صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
رئیس شورای شهر تهران:

70 درصد مدارس تهران وضعیت سازه‌ای خوبی ندارند/ صدور حکم قلع و قمع 50 مدرسه در شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: در تهران نزدیک به ۷۰ درصد مدارس وضعیت سازه‌ای خوبی ندارند و لازم است با کمک شورای شهر و شهردار تهران همانگونه که در طرح تفصیلی دیده شده است اقدامات لازم صورت بگیرد.
کد خبر : 466866

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که صبح امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت آموزش مدیریت بحران در آموزش و پرورش اظهار کرد: من از مدیران مدرسه عذرخواهی می‌کنم چرا که با وجود تلاش برای جبران کوتاهی‌های گذشته ولی شهر تهران نسبت به مسائل آموزش و پرورش و مخصوصاً زیرساخت‌های آموزشی کوتاهی کرده است.


وی با اشاره به این مطلب که وضعیت شهر تهران از لحاظ زیرساخت‌های آموزشی و همچنین ایمنی در ردیف آخر قرار دارد، گفت: ما در شهر تهران فعالیت‌های زیادی را در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام داده‌ایم و حتی در مواردی بیش از دولت نیز هزینه کرده‌ایم ولی متأسفانه نسبت به آموزش و پرورش به‌عنوان رکن اصلی فرهنگ هر جامعه کوتاهی شده است.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ۱۳ هزار مدرسه در استان تهران قرار دارد که ۴ هزار مدرسه در شهر تهران است. وضعیت مدارس در سراسر کشور بهتر از تهران است حتی در شهرستان‌های استان تهران نیز وضعیت بهتر از شهر تهران است چرا که عمر مدارس آنها کمتر از ۲۰ سال است.


هاشمی ادامه داد: در تهران نزدیک به ۷۰ درصد مدارس وضعیت خوبی ندارند و لازم است با کمک شورای شهر و شهردار تهران همانگونه که در طرح تفصیلی دیده شده است اقدامات لازم صورت بگیرد.


وی با بیان این‌که مدارس شهر تهران از لحاظ ایمنی در مقایسه با ۳۱ استان کشور در جایگاه سی‌ام قرار دارد، گفت: بحث مدرسه آماده که این روزها مطرح است به‌دنبال آن است تا با یکسری اقدامات این آمادگی را ایجاد کند تا دانش‌آموزان این آمادگی لازم را در برابر بحران کسب کنند اما مدرسه‌ای که با یک توفان و یا زلزله می ریزند دانش‌آموزی نمی‌ماند که بخواهد از اپلیکیشن مدرسه آماده استفاده کند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: افزایش ایمنی زیر‌ساخت‌های مدارس توجه ویژه دولت را برای حرکت در این جهت می‌طلبد. ما هم در شهرداری به حوزه مدیریت شهری کمک خواهیم کرد.


هاشمی تصریح کرد: مسائل و وضعیت روانی جامعه اهمیت زیادی دارد که در اپلیکیشن شهر آماده نیز این موضوع  دیده شده است. البته نقش مدیران مدرسه در این موضوع اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.


رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با عملکرد رسانه ملی در شرایط بروز بحران‌ها نیز گفت: رسانه ملی ما بعضاً دستوری و از بالا به پایین عمل می‌کند در این موارد از لحاظ روانی به خوبی عمل نمی‌کند. در همین حوادث اخیر هم افراط و تفریط عمل شد این‌که به حوادث کرمان توجه جدی نشد و حرفی زده نشد و در مورد برخی دیگر از حوادث آن‌قدر پمپاژ هیجان و احساسات شد که می‌تواند اثر معکوس بگذارد.


وی ضمن اشاره به این مطلب که علاوه بر مباحث روانی به زیرساخت‌ها نیز باید اهمیت داد، افزود: این موضوع در تهران کمرنگ شد و در حال حاضر سطح ایمنی آن در سطح بسیار پایین است به طوری‌که امروزه بیش از ۵۰ حکم قضایی علیه آموزش و پرورش گرفته شده تا مدارس قلع و قمع شود.


رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: مدیریت شهری در حوزه مدیریت بحران دارای زیرساخت‌های مناسبی است که در طول دو سال گذشته هم هر کجا مشکلی داشتیم با مصوبات شورا به دستور شهردار فوراً در مناطق مختلف حضور پیدا کردیم.


هاشمی در پایان گفت: لازم است برای مدیریت بحران ارتباط قوی و سیستماتیک بین شهرداری و آموزش و پرورش برقرار کنیم تا بتوانیم  اقدامات موثری را در مواجهه با آن انجام دهیم.


انتهای پیام/ ۴۱۰۵//


انتهای پیام/

ارسال نظر