صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
کوتاه ماهشهر، شال، بافت ، نجف‌آباد و سما استان خوزستان

از بزرگداشت ماه محرم تا برگزاری کارگاه‌های آموزشی

کارگاه آموزشی تدوین برنامه راهبردی سما استان خوزستان برگزار شد.
کد خبر : 46248

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارگاه آموزشی تدوین برنامه راهبردی سما استان خوزستان با حضور رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما، معاونان سما و روسای مراکز آموزشی و فرهنگی سما، روسای آموزشکده های فنی وحرفه ای و کارشناسان سما استان خوزستان به میزبانی سما واحد اهواز برگزار شد که در این کارگاه آموزشی که با هدف تدوین برنامه راهبردی سما در استان خوزستان برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده در دبیرخانه شورای سیاستگذاری نمایش داده شد.


دبیر شورای سیاستگذاری سما خوزستان گفت: افق و چشم انداز خوب و مثبتی در انتظار سازمان سما خواهد بود و ما نیز در سما استان خوزستان آمادگی هرگونه کمک و همکاری را داریم.


فریبرز فروتن به ارائه آمار، اطلاعات، برنامه ها و چشم اندازهای سما استان خوزستان پرداخت و اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های خوب و موثری که در سطح واحدهای استان وجود دارد امیدواریم بنده و همکارانم در سما خوزستان بتوانیم گام موثری در راستای پیش‌برد اهداف سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی برداریم و در این باره از پیشنهادات، انتقادات، راهکارها و حمایت های گوناگون استقبال خواهیم کرد.


معاون سما واحد اهواز موفقیت هر سازمان را مرهون داشتن برنامه کاری دانست.


سرپرست اداره کل برنامه ریزی و نظارت راهبردی سازمان سما نیز از حسن توجه پیگیری فروتن بخاطر برنامه ریزی چنین جلسه‌ای در استان به نیکی یاد کرد و ابراز امیدواری کرد: درباره برنامه ریزی در استان خوزستان شاهد نتایج خوب و مثبتی باشیم.


سهراب جهانگیری‌فرد با توجه به اینکه دفتر نظارت و راهبردی در سما تازه تاسیس بوده و خواستار همکاری همه سمائیان برای ارتقا و کارآمدی سیستم شد.


وی برنامه ریزی همه جانبه، برگزاری کارگروه های مختلف و استفاده از نظرات کارشناسان مختلف را لازمه یک برنامه استراتژیک و راهبردی دانست.


در ادامه جلسه بصورت کارگاهی و با ارائه سرفصل‌های مربوطه در زمینه‌های مختلف ادامه یافت و حاضران در کارگاه به ارائه نقطه نظرات خود در مورد موضوعات مطرح شده پرداختند.


برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت ماه محرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر


دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر همراه و همگام با دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌های عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و اصحاب باوفایش یاد شهدای کربلا را زنده نگه داشتند.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد ماهشهر گفت: این واحد با هدف آشنا کردن دانشجویان با فلسفه قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف در دهه اول محرم کرد.


حجت الاسلام غلامحسن حیاتی برگزاری دو ایستگاه صلواتی با مدیریت مستقل دانشجویان، برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی هر روز صبح، برگزاری مراسم سخنرانی و سینه زنی هر شب ویژه دانشجویان خوابگاهی هر شب در جوار قبور شهدای گمنام دانشگاه، اجرای مراسم تعزیه خوانی زنده در محوطه دانشگاه و برگزاری تئاتر آئینی با عنوان «در میان غریبه ها» با حضور هنرمندان استانی در سالن اجتماعات زکریای رازی دانشکده مهندسی پلیمر را از اهم فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در این ایام ذکر کرد.


مراسم عزاداری و سوگواری ایام محرم در واحد شال


به مناسبت ایام سوگواری و عزاداری ایام محرم مراسم سینه زنی و سوگواری در نماز خانه دانشگاه با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان برگزار شد.


همچنین مراسم سینه زنی داخل شهر شال با حضور استادان و دانشجویان و کارکنان برگزار شد.


به همین مناسبت نمایشگاه فرهنگی و مذهبی با موضوعات مختلف در محوطه دانشگاه برگزار شد.



باید طراحی و ساخت شبکه ملی اطلاعات را جدی گرفت ‎


کارگاه مصون سازی سرمایه‌های ملی در فضای سایبری با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در واحد بافت برگزار شد.


مدرس کارگاه مصون سازی سرمایه‌های ملی در فضای سایبری که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی بافت برگزار شد، بیان کرد:جنگ نرم در برابر جنگ سخت و نیمه سخت است. هدف آن تغییر باورها، ترجیحات، رفتار و سبک زندگی کشور هدف است. ابزارهای جنگ نرم، رسانه ها، تبلیغات، شبکه های اجتماعی، بازی‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای است که در دراز مدت بر باورها، سلایق و رفتار مخاطبین تاثیر خواهد گذاشت.


حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امروزه درصد کمی از سایت‌ها، مستهجن و غیر اخلاقی است ولی متاسفانه اغلب کاربران ایرانی که سنشان 12 تا 18 سال است، در جستجوگر گوگل خلاف اخلاق را جستجو می کنند.


عضو هیات علمی واحد بافت بیان کرد: برای امنیت فضای سایبری و نجات خانواده و نسل نو، باید طراحی و ساخت شبکه ملی اطلاعات را جدی گرفت. همچنین خانواده‌ها باید سخت مراقب فرزندان باشند و با آگاهی‌دهی به خانواده و فرزندان، آنان را از آلودگی نجات دهند.


کارگاه علمی رویکردهای نوین در ایمونولوژی و ژنتیک ورزشی برگزار شد


کارگاه علمی با عنوان «رویکردهای نوین در ایمونولوژی و ژنتیک ورزشی با تاکید بر ورزش حرفه ای و پیشگیری از بیماریها» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برگزار شد.


این کارگاه علمی یکروزه که با همکاری دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول زیر نظر دکتر اصغر عباسی مدرس و محقق دانشگاه توبینگن آلمان با حضور اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان این واحد در سالن علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برگزار شد.


عباسی به بیان دیدگاه‌های جدید در ایمونولوژی و ژنتیک ورزش پرداخت و با بیان این مطلب که داشتن فعالیت ورزشی به صورت منظم برای همه ما لازم است، گفت: به طور کلی فعالیت ورزشی منظم شدیداً از بیماری های عصبی و مغزی پیشگیری خواهد کرد .


وی از حضورش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول ابراز خرسندی کرد و افزود: این واحد دانشگاهی بسیار مجهز به امکانات سخت‌افزاری و با داشتن فضاهای آموزشی ،ورزشی و غیر ورزشی مناسب و همکاران علمی در سطح بسیار بالایی برخوردار است.


این کارگاه با اهدا لوح سپاس به دکتر عباسی مدرس و محقق دانشگاه توبینگن آلمان به پایان رسید.


برگزاری مراسم تعزیه خوانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول


به گزارش خبرگزاری آنا،به مناسبت ماه محرم مراسم تعزیه خوانی در دانشگاه آزاد واحد علی آبادکتول برگزار شد.


این مراسم در چهاردهمین روز از ماه محرم با حضور گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل العباس(ع) و همکاری دفتر فرهنگ اسلامی در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار شد.


رتبه سوم مسابقات ملی دانشجویی بتن به دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد رسید


رتبه سوم مسابقات ملی دانشجویی بتن، در رشته « تیر سبک خمشی»، به دانشجویان مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد اختصاص یافت.


این دوره از مسابقات به مناسبت روز بتن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت و در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و شرکت‌ها و کارخانجات تولید بتن و شرکت‌های ساختمانی برگزار شد و در مجموع بیش از 100 تیم از دانشگاه­های دولتی و آزاد و موسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های بتن سبک پرمقاومت، سازه محافظ تخم‌مرغ (EPD)، تیر سبک خمشی، بتن خودتراکم اقتصادی (SCC )، بتن غلتکی اقتصادی (RCCP)، پوستر و پایان‌نامه برتر دانشجویی در سطح کارشناسی ارشد و مسابقه بتن 1404 - ویژه کارخانه‌های تولید بتن آماده برگزار شد که علی منصوریان، عادل منصوریان، احسان صابری و ملیکا کافی به سرپرستی مهندس سید محمد موسویان در قالب تیم دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، در بخش «تیر سبک خمشی»، حائز رتبه سوم در سطح کشور شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر