صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد؛

تدوین کتاب‌های کمک آموزشی درمورد تهدیدات انسان‌ساخت

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تدوین کتاب‌های کمک‌آموزشی در مورد تهدیدات انسان‌ساخت خبر داد و گفت: دو جلد کتاب برای دختران و چهار جلد کتاب برای پسران در نظر گرفته شده است.
کد خبر : 466940

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، غلامرضا جلالی امروز در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که با حضور هزار و 500 مدیر مدرسه شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی در شرایط تهدید و غیرتهدید بسیار حائز اهمیت است و کارآمدی آمادگی زمانی مشخص می‌شود که تهدیدی بروز کند و بتوانیم به آن تهدید پاسخ مناسبی بدهیم.


وی افزود: آمادگی قابل تولید است، ولی باید همواره برای حفظ، کنترل و ارتقای آن تلاش کرد. اگر لحظه در حفظ آن غفلتی وجود داشته باشد، آمادگی از دست می‌رود.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: آمادگی دارای چرخه است که شامل تعیین سناریو، آموزش، تفهیم مفاهیم، تمرین و تکرار، رزمایش، بازخورد، کنترل و اصلاح بوده و همین چرخه در مدارس نیز باید تولید و مراقبت شود.


جلالی افزود: مجموعه آمادگی‌ها می‌تواند کشور، ‌شهر و حتی مدارس را در برابر تهدیدات آماده کند و در زمان تهدید تلفات و خسارات اندکی داشته باشد یا اصلا نداشته باشد.


وی ادامه داد: یکی از مهترین این ابعاد، آمادگی روحی است. پس از آن آمادگی ذهنی و فکری حائز اهمیت است. همچنین داشتن برنامه از ابعاد آمادگی محسوب می‌شود و آمادگی جسمی نیز از ابعاد دیگر در نظر گرفته شده است.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: آمادگی زیرساختی نیز از دیگر ابعاد آمادگی محسوب می‌شود که خود نیز به دو دسته آمادگی مکانی و فضایی و آمادگی تجهیزاتی تقسیم می‌شود و در صورتی‌که آمادگی زیرساختی وجود داشته باشد احتمال رخ داد حوادث پشت سر هم یا به اصطلاح دومینویی جلوگیری خواهد شد.


جلالی اضافه کرد: مفهوم مدرسه آماده یعنی جایی که در تمام سطوح از آمادگی برخوردار است. مدارس نقش تربیتی مهمی دارند و در آموزش آمادگی بسیار مهم است. باید آمادگی ذهنی و فکری را در مدارس در نظر گرفت. خیلی از کشورها سرمایه‌گذاری دفاعی را به صورت اساسی از مدارس آغاز می‌کنند.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مفهوم آمادگی در مدارس باید توسعه یابد، گفت:‌ نسل آینده‌ساز ما به مهارت و آموزش برای مقابله در برابر حوادث نیاز دارد که مدیران مدرسه و معلمان باید به آمادگی فکری و ذهنی دانش‌آموزان توجه داشته باشند.


جلالی اظهار کرد: پدافند غیرعامل در مورد تهدیدات انسان‌ساخت با همکاری آموزش و پرورش کتاب و جزوه‌هایی تهیه کرده که می‌تواند به عنوان دروس کمک آموزشی مدنظر قرار گیرد. دو جلد کتاب برای دختران، چهار جلد کتاب برای پسران در نظر گرفته شده و دو کتاب نیز در حال تدوین برای معلمان و اولیا است و یک جلد نیز برای عموم مردم تدارک دیده شده است.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر