صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

محمد فنایی: سوت‌های ترکی درست بود/ هواداران استقلال به تیم خودشان اعتراض کنند

کارشناس داوری فوتبال گفت: هواداران استقلال بجای اعتراض به داوری به تیم خودشان اعتراض کنند که نتوانست یک دقیقه بازی را نگه دارد.
کد خبر : 46681

محمد فنایی ناظر داوری دربی 81 در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص قضاوت محسن ترکی و تیم داوری این دیدار گفت: «از نظر من انتخاب محسن ترکی از سوی دپارتمان داوری، برای قضاوت دربی یک تصمیم درست بود. ترکی سابقه قضاوت در 5 دربی داشت که با بازی که دیروز قضاوت کرد این تعداد به 6 بازی رسید. ترکی در بازی دیروز دو فاکتور را باید مورد توجه قرار می داد، که به خوبی این مسائل را رعایت کرد. مسئله اول مدیریت در زمین و نکته دوم دانستن قوانین و اجرای آن در زمین بود که به خوبی هر دو مسئله را به خوبی رعایت کرد.»


وی ادامه داد: «ترکی داوری است که در زمین با قاطعیت کامل قضاوت می کند و همین قاطعیت را در بازی دیروز نشان داد. من چون بازی را از کنار زمین می دیدم شاهد بودم که داور در همه صحنه ها حضور داشت و فقط در یکی دو صحنه بخاطر اختلافی که با محل خطا داشت، خطاهای صورت گرفته را ندید. نکته مهم دیگر در بازی دیروز استفاده تیم داوری از هدست بود که کمک زیادی به تیم داوری کرد تا هماهنگ تر عمل کنند.»


فنایی در خصوص اعتراض اعضای تیم استقلال به تیم داوری گفت: «من اعتقاد دارم تیمی که در زمین مسابقه دنبال برد است نباید به داور اعتراض کند و باید از توان خودش در زمین استفاده کند. در مورد اعتراض استقلالی ها هم باید به این نکته اشاره کنم که تعیین وقت اضافه در اختیار داور است و در این بین اگر در وقت اضافه خطایی یا حرکتی صورت گیرد که منجر به تلف شدن وقت شود، داور می تواند به آن وقت اضافه دوباره وقت دیگری لحاظ کند که در بازی دیروز در وقت اضافه خطایی که روی رحمتی شد تقریبا یک دقیقه وقت تلف شد و ترکی همان یک دقیقه را لحاظ کرد که پرسپولیس گل زد. داور وقت را درست کنترل کرد و هیچ مشکلی از این نظر نبود.»


ناظر دربی 81 در خصوص اتفاقات پایان بازی و شعار هواداران استقلال علیه تیم داوری افزود: «طبیعی است طرفداران تیمی که دقیقه 94 گل مساوی را دریافت می کنند، تحت فشار هستند. اما سوال من این است که چرا هواداران استقلال به تیم خودشان ایراد نگرفتند که نتوانست یک دقیقه بازی را نگه دارد تا گل را دریافت نکند. این مسائل اصلا مورد پسند مردم و هواداران واقعی فوتبال نیست و باید شخصیت داور در زمین حفظ شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر