صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۲۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۸

۴ نوع اطلاعات گمراه‌کننده و پارازیت که باید نادیده گرفته شوند

کاری می‌کنیم و اهدافی داریم، اما کافی است اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده‌ای سر راه ما قرار بگیرند و حرکت ما به سمت رشد مثبت را خدشه‌دار کنند. 4 مورد ساده از این پارازیت‌ها را بخوانیم.
کد خبر : 466360

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، درست به همان اندازه‌ای که یک سیگنال مثبت می‌تواند به ما اجازه دهد که به نقشه موفقیتمان دست پیدا کنیم و با سرعت بیشتری به سمت هدف پیش رویم، پارازیت یا اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده انرژی و زمانمان را می‌بلعد.


اگر اطلاعاتی که به مغز شما می‌رسد، با یکی از معیار‌های زیر مطابقت دارد، تقریباً مطمئن باشید که سرو صدا و پارازیت است:


۱. بی‌مصرف بودن: رفتارتان با اطلاعاتی که می‌گیرید تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.


اگر اطلاعاتی به‌دست می‌آورید که به دردتان نمی‌خورد و مصرفی برای شما ندارد، این اطلاعات از پارازیت‌ها محسوب می‌شوند. هنگامی که در این مورد دقت می‌کنید، متوجه خواهید شد که متأسفانه بیشتر اطلاعاتی که به‌صورت روزانه یا حتی ساعتی به مغز شما وارد می‌شود در این دسته قرار می‌گیرد.


یک مثال خوب در این مورد، احاطه کردن خودتان با اخباری است که زیاد و تمام نشدنی هستند. شما هر روز اخبار زیادی را می‌شنوید و می‌خوانید که به درد شما نمی‌خورد و تنها اطلاعات بی‌فایده‌ای است که زمان شما را هدر می‌دهد.


۲. بی‌مورد: شما نمی‌توانید از اطلاعاتی که ممکن است تا زمانی که به آن نیاز پیدا کنید، تغییر کند استفاده کنید.


اگر برای مدت طولانی سهام خریداری کرده‌اید، اینکه هر روز وضعیت آن را چک کنید فقط منابع ذهنی و انرژی باارزش شما را هدر می‌دهد و کار بی‌ثمری است. این اطلاعات تا زمانی که شما آماده استفاده از آن باشید، بی‌ربط خواهد بود و از جمله پارازیت‌ها است.


۳. فرضی بودن: حرف‌هایی که به جای «آنچه هست»، «آنچه می‌تواند باشد» هستند.


پیش‌بینی‌هایی که آنقدر به آن‌ها گوش می‌دهیم که واقعیت را از یاد می‌بریم. نمونه‌های کلاسیک از این موارد پیش‌بینی‌های بورس و هواشناسی است. اگر می‌توانستید تمام دقایق زندگی خود را به عقب برگردانید، دلتان می‌خواست که مجدداً برای پیش‌بینی‌هایی که ۹۰ درصد آن اشتباه است زمان خودتان را تلف کنید؟ این پیش‌بینی‌ها پارازیت‌ها و سروصدا‌هایی هستند که اطلاعات مفیدی که برای تصمیم‌گیری دارید را بی‌اعتبار و غیرمهم می‌کنند.


۴. منحرف کردن: شما را از اهدافتان منحرف می‌کند


به اهدافی که برای خودتان دارید فکر کنید: پیشرفت شغلی، گرفتن نمرات بهتر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، والدین خوب بودن و.... اکنون سیل اطلاعات را مشاهده کنید. اگر هدف شما این است که کارتان را زودتر به اتمام برسانید تا بتوانید زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید، خواندن سایت‌ها و مشغول کردن خودتان، از پارازیت‌هایی است که شما را از اهدافتان دور می‌کند.


با جدا کردن پارازیت‌ها و سر و صدا‌های بی‌فایده از سیگنال‌های مهم، شما در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید و به آن چیزی که مهم است توجه می‌کنید.


منبع: ایرنا


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

برچسب ها: پارازیت
ارسال نظر