صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴

برانکو: سورپرایز من حضور سوشا در خط حمله است!/ استقلالی‌ها بزرگی‌شان را ثابت کردند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از کجا می‌دانید که استقلال در دفاع ضعف دارد، آنها در آخرین مسابقه با سه گل قهرمان لیگ برتر را شکست دادند.
کد خبر : 46209

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، برانکو ایوانکوویچ پیش از آغاز تمرین عصر امروز سه‌شنبه تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری شرکت کرد و با تبریک پیروزی شاگردانش مقابل ملوان بیان داشت: «این برد بهترین دعوت برای هواداران پرسپولیس است که به ورزشگاه بیایند و تیم‌شان را تشویق کنند. امیدوارم آنها روز جمعه به عنوان یار دوازدهم ما را همراهی کنند. بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که به عنوان سرمربی پرسپولیس در داربی هستم. من در کنار بازیکنانی خواهم بود که تاکنون لیاقت خود را ثابت کرده‌اند. تمام بازیکنان اشتیاق فراوانی دارند که در این بازی حضور داشته باشند. به جز بابک حاتمی و مایکل اومانا که مصدومند سایر بازیکنان کاملا آماده حضور در بازی هستند.»


وی با بیان اینکه مایکل اومانیا و بابک حاتمی که از قبل مصدوم بودند، در دربی 81 حضور ندارند، خاطرنشان کرد: «فلسفه ما در زمین مسابقه، ارائه بازی تهاجمی است و در این شکل بازی، دریافت گل هم طبیعی است. هرچند دوست داریم گل‌های بیشتر بزنیم اما در مواردی به آنچه می‌خواهیم نمی‌رسیم. مثلا تا به امروز نتوانستیم نتیجه دلخواه را بدست آوریم، هرچند خوب بازی کردیم و عملکردمان در مسابقات بهتر از حریفان بود.»


برانکو بار دیگر تاکید کرد که همه بازیکنان تیمش آماده و سرحال هستند، تصریح کرد:« نتیجه دربی نامعلوم است زیرا در این مسابقه فاکتورهایی مانند جایگاه تیم‌ها مهم نیست و هر تیمی که بهتر بازی کند، برنده می‌شود.»


برانکو ادامه داد: «همان طور که کاپیتان تیم گفت همه بازیکنان آماده و سالم هستند و نمی‌خواهم در مورد انگیزه حرف بزنم چون نیازی نیست و پیش از این بازی همه چیز مشخص است. مانند تمام دربی‌ها نتیجه این بازی هم نامشخص است. در دربی معمولا اینکه چه تیمی بالا و چه تیمی پایین جدول است مشخص کننده نتیجه نیست و هر تیمی که بهتر بازی کند برنده مسابقه خواهد بود.»


سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه زمانی که در تیم ملی بودید نظرتان در مورد دربی چه بود گفت: «افراد مختلف چیزهای زیادی می‌گویند به نظرم لیگ ایران خیلی خوب و جدی است و در بازی که 100 هزار تماشاگر می‌آیند مسلما مسابقه خوبی است. دو تا از بزرگترین تیم‌های ایران مقابل هم به میدان می‌روند و باز هم تکرار می‌کنم بزرگترین بازی آسیا دربی دو تیم است. آنقدر بازیکن بزرگ در هر دو تیم وجود دارد که نمی‌توانیم بگوییم بازی بدی خواهد بود. همیشه این مسابقه جالب است و نمی‌توان همیشه هم انتظار یک مسابقه پر گل را داشته باشیم.»


برانکو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سوپرایزی در داربی خواهید داشت یا خیر، عنوان کرد: «معمولا در فوتبال سورپرایز نداریم، مگر بخواهیم سوشا را نوک حمله قرار دهیم. آنچه برای ما اهمیت دارد این است که از لحاظ فیزیکی آماده هستیم. این را نیز خودتان مشاهده کردید که در دیدار با ملوان بدون خستگی بازی کردیم در حالیکه چهار روز پیش از آن به مصاف تراکتورسازی در تبریز رفتیم و در همان سطح فوتبال بازی کردیم. این آمادگی فیزیکی امکان را برای ما ایجاد کرده که در 90 دقیقه هیچگونه افت انرژی نداشته باشیم. در دیدارهای قبلی خود می توانستیم گل‌های بیشتری را به حریفان بزنیم اما من به بازیکنانم گفتم که نباید انتظار داشت که در 10 دقیقه اول کار را تمام کرد.»


خبرنگار دیگری این بحث را مطرح کرد که خسته کردن حریف برای رسیدن به گل برنامه‌ای است که در هفته‌های اخیر توسط هر دو تیم استقلال و پرسپولیس ارائه شده است و آیا ممکن است این مسابقه باعث گره خوردن این بازی شود؟، برانکو به این موضوع اینچنین پاسخ داد:« بازیکنانم از نظر فیزیکی خیلی آماده هستند، این مساله را خودتان در بازی جام حدفی که 120 دقیقه بدون خستگی برابر ملوان بازی کردند و سپس در تبریز مقابل تراکتورسازی هم از نظر بدنی افت نکردند، تماشا کردید. این آمادگی کمک می‌کند که در حریان بازی افت و خیزی نداشته باشیم و در مسابقات مهم موفق باشیم. البته در بازی با ملوان می‌خواستیم در نیمه نخست به گل برسیم اما همیشه به بازیکنانم گوشرد می‌کنم نباید انتظار داشت در 10 دقیقه اول کار را تمام کنند زیرا بازی 90 دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.»


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درپاسخ به این پرسش که آیا ترس از نباختن عامل زیبا نشدن دربی‌ها است؟، تاکید کرد:« این بازی خاص است و هواداران، کادرفنی و بازیکنان هر دو تیم دوست دارند در این مسابقه پیروز شوند، طبیعی است هرتیمی جانب احتیاط را رعایت می‌کند تا بازنده نباشد و در ادامه بازی خودش را به حریف دیکته می‌کند.»


وی همچنین یادآور شد:« اما فلسفه ما مشخص است و هدف‌مان گلزنی و رسیدن به پیروزی است، هدف غلبه بر بازی حریف و ایجاد فرصت برای رسیدن به دروازه آنها است. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و می‌توانم به جرات بگویم می‌توانیم روز به روز پیشرفت کرده و به موفقیت برسیم.»


برانکو درباره تغییر جو تیم‌های استقلال و پرسپولیس علیه همدیگر پس از فوت هادی نوروزی، گفت:«چیزی زیباتر از دوستی ورزشی نیست. پرسپولیس و استقلال حریفان بزرگی برای هم هستند و چیزی شیرین‌تر از پیروزی برابر حریف یا همان دوستی نیست. بازیکنان استقلال و پرسپولیس در یک کشور و یک شهر زندگی می‌کنند و دوستان مشترک دارند و در تیم ملی با هم هستند. این خیلی قشنگ است که هم اینها روبروی هم بازی کنند و یک تیم ببرد. هواداران استقلال در جاهای مختلف جلوی مرا می‌گیرند و عدد 4 نشان می دهند. پرسپولیسی‌ها هم عدد 6 را نشان می دهند. این خودش زیباترین موضوع است و ما برای همین بازی می کنیم. وقتی فاجعه درگذشت هادی پیش آمد استقلالی‌ها بزرگواری انسانی از خود نشان دادند چون هادی هم رقیب‌شان بود و هم دوست آنها. همیشه دوست دارم در همه داربی‌ها پیروز باشم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر