صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴

هادی خانیکی: گفتمان آب در ایران شکل نگرفته است

هادی خانیکی، استاد دانشگاه تهران، گفت: گفتمان آب در ایران شکل نگرفته است، شاید گفت‌وگو در این خصوص بتواند مقدمه شکل‌گیری یک راهکار مناسب باشد.
کد خبر : 46412

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا دکتر هادی خانیکی در اختتامیه همایش ملی «جامعه، منابع طبیعی، آب و محیط زیست؛ چالش‌ها و راهکارها» گفت: به دلایل مختلف می‌توانم بگویم مساله آب در ایران جدی‌تر و مهم‌تر از مساله هسته‌ای است. به لحاظ ارتباطی، ادعای من یا حوزه ارتباطات این است که وقتی بحران آب می‌تواند جدی تلقی شود که محور گفت‌وگو در جامعه باشد که متاسفانه گفتمان آب در کشور شکل نگرفته است.


وی افزود: ما در کشور هنوز به گفتمان آب نرسیده‌ایم و وقتی می‌توان گفت که گفتمان وقتی می‌تواند شکل بگیرد که دغدغه‌ای وجود داشته باشد.


این استاد دانشگاه عنوان کرد: اولین آرمی که سازمان آب برای خود طراحی کرد یک آیه قرآن بود و این بدان مفهوم است که آب یک سیاست زندگی است که دارای پشتوانه علمی و دینی در کشور است.


خانیکی گفت: پایه گفتمان در خصوص مساله آب در کشور ما لنگ است. باید هر کس سوء مسئولیت‌ها را به عهده بگیرد اما متاسفانه در گفت‌وگوها ما به دنبال مقصر هستیم و به جای اینکه به دنبال حل مساله باشیم آسیب زیادی را به این موضوع وارد می‌سازیم در واقع در گفت‌وگوها به دنبال راه‌های ضربتی هستیم در حالی که اگر مساله، آب است باید تمام ابعاد آن شناخته شود.


وی افزود: پرتاب مسئولیت از بخشی به بخش دیگر مساله را حل نمی‌کند که در این خصوص رسانه‌ها می‌توانند با حساس‌سازی جامعه در مرتفع کردن این مساله نقش داشته باشند.


خانیکی گفت: رسانه‌ها باید به جامعه نشان دهند که خطر نزدیک است و متخصصان و نخبگانی را که تنها بیننده هستند فعال کنند و به گونه‌ای آنها را وارد مشارکت و گفت‌وگو کنند که اگر مساله به درستی درک شود به راه مناسبی دست خواهیم یافت.


این استاد دانشگاه تهران گفت: بخش‌های مهمی از جامعه نظاره‌گر و منفعل هستند و در نشست‌های گذشته مساله آب کسانی نظر دادند که صدای آنها در جاهای دیگر شنیده نمی‌شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: هادی خانیکی
ارسال نظر