صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

چاپ مقاله کارمند واحد مینودشت در ژورنال بین‌المللی تحقیقات علوم اجتماعی و انسانی

مقاله کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در ژورنال بین‌المللی علوم اجتماعی و انسانی چاپ شد.
کد خبر : 46910

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، «تاثیر گزارشگری مسئولیت اجتماعی بر مدیریت سود و عملکرد مالی» عنوان مقاله حسن کوهی، کارشناس مسئول حسابداری معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت است که در ژورنال بین‌المللی تحقیقات علوم اجتماعی و انسانی« International Journal of Social Sciences and Humanities Research» چاپ شده است.


در چکیده مقاله کوهی کارشناس مسئول حسابداری معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت آمده است: «هدف از این پژوهش بررسی تاثیر گزارشگری مسئولیت اجتماعی بر مدیریت سود و عملکرد مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. در این پژوهش برای اندازه‌گیری گزارشگری مسئولیت اجتماعی در چهار بعد(جامعه، روابط کارکنان، محیط زیست و محصول) از طریق آنالیز محتوای صورت‌های مالی شرکت‌ها و تحلیل محتوایی گزارش فعالیت‌های هیات مدیره در صورت گزارش، نمره 1 و در غیر اینصورت صفر لحاظ شده است و برای اندازه‌گیری مدیریت سود، از مدل تعدیل شده جونز و برای سنجش عملکرد مالی از نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) استفاده شده است. در این پژوهش، تعداد 99 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی 1388-1391 بررسی شده است.


برای آزمون فرضیه‌ها، از مدل رگرسیونی و نرم‌‌افزار اقتصاد سنجیEviews8 استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که بین گزارشگری مسئولیت اجتماعی شرکت و مدیریت سود، رابطه منفی و معنی داری وجود دارد، ولی بین گزارشگری مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی شرکت رابطه مثبت و معنی داری برقرار است. ضریب تأثیر این ژورنال Journal Impact Factor : 2.59 است


پیش از این نیز حسن کوهی دارای 10 عنوان مقاله چاپ شده در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی داخل و خارج از کشور بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر