیچ تغییری صورت نمیگیره اعتصاب کنیم تابه خواستمون برسیم این تنها راهه چاره است مرگ یکبار شیونم یکبار یاحق
راننده اسنپ
00:27 - 1398/11/15
قیمت همه چیز ده برابر شده از دو سال پیش ، اما قیمت اسنپ مال ۱۰ سال قبله ..قیمت باید عادلانه باشه نه اینکه دولت خواسته باشه از جیب من راننده تورم و مهار کنه ..مسافر هم باید خودش و با شرایط تورمی جامعه وفق بده ، متاسبانه افراد هر خرجی که میکنن بدون حساب و کتاب ه و دست و دلبازن ولی موقعی که میخوان کرایه پرداخت کنن ، سیستم حسابداری مغزشون فعال میشه و میخوان تا میتونن در حد مجانی سفر کنن..من مسافر سوار کردم از جلوی یک رستوران لاکچری که صحبت میکردن ۲۵۰ هزار تومن پول غذای ۳ نفرشون شده ، ولی برای گرفتن ۵۰۰ تومن الباقی پول کرایه ش ، ۵ دقیقه توی سرما وایستاده تا ۵۰۰ تومنی پیدا کنم بهش بدم
مسعود
00:17 - 1398/11/15
کاش ذره ای به فکربودن هرچقدر بگیم فایده نداره کسی گوش نمیده. کاش میشدیه فروشگاه میزدبااین درامدش تمام لوازم یدکی لاستیک روغن همه چی داشت به قیمت کارخونه نه به قیمت مصرف کننده اونوقت ادم باخیال راحت کارمیکرد دغدغه نداشت که چقدرهزینه بایدبدم برای راننده که براش درامدسازه ارزش قائل میشد همه مجبورن وگرنه هیچکس راضی نیست برده ی کسی باشه ایکاش به فکربودن باری ازدوش راننده برمیداشتن تالااقل راننده کمی دل خوش بود
امیر
23:53 - 1398/11/14
اسنپ مثله دزدی تو روز روشن میمونه برای من درخواست از طرف مسافرامده از پیروزی برای کرج پنجاه هزار تومن وقتی رسیدم کرج مبلغ پنجاه هزار تومن شده چهل و یک هزار تومن از بنزین یارانه هم که وعده دادن خبری نیست
عباس
23:49 - 1398/11/14
شرم آور است که همه چیز چند برابر شده وکرایه اسنپ کمتر شده با کمیسیون شانزده ونیم در صد ومسئولین راضی تر
علی اواره
23:48 - 1398/11/14
از بس بی غیرتیم تن به هر ذلتی میدیم آگه همه رانندگان اسنپ وتپسی 3روز اعتصاب کنن حساب دست مدیران این دو شرکت میاد که بدون راننده هیچن مجبور میشن کرایه بالا ببرند گول پاداش اینا رو نخورین
محمد خدیر
23:17 - 1398/11/14
راننده های عزیز کجای کارید.یکی از دوستام تو شرکت اسنپ کار میکنه .میگه اینا سهمیه بنزینو خودشون بر میدارن من دو ماه کار نمیکنم شماهم کار نکنید.
علی
22:32 - 1398/11/14
کار کردن توی تاکسی آنلاین فقط حمالی خیرش شرکت و مسافر میبره آخه این چه عدالتی صدرحمت به برده داری هیچکس هم نیست به فریاد راننده بدبخت برسه
کاربر اسنپ بجای راننده اسنپ جهت فرار از بیمه
21:55 - 1398/11/14
اسنپ و تپسی بخاطر اینکه فردا روزی از رانندگان از این دو شرکت شکایت نکنند و بیمه تامین اجتماعی نخواهند در قرارداد بجای راننده ^ کاربر^ قید میکنه .
در حالیکه راننده ها ساعتها برای جیب مدیران این شرکتها کار میکنند و طبق قانون باید راننده ها رو بیمه تامین اجتماعی کنند.
حتی قرارداد به راننده ها نمیدن یموقع کسی ازشون به تامین اجتماعی شکایت نکنه
و این ضعف اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی هستش که باید این شرکتها رو اجبار به بیمه راننده ها بکنند.
elias
21:47 - 1398/11/14
خیلی دردناکه برای ۴.۵۰۰ تومان استارت بزنی.....
فاطمه
21:43 - 1398/11/14
شمارو بخدا رسیدگی کنید .اخه دوساعت تو ترافیک اخرشم چندر قاز پول خدارو خوش نمیاد
علی
21:43 - 1398/11/14
هزینه های کار در اسنپ رو بشینید حساب کنید(استهلاک ماشین. کمیسیون. هزینه بنزین. هزینه اینترنت. جریمه شدن که حتما پیش میاد هرچند هم که دقت کنید.)متوجه میشید در دراز مدت نه تنها سودی نمی‌برید بلکه ضرر هم میکنید. من هم اسنپ کار می‌کردم .الان به هر بد بختی هست چرخشی کار میکنم.از در آمد اسنپ بیشتر نباشه کمترم نمیشه.چندتا حسن داره. اولا دیگه با کار من یه عده دم کلفتر نمیشن.دوم.عشوهای مسافرو ندارم که فکر میکنن راننده نوکرشونه.سوم.با این وضعیت مملکت چند وقت دیگه مالیات بر درآمد هم باید پرداخت کنیم به دولت با بت کار در تاکسی اینترنتی مطمئن باشید از این هم خدوم رو راحت میکنم.
سید حسین حسینی ساداتی
21:35 - 1398/11/14
دوستان عزیز، رانندگانی که ستون اصلی این ناوگان هستید سزای گران فروش نخریدن است یک هشتک نه به اسنپ در دست اقدام است با همت بلند شما زحمتکشان این ناوگان و مشابه آن افراد سودجو را به زانو در خواهیم آورد انشاالله
همش کار روحانی هست
21:24 - 1398/11/14
مقصر رییس جمهور ماس که این همه جوون رو بیکار نگه داشته و خودمم یکیشم
و هر سال سنمون داره میره بالا
همه جا به ما ظلم میشه
و کسی پاسخ نمیده و میگن خدا هست و در قیامت گوششونو میپیچونه بگو اخه از این حرف دارن مردمو جر میدن
رضا
21:02 - 1398/11/14
وقتی رئیس جمهور این مملکت تو سخرانیش از اسنپ تشکر میکنه که تو کشور اشتغال زایی کرده باید وضعیتمون این باشه.
محمدب
21:02 - 1398/11/14
بانصف قیمت مسافرجابجا میکنیم.وماشین فرسوده میشه وخراب،باید قیمتها بالا بره
عخ
20:33 - 1398/11/14
کار با اسنپ فایده نداره
ناشناس
20:20 - 1398/11/14
آرزو میکنم اسنپ برشکسته بشه تا دوباره کار آژانس ها رونق بگیره .مسافرو با حداقل کرایه میرسونی به امید یه چندر قاز آخرش میبینی انلاین پرداخت کرده
صادق نجفزاده
19:57 - 1398/11/14
اسنپ فقط یک نوع برده داری نوین از وجود جوان‌های بیکار این مملکت است حیف این جوانها که بهترین روزهای عمرشونو برای این شرکت های اسنپ وتپسی به باد میدهند
ممدحسینی
19:55 - 1398/11/14
تنهاشخصی که همیشه بدبخت بوده راننده بیچارس. طرف کلی خرج میکنه تاوقت کرایه دادنش برسه شروع میکنه به قورزدن
حمیدرصا
19:42 - 1398/11/14
اگه یک هفته اعتصاب کنیم پشت پا مونو میبوسن باز تپ سی بهتره اسنب که واقعا مضخرفه
مرتضی حسینی
19:41 - 1398/11/14
اسنپ باید تحریم بشود با این کرایه ها، به ضرر راننده است، اسنپ باید آتش زد، اسنپ دزد سر گردنه .....
علی ملاوردی
19:35 - 1398/11/14
سلام .کرایه های اسنپ واقعا مزخرفه .خدا پدر اژانسارو بیامرزه
گودرزی
19:09 - 1398/11/14
از صبح می‌زنیم بیرون تا شب نهایتا ۲۵۰ هزار تومن کار میکنیم که باید روزی ۹۰ تومنش رو بدیم بنزین ۴۰ تومن طرح بخریم ۴۰ هزار تومن هم کمیسیون اسنپ میشه رو هم ۱۷۰ تومنش میپره این اگع ظلم نیست پس چیه؟ مملکت بی قانون از روی ناچاری مجبوری بری اسنپ کار کنی و اسنپ فقط سو استفاده میکنه اگه حرفی از سهمیه بنزین میزنی که یه مشت اپراتور نشستن اون پشت که از سهمیه هیچ خبری ندارن استلاک ماشین هر بیست روز روغن ۱۴۰ تومن لاستیک خدا تومن بیمه کوفت و زهر مار هم هست یه مسئول هم نیست که رسیدگی کنه از شهرک اکباتان در غرب تا شهید محلاتی تو اتوبان ارتش با این همه ترافیک ۲۵ تومن این ظلم نیست تازه ۱۵ درصدش هم اسنپ برمیداره واسه اینکه به مزاج مسافر خوش بیاد تخفیف هم میده اونم نه از سهم خودش از راننده هم یه مقداریشو کم می‌کنه با بنزین سه تومنی که فقط اسم سهمیه روشه ولی هیچ سهمیه ای تا الان دریافت نشده و فقط پیامکش میاد دولت دزد دستش فقط تو جیب مردمه وقتی که به ماشین صبح تا شب فشار بیاری هر هفته باید واسه یه جاش خرج کنی این درآمد به درد نخور رو خرج ماشین بکنیم یا خرج زندگیمون مملکت بی قانون خدا لعنت کنه بزرگ و کوچیکشون رو با این وضعیت که واسه مردم ساختن
گمنام
18:40 - 1398/11/14
سلام کرایه هادورست کنیدبرچی اینجوریه کرایه ها???
mojtaba
18:36 - 1398/11/14
سلام به همگی همه این حرفهاه الک هست تا راننده سواری نده اسنپ سوارکاری نمیکنه.
رامین
18:36 - 1398/11/14
سیاست های کثیف اسنپ تو این شرایط به مسافر از جیب راننده تخفیف میده که پرچمش بالا بمونه
ناشناس
18:30 - 1398/11/14
اسنپ واقعا ظلم زیادی به راننده بد بخت میکند برای مسافر که خوب است استحلاک ماشین بماند بعضی از مسافرانم که اصلا ادب وجدان ندارن یا قر قر میکنند یا امتیاز پایین میدن حیف ماشین تمیز برای بعضی از مسافرا
Ali
18:23 - 1398/11/14
اسنپ واقعا داره برده داری میکنه خدا خودش جزاشون بده حق راننده خوردن نداره اگه هم اعتراض کنی حساب کاربری مون رو مسدود میکنه هر چی بگیم فایده ای نداره فقط اینو بگم استفاده ب جیب اسنپ ومسافری که الان داره باقیمت خیلی پایین بتمام کارهاش میرسه حالامسافرهای که اتوبوس سوار بودن تاکسی دربست میگیرن وبه هیچ عنوان فرهنگ تاکسی سوار شدن رو ندارن حالا سواری رو بااتوبوس شرکت واحداشتباه میگیرن گاهی هم خودم دیدم دنگی دونگی اسنپ یاتپسی..... میگیرن خلاصه خدا کنه هر کسی حق راننده رو میخوره سرطان بگیره منکه راضی نیستم
مهدی
18:21 - 1398/11/14
دو روز اعتصاب کنید همگی با هم تو پیک سفرها اسنپ تپسی و مردم میفهمن شما چقدر خوب بودید.این دوروزو فکر کنید رفتید کار کردید جریمه چراغ قرمز شدید یا تصادف کردید نمیمیرید که تازه به نفع ماشینتون هست بجا اینکه هی بنالید فقط باید همگی دو روز نرید???
رضا
17:41 - 1398/11/14
مردم ما گاو های شیر دهی هستند که مدام در حال دوشیدن توسط ارگان های مختلف دولتی و خصوصی هستند .
م ق
17:37 - 1398/11/14
اسنپ در ساعت های مختلف قیمت ها رو پایین میاره . در صورتی که همان مسیر داره طی میکنه و هزینه داره . و باید کمیسیون خودش پایین بیاره . زمان آژانس کمیسیون 15 تا ،20 درصد بود ولی با قیمت مناسب و خوب . اسنپ با قیمت پایین که رفت و برگشت همان مسیر از آژانس تازه پایین تر هم میفته داره 30 درصد کمیسیون میگیره .
احمد
17:27 - 1398/11/14
خداوکیلی این انصاف نیست 15 کیلومتر بری برای یه کرایه 8000 هزارتومانی آخه خدا رو خوش میاد به خدا خیلی از این راننده ها از روی ناچار اومدن تو این کار من خودم الان چند وقته تو اسنپ کار میکنم برام اس ام اس میاد هزینه سوخت به کارت حساب اسنپی ریخته شد کارتم رو چک میکنم ولی نمیریزن نمیدونم به خدا این چه داستانیه........
Y.n
17:07 - 1398/11/14
سلام تاکسی های اینترانتی کلا در حق راننده اجحاف میکنن کرایه ها که تعیین می کنند واقعا با این هزینه ها باصرفه نیست بعضی مواقع حساب کردم هیچی برای راننده نمیمونه کسی که نشسته پشت این دستگاه ومبلغ کرایه را حساب میکنه فکر کنم در گذشته مونده کرایه ها بعضی مواقع برای ده سال پیشه این عوارض شهرداری هم از جیب راننده کم میشه اسنپ میزنه از مسافر کم شده وقتی کرایه یک مسیر را ۴۵۰۰تومان اعلام میکنه که شما سه سال پیش با آژانس همین مسیر را میرفتند کجا از سهم مسافر کم شده بعد شهرداری چه خدمتی به راننده تاکسی اینترتی میکنه آیا راننده را بیمه کردن حتی حاضر نیستند معرفی کنن به تامین اجتماعی که این شخص راننده است وخود راننده سهم بیمه را پرداخت میکند
ناشناس
17:04 - 1398/11/14
خدا ازشون نگذره
کاربرراننده اسنب
16:54 - 1398/11/14
حدود ۲ماه پیش کارت عابربانک خودرابدلیل خرابی تعویض نمودم که بدنبال آن شماره جدید کارت را برای اسنپ ارسال کردم وهربارپیام واریزسوخت به شماره کارت قبلی برایم ارسال می شودو این درحالی است که هیچگونه سهمیه سوختی برایم واریزنمی شودوبناچارازبنزین ۳۰۰۰هزارتومانی استفاده میکنم وهرباربااسنپ تماس میگیرم وعلت رامی پرسم می گویند شما صبورباش!!!!می پرسم باکجا تماس بگیرم تامشکلم حل شود میگویند:مانمیدانیم توصبورباش!!!بلاخره حل میشود ازقرارمعلوم مدیریت اسنپ یاهرنهادوسازمان دست اندرکاردیگر ازشیوه برجامی استفاده میکنندتاسر امثال بنده راشیره بماندومابه حقمان نرسیم وسهمیه سوختمان را تحریم کرده اند!!!! اماهربی شرفی که مسبب این حق خوری است بدانداین خوردن ندارد سرطان میشودبجان خود واهل وعیالش.انشاءالله
رضا نو اندیش
16:36 - 1398/11/14
راهکار مشکلات اسنپ
۱-رانندگان تاکسی های اینترنتی باید از طریق اتاق اصناف کشور صاحب اتحادیه شوند.
۲- اتحادیه رانندگان تاکسی های اینترنتی باید نرخ گذاری کند نه خود تاکسی های اینترنتی که ذی نفع هستند ، وبرای جذب مسافر کرایه را پایین میزنندوکمیسیون ۱۵ درصدی میگیرند.
۳- قوه قضاییه باید به این ظلم واستعمار جدید ناشی از بیکاری وسواستفاده از نیروی کار ارزان ورود کند.
۴- رانندگان فقط همت کنند یک روز کار نکنند تا ظالمان حساب کار دستشان بیاید
علی
15:57 - 1398/11/14
سلام.کرایه های اسنپ خیلی پایینه،برا راننده اصلا صرف نمیکنه،کمیسیون بالاست،خرج و استهلاک ماشین خیلی بالاست،اخه ۲۰۰۰ تومان و ۳۰۰۰ تومان پوله که آدم دلشو خوش کنه که داره مثلاً نیم ساعت مسافر جابجا می‌کنه و کار میکنه،شهرستانا که کرایه ها خیلی خیلی پایینه،کسی هست آیا که غم راننده ها رو بخوره؟!!!!
داود اسماعیلی
15:46 - 1398/11/14
خبرنکار محترم شما که دستتان بازه زحمت کشیده این اطلاعات به صم ونظر ریاست قوه قضاییه برسانید. حتی به دفتر مقام محترم رهبری نیز انعکاس دهید. تمام مطالب شما درست است اسنپ وبقیه تاکسی های اینترنتی دارن خون مردم را میخورن.
محمدی
15:44 - 1398/11/14
به نظر من درسته در اسنپ ایراداتی هست منتهی اکثرا این حرف ها از طرف اژانس های تلفنی تاکسیرانی ها و راننده تاکسیرانی ها پخش میشه چون تاکسی رانی ها دیگه نمی توانند هر چقدر کرایه بخوان از مردم بگیرند و هر دفعه کرایه ها را ببرند بالا و اتیش رو اتیش می ریزند خب انصافا اسنپ هم باید به مشکلات ما راننده‌ها اسنپی برسه نه اینکه اسنپ متوقف بشه متوقف شدن اسنپ اشتباه محض است و باعث بیکاری بیشتر در جامع خواهد شد
نیما
15:16 - 1398/11/14
قیمت بنزین پنجاه درصدافزایش پیداکردواز1000تومن رسید1500 تومان ولی کرایه هاثابت ماند.ماشین ولوازم یدکی هم سه برابرشدولی کرایه ثابت ماند.اجاره هاافزایش یافته کرایه ماشین ثابت ماند
mojtaba
15:03 - 1398/11/14
سلام به همگی حرف دلی که شنیدنی نیست اثر ندارد بی فایده هست من در تاکسی تلفنی مشغول به کار بودم در سال۱۳۹۰ داخل شهر رشت با ۴۰۰۰ هزار تومان گاز روزی ۸۰۰۰۰هزار تومان دخل داشتم هم تفریح داشتم هم بهترین زندگی از موقعی که این پدیده شوم به شهر ما امد حال روز ما سیاه شد خواب معلومه همه دنبال ارزونی هستن مسافری که جز ماشین من هیچ ماشینی نمیشست جلو چشمم سوار تاکسی اینترنی میشد میرفت کار بجا رسید من تا شب ۳۰ هزار تومان با زور بیشتر دخل نداشتم مجبور شدم برم اسنپ از روزی که رفتم احساس کردم حمال هستم چون مسافران اسنپ راعیت حال راننده نمیکنن اکثرا بی ادب مدعی هستن در کل من احساس میکنم دارم میرم بردگی البته از قدیم گفتن خلایق هر چی لایق اگر راننده بیسواد نباشه اسنپ نمیتون سو استفاده کنه مگه میشه پلوس ۳۰۰ هزار تومنی روغن ۲۰۰ هزار تومنی لنت ۱۰۰ تومنی کراه ۴۰۰۰ هزار تومن من که ماشین فروختم رفتم روستاه پدریم چند راس گوسفند خریدم خدا برکته بده اگر همینطور پیش برم اسنپ باید بیاد برام کار کنه برادر خواهر فکر عاقلانه کنید بخدا بخدا با رانندگی هر روز خودتونو ماشینتو اوراق میکنید.
gholamrezaanjerdi
14:00 - 1398/11/14
جون بچتون به داد ماراننده ها برسین والله دیگه خسته شدیم چرا براما ظلم میکنین اقای مدیر اسنپ مگه ما چه گناهی کردیم زن بچمون از گشنگی تلف میشن بخدا بقران
حسین حیدری
13:52 - 1398/11/14
این استسمار مدرن است که در کشور ما که دایه دار مسلمانان دنیا و پرچمدار مبارزه با استسمار سرمایه داری و مستبدان است در حال انجام است کاملا قانونی و گوش شنوایی نیست که اسنپی ها در کشورمان مشقول چه هستند و چه کسانی و از کجا این کارها را رهبری میکنند شاید مسعولین در خواب هستند و صدای ما را نمیشنوند .....شاید.