صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴

شمار قربانیان زلزله در افغانستان به ۱۱۵ نفر افزایش یافت

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام‌کرد که آمار قربانیان زلزله روز گذشته (دوشنبه) تاکنون به ۱۱۵ کشته افزایش یافته است. همچنین ۵۳۸ نفر زخمی شده‌اند.
کد خبر : 46180

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان در کاربری توییتر خود نوشت که همه نهادهای دولتی در حالت آماده‌باش برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند.


ساعتی پبش «محمد اسلم سیاس» معاون اداره ملی مبارزه با حوادث افغانستان آمار زلزله روز گذشته (دوشنبه) را 84 کشته و 343 زخمی اعلام کرد.


وی با بیان اینکه در این حادثه بیش از 3هزار خانه ویران شده‌ است، تاکید کرد: ممکن است شمار بیشتری از روستاها آسیب‌دیده باشند ولی به‌دلیل دسترسی نداشتن ساکنان آن مناطق به وسایل ارتباطی، هنوز اطلاعاتی در این زمینه به ولسوالی‌ها نرسیده است.


معاون اداره ملی مبارزه با حوادث افغانستان اعلام کرد: مقداری کمک‌های انسان‌دوستانه به محل حادثه رسیده است و سایر کمک‌ها نیز در روزهای آینده به این مناطق ارسال خواهد شد.


«سیاس» گفت دولت افغانستان تاکنون از خارج درخواست کمک نکرده است، ولی نهادهای غیر دولتی و سازمان ملل در روند امدادرسانی، افغانستان را کمک می‌کنند. علاوه بر این، آمریکا، ترکیه و ایران برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کرده‌اند، ولی تاکنون کمک‌رسانان بین‌المللی به افغانستان اعزام نشده‌اند و اوضاع در افغانستان تحت کنترل است و امداد رسانان افغان فعلا به کمک خارجی نیازی ندارند.


از سوی دیگر «آصف آشنا» معاون سخنگوی ریاست اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان با بیان اینکه آمار قربانیان زمین‌لرزه نهایی نیست، گفت: ممکن است شمار تلفات افزایش یابد.


روز گذشته زلزله‌ای به قدرت 7.7 درجه در مقیاس ریشتر مناطقی در افغانستان و پاکستان را لرزاند. این زمین لرزه در نقاطی از هند، چین و تاجیکستان نیز احساس شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله
ارسال نظر