صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

سخنگوی وزارت کشور: شفافیت صندوق‌های رأی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت

سخنگوی وزارت کشور گفت: به‌هیچ‌وجه برای ساخت صندوق‌های رأی با شرکت‌های خارجی قرارداد نبسته‌ایم و بنده این موضوع را صراحتاً تکذیب می‌کنم.
کد خبر : 46732

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از تسنیم، حسینعلی امیری، قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور، از تأیید صندوق‌های شفاف برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان خبر داد و اظهار کرد:‌ وزارت کشور در این زمینه نهایت همکاری و هماهنگی را با شورای نگهبان داشته است.


قائم‌مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات بنا شد صندوق‌های آرای شفاف را ــ به‌شکلی که رأی‌دهنده رأیی را که در صندوق می‌اندازد قابل مشاهده باشد، اما نوشته روی آن برگه مشخص نباشد ــ در دستور کار قرار دهیم، به‌ عبارتی تلاش بر این بود که هم محتوای صندوق معلوم باشد و هم رأیی که به صندوق انداخته می‌شود در ضمن اصل مخفی ماندن و خوانا بودن، متن آن محفوظ بماند.


وی ادامه داد: چند نمونه از این صندوق‌ها را برای شورای نگهبان ارسال کردیم و از بین چند نمونه، یک نمونه مورد تأیید قرار گرفت که هم‌اکنون در مرحله تولید انبوه نمونه مذکور به‌ میزان حوزه‌های انتخاباتی که به‌صورت الکترونیکی برگزار نمی‌شود، هستیم.


سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه قرارداد ساخت این صندوق‌ها به مرحله امضا رسیده است، در پاسخ به این سؤال که گفته شد طرف مقابل قرارداد، شرکت خارجی است، تأکید کرد: به‌هیچ‌وجه با شرکت‌های خارجی قرارداد نبسته‌ایم و این موضوع را صراحتا تکذیب می‌کنم.


امیری در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت کشور برنامه‌ای برای رونمایی از این صندوق‌ها دارد یا خیر؟ تصریح کرد:‌ خیر، برنامه خاصی برای این کار نداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر