صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴

وزیر کشور: امنیت ایران در سوریه و عراق تعریف می‌شود

وزیر کشور با بیان اینکه امنیت کشورهای خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه با هم گره خورده است، گفت: آمریکا نباید در مسایل امنیتی منطقه دخالت کند.
کد خبر : 46536

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی شامگاه پنج‌شنبه در همایش گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و شهدای دانش آموز در کرج با اشاره به وضعیت امنیتی کشورهای همسایه گفت: امروز تحولات منطقه بیانگر آن است که دشمنان به دنبال آسیب رساندن به انقلاب اسلامی هستند.


وی ادامه داد: برخی می‌گویند امنیت سوریه به ایران ارتباطی ندارد و کشورما نباید به سوریه کمک کند اما باید این مساله را در نظر داشت که امنیت ایران اسلامی در سوریه و عراق تعریف می‌شود.


وزیر کشور افزود: باید از این افراد پرسید که به آمریکا چه ربطی دارد که از آن سر دنیا در منطقه دخالت می‌کند؟


رحمانی‌فضلی گفت: این نکته حائز اهمیت است که هدف جمهوری اسلامی ایران کمک به مسلمانان است و در این زمینه تکلیف شرعی و دینی داریم.


وی تاکید کرد: باید اقتدار ایران اسلامی را غنیمت شمرد و برای مسایل جزئی ،حزبی و فرقه‌ای زودگذر مسایل اساسی را فراموش نکرد.


وزیر کشور بیان‌کرد: باید قدردان وجود رهبری معظم انقلاب باشیم زیرا با ساده‌زیستی اما با توکل به خدا در مقابل پیچیده‌ترین اتاق‌های فکر دنیا ایستاده است‌.


انتخابات نباید تبدیل به اختلاف شود


رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جای تاسف دارد که برخی مواقع، انتخابات به جای مسابقه خیرات و تکلیف شرعی به اختلاف شده است.


وی تاکید کرد: انتخابات باید به مانور اقتدار ملی تبدیل شود و حضور مردم به گونه‌ای باشد که دشمن بفهمد با این مردم نمی‌تواند سر ناسازگاری داشته باشد.


رحمانی‌فضلی خاطر نشان کرد: همه احزاب باید در صحنه رقابت باشند و انتخابات با طرح سلایق و حفظ حرمت‌ها درچارچوب قانون پیش رود.


وی گفت: هر حزبی باید داوطلبان خود را مشخص کند تا انتخابات باشکوه مجلس و خبرگان رهبری نمایان وحدت شود.


وزیر کشور همچنین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید فهمیده و شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: شهید فهمیده الگوی حماسه و یک چشمه جوشان در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل بود که وجود گران‌قدر خود را فدای انقلاب کرد.


رحمانی‌فضلی گفت: همانطور که ذکر خدا مانع از غفلت انسان می‌شود ذکر نام و یاد شهدا ما را نیز از راه مستقیم دور نخواهد کرد.


وی افزود: شهدا فصل‌الخطاب هستند و هرچه عزت داریم از برکت خون‌های پاک این عزیزان است، شهدایی که بسیاری از آنان سن بالایی نداشتند اما هیچ چیز آنان را از اشتیاق شهادت باز نداشت.


شهید محمدحسین فهمیده متولد شانزدهم اردیبهشت ۱۳۴۶ در روستای سراجه قم زاده شد.


او در سال ۱۳۵۲ به دبستان روحانی قم (نام قبلی: کریمی) وارد شد و از مهرماه سال ۱۳۵۶ تحصیلاتش را در مدرسه راهنمایی حافظ در شهر قم ادامه داد، سپس همراه خانواده‌اش به کرج مهاجرت کرد و از مهرماه ۱۳۵۸ در مدرسه خیابانی این شهر مشغول به تحصیل شد.


وی در دروران پیروزی انقلاب اسلامی که حدود 11 سال سن داشت به صف مبارزان علیه حکومت ستمشاهی پیوست.


شهید فهمیده پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی به رغم سن کم به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.


وی با بستن نارنجک به کمر خود زیر تانک دشمن رفت و ضمن انهدام آن به شهادت رسید.


13 آبان سالروز شهادت شهید فهمیده روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر