صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۴۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۸
رضایی در گفتگو با آنا:

سیاست اعزام ورزشکاران به پارالمپیک توکیو تنها کسب سهمیه نیست/ تنها 4 گروه اعزام می‌شوند

سرپرست کاروان پارالمپیک توکیو گفت: سیاست اعزام به کمیته پارالمپیک توکیو تنها کسب سهمیه نیست و ما کاروانی اعزام می‌کنیم که از نظر کیفی توانایی کسب مدال داشته باشد.
کد خبر : 466529

هادی رضایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد حذف 34 سهمیه تیمی  و انفرادی پارالمپیک توکیو گفت: سیاست کمیته پارالمپیک مبنی بر این است که کسب سهمیه تنها ملاک اعزام نباشد و از نظر کیفی، ورزشکاران را به این رقابت‌ها اعزام کنیم. این موضوعی است که از یک سال پیش در کمیته پارالمپیک به اجرا درآمده و حرف و تصمیم امروز نیست.


وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم، چهار گروه می‌توانند به پارالمپیک توکیو راه پیدا کنند. نفراتی که شانس کسب مدال طلا، نقره و برنز دارند و ورزشکارانی که در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان نخست رسیده باشند. این چهار گروه می‌توانند با کسب سهمیه به پارالمپیک توکیو راه پیدا کنند. در حال حاضر 73 سهمیه پارالمپیک توسط ورزشکاران معلول و جانباز کسب شده است؛ اما شرط اعزام ما تنها کسب سهمیه نیست و از نظر کیفی تیم‌ها را اعزام خواهیم کرد.


سرپرست کاروان پارالمپیک توکیو در مورد حذف تیم فوتبال پنج‌نفره اظهار کرد: در بحث تیم فوتبال پنج‌نفره یا دیگر رشته‌ها نیز، سهمیه هفت رشته از جمله بسکتبال با ویلچر، دوومیدانی، دوومیدانی، تیروکمان، شنا، وزنه‌برداری، تیراندازی حذف شدند. تیم فوتبال پنج نفره در پارالمپیک لندن عنوان ششمی را کسب کرد. در پارالمپیک ریو به مدال نقره رسید؛ اما در مسابقات جهانی به عنوان نهمی رسید و همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا بر سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد. شرط ما برای اعزام به پارالمپیک کسب عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا است.


رضایی در مورد شرایط مالی کمیته پارالمپیک اظهار کرد: شرایط تا حدودی مناسب است، البته به دلیل وضعیت اقتصادی همه ارگان‌ها با مشکلات مالی روبرو هستند و ما هم از این قضیه مستثنی نیستیم. تاکنون حقوق مربیان و ورزشکاران را پرداخت کرده‌ایم و طبق بودجه‌ای که تا الان به ما داده‌اند، هزینه کرده‌ایم.


انتهای پیام/4048/4057/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: هادی رضایی
ارسال نظر