صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴

چاپ مقاله عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی در مجله ISI

«تحلیل قابلیت اطمینان شبکه‌های میان ارتباطی چند مرحله‌ای چند لایه» عنوان مقاله ای دکتر محسن جهانشاهی عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی است که در نشریه Telecommunication Systems (Springer) به چاپ رسید.
کد خبر : 46383

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، «تحلیل قابلیت اطمینان شبکه های میان ارتباطی چند مرحله‌ای چند لایه» عنوان مقاله‌ای دکتر محسن جهانشاهی عضو هیات علمی و مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است که در نشریه Telecommunication Systems (Springer) به چاپ رسیده است. این مجله با ضریب تاثیر 0/705 از اعتبار بالایی در رشته مهندسی کامپیوتر برخوردار است.


در چکیده مقاله این آمده است: شبکه‌های میان ارتباطی (MIN) چند لایه نقش مهمی را در کارایی کامپیوترهای موازی و سیستم‌های چند پردازنده‌ای بازی می کند. یک تقاضای غیر قابل انکار در سیستمهای پیشرفته امروزی ارائه ترافیک چند پخشی است. بنابراین طراحی یک MIN کارا که نیازمندیهای مسیریابی را ارضاء کند امری حیاطی است. یکی از ایده‌های اصلی برای حل این موضوع استفاده از MIN تکرار شونده است. اما یکی از مهمترین دغدغه‌ها در این شبکه ها تکرار غیر ضروری لایه در مرحله اول است که اخیرا یک ایده جدید بنامMIN چند لایه ارائه شده است.


تحلیل‌های گذشته نشان می‌دهند که این ایده می‌تواند منجر به ایجاد توپولوژی مناسب از نظر هزینه شوند که کارایی نزدیک به MIN تکرار شده از نظر گذردهی دارد.


همچنین تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این شبکه‌ها نسبت به MIN تکرار شونده از نظر تاخیر بهتر عمل می کند. اما پارامتر مهم دیگر برای اثبات کارایی اغلب سیستم‌ها قابلیت اطمینان است.


بنابراین در این مقاله بر روی دو پارامتر مهم هزینه و قابلیت اطمینان برای رسیدن به دو هدف تمرکز می‌شود: ارزیابی کارایی MIN چند لایه از نظر قابلیت اطمینان و پیدا کردن بهترین توپولوژی از نظر هزینه در بین MIN چند لایه که در کارهای قبلی پیشنهاد شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر