بسیاری از کشورها سرمایهگذاری دفاعی خود را از مدارس آغاز کردهاند
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامرضا جلالی در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که صبح امروز در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی در شرایط تهدید و غیر تهدید از اهمیت زیادی برخوردار است و قابلیت آن زمانی خود را نشان میدهد که تهدیدی به وجود آمده و بتوانیم به آن پاسخ دهیم.
وی با بیان اینکه علاوه بر در اختیار داشتن تجهیزات برای مقابله با بحران و تهدید، آمادگی نیز لازم است، گفت: در صورت در اختیار داشتن ابزار و عدم آمادگی خسارت زیادی متوجه سیستمها خواهد شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اذعان کرد: آمادگی قابل تولید است ولی باید آن را حفظ، ارتقاء، کنترل و تداوم داد.
جلالی با اشاره به این مطلب که چرخه آمادگی شامل تهیه سناریو، آموزش، تفهیم مفاهیم، تمرین، تکرار، آزمایش، بازخورد کنترل و اصلاح است، گفت:این چرخه میبایست در تمامی مدارس به صورت مداوم بازتولید و مراقبت شود.
جلالی در ادامه آمادگی روحی، ذهنی و فکری، برنامهای، تجهیزاتی و زیرساختی را از مهمترین ابعاد مدیریت بحران دانست.
وی با اشاره به این مطلب که مفهوم مدرسه آماده میبایست با بهکارگیری نیروی انسانی و تجهیزات در همه ابعاد در مدارس ایجاد شود، افزود: اهمیت مدارس در مدیریت بحران به دلیل نقش تربیتی آن برای نسل آینده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: بسیاری از کشورها سرمایهگذاری دفاعی خود را از مدارس آغاز کردهاند و به دنبال آن هستند تا با ایجاد نسلی آماده در برابر حوادث داشته و مهارتهای افراد را از پایه آغاز کنند.
انتهای پیام/۴۱۰۵/
انتهای پیام/