صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۸
فلاحت پیشه در گفتگو با آنا:

ترامپ تا پایان عمر سیاسی باید در آماده باش امنیتی باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ تا پایان عمر سیاسی خود باید در آماده باش امنیتی به سر ببرد و آنچه دلهره رئیس جمهور آمریکا را بیشتر کرده اینکه قلمرو انتقام بسیار فراتر از سرزمین ایران است.
کد خبر : 464534

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ با اشاره به گستاخی‌های ترامپ پس از ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا جنبه انفعالی دارد. او آدم اقتصادی است و آدم‌ها و سیاست‌ها برایش تاریخ مصرف دارند.


وی افزود: نفوذ در عمق استراتژیک از سال 2001 وارد ادبیات سیاسی منطقه شد و آمریکا سعی کرد تحولات را به نفع خود دستکاری کند، منتهی واقعیت‌های منطقه عملاً در قالب مقاومت شکل گرفت که سپهبد قاسم سلیمانی رهبر آن بود و با خونش هم روح تازه‌ای در آن ایجاد کرد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی در عمل اثبات کرد داعشی که ترامپ مدعی شده بود اوباما و کلینتون آن را شکل دادند، متعلق به دولت آمریکا بود و ترامپ نیز میراث دار این سیاست است،‌ خاطرنشان کرد: این سبب شده ترس آمریکا فراتر از قلمرو ایران باشد.


نماینده مردم گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق منشور ملل متحد جمهوری اسلامی حق دارد تروریست‌ها را تا زمان مجازات تحت تعقیب قرار دهند که این کار حتماً در عرصه حقوقی و عملیاتی در ایران صورت خواهد گرفت.


وی تأکید کرد: شعاع مقاومت یک شعاع گسترده است. این را می‌توان در تشییع جنازه نمادین از شبهه قاره هند تا دریای مدیترانه برای سردار مقاومت مشاهده کرد. بر همین اساس مؤلفه‌های امنیت آمریکا و سربازانش در سراسر این گستره دچار تهدید هستند و این آماده باش برای آنان تا زمانی خواهد بود که جریان مقاومت به این نتیجه برسد که انتقام نتیجه لازم را داشته و به حد کافی رسیده است.


فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: ترامپ تا پایان عمر سیاسی خود باید در آماده باش امنیتی به سر ببرد و آنچه دلهره رئیس جمهور آمریکا را بیشتر کرده این است که قلمرو انتقام بسیار فراتر از سرزمین ایران است و اصلاً قابل تقلیل به مناسبات ایران و آمریکا نیست.


وی با بیان اینکه مطمئنم انتقام کافی از تروریست‌هایی که سردار سپهبد سلیمانی را هدف گرفتند در محدوده مقاومت صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: ترامپ تلاش دارد موضوع را ملی کرده و آن را دچار ملاحظات بین دولتی کند که این امر صورت نخواهد گرفت.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر