صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۸
تا پایان سال ۲۰۲۰؛

شاغلان تمام وقت حوزه ICT به ۵۵ میلیون نفر می‌رسند

مؤسسه تحقیقاتی IDC با پیش بینی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتغال اعلام کرد: تا پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۵ میلیون نفر به‌صورت تمام وقت در حوزه ICT فعالیت خواهند کرد.
کد خبر : 464572

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فدراسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی، مؤسسه بین‌المللی تحلیل داده IDC برای اولین بار آماری از تأثیر بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بحث اشتغال ارائه داده است.


براساس پیش بینی‌های این تحلیل، تا پایان سال ۲۰۲۰ اشتغال تمام وقت در حوزه ICT به بیش از ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان می‌رسد. این پیش بینی رشد حدود ۴ درصدی اشتغال در این حوزه را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.


این مرکز تحقیقاتی همچنین با بررسی یک دوره پنج ساله از سال ۲۰۱۹ تا پایان ۲۰۲۳ یک شیب مناسب رشد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را با رقم میانگین سالانه ۳.۸ درصد، نشان می‌دهد.


برآورد این مرکز بر مبنای تخمین‌ها و  نقشی است که اکنون فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع ایفا می‌کند.


در حال حاضر روز به روز حوزه IT با تغییرات جدی و عمده‌ای روبه‌رو است و واقعیت آن است که سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی‌های نوین در صنعت و همچنین نیاز امروز به تکنولوژی، موجب سرمایه گذاری محرک در عرصه فناوری اطلاعات شده است.


کریگ سیمسون مدیر تحقیقات گروه آنالیز مشتری مؤسسه بین المللی IDC معتقد است که «ما در حال دور شدن از کارکنانی هستیم که نقش اساسی در نصب و نگهداری فناوری اطلاعات دارند و به سمت نقش‌هایی حرکت می‌کنیم که بتوانند عملکرد پایگاه داده‌ها را استخراج و اطلاعات آن را تجزیه تحلیل کنند و سازمان را هرچه بیشتر به سمت توسعه تکنولوژی خود سوق دهند.»


به گفته وی، «در این میان زمانی که فناوری‌ها گسترش پیدا می‌کند، افراد می‌توانند مشاغل متنوعی را انجام دهند؛ در چنین شرایطی یک فرد می‌تواند در چندین شغل ایفای نقش کند و زمان خود را تقسیم کند. ترکیب نقش‌ها برای یک شغل با گذشت زمان ممکن است برای یک صنایع و سازمان متفاوت باشد. اکنون بیشترین افرادی که در حوزه ICT مشغول به کار هستند در چندین بخش متنوع تقسیم می‌شوند. بخش اول مربوط به توسعه و مدیریت نرم افزار، گروه دوم مربوط به بخش فنی IT یک شرکت و بخش‌های دیگر هم مربوط به حوزه گرافیک، چندرسانه‌ای، طراحی وب و گروه پشتیبانی فنی است. با این حال افرادی که در بخش امنیت سایبری در این سال‌ها مشغول به کار می‌شوند طی ۵ سال با حدود ۱۰ درصد، سریع‌ترین رشد را به خود اختصاص داده است.»


آیلین اسمیت معاون برنامه ریزی بینش و تحلیل مشتری مؤسسه بین‌المللی IDC نیز می‌گوید: « از آنجایی که صنایع کاملاً پذیرای یک تحول دیجیتالی هستند، این شرکت‌ها نیازمند آن هستند که نقش‌های جدیدی برای شکل دادن به نقشه راه فناوری و پشتیبانی خود تعریف کنند. این انتظار وجود دارد، بخش‌های تولیدی و بانکداری بیشترین تلاش را برای ایجاد تحول دیجیتال انجام دهند و احتمالاً بیشترین نیرو را طی سال‌های آینده در زمینه ICT جذب خواهند کرد. زیرا آنها نیازمند اقداماتی همچون برنامه نویسی، پشتیبانی فنی برای طراحی نرم افزار و همچنین انتقال تجربیات مشتری برای بهبود فضای کاری خود هستند.»


با این وجود، تأثیر تحول دیجیتال بر ساختار و ترکیب سازمان‌ها که به دنبال توسعه فناوری خود هستند بسیار جدی است. بر این اساس اکنون تحول در سازمان‌های مرتبط با فناوری اطلاعات که قصد دارند پایه گذار تحولات در صنایع و… باشند، یک نیاز جدی به شمار می‌رود.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر