صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی: زمین‌گیر شدن توپولوف‌ها جو احساسی بود

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه کنار گذاشته شدن توپولوف‌ها به معنای قابلیت پرواز نداشتن آنها نیست، گفت: زمین‌گیر شدن این هواپیما بیش‌تر به علت جو اساسی حاکم بر جامعه بود.
کد خبر : 46012

امیر سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه هواپیما و تجهیزات موجود در صنعت هوایی جز ثروت ملی محسوب می‌شوند، افزود: اکنون حدود 15 هواپیمای توپولوف در پارکینگ فرودگاه مهرآباد زمین‌گیر هستند که شاید می‌توانستیم با روش ‌های مدیریتی کارآمدتر از آنها بهره‌ ببریم.


وی تصریح کرد: همه هواپیماهای توپولوف‌ پس از سقوط توپولوف 154 به دستور رئیس سازمان هواپیمایی وقت از خطوط هوایی کشور جمع‌آوری شدند.


سالاری بیان کرد: با زمین‌گیر شدن این هواپیماها در فرودگاه عملا سرمایه کلانی بدون استفاده باقی مانده است در حالی که صنعت هوایی کشور با کمبود اعتبارات دست‌وپنجه نرم می‌کند.


رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با تاکید بر اینکه می‌توانستیم با هر یک از این هواپیماها حداقل یک ایرباس 320 وارد کشور کنیم، اظهار کرد: حداقل می‌شد این هواپیماها را به سایر کشورها بفروشیم یا به عنوان هواپیمای باری در خطوط پروازی کشور خود استفاده کنیم.


وی با بیان اینکه ایران تا افق 1404 حدود 400 فروند هواپیمای جدید نیاز دارد، تاکید کرد: از حدود 250 هواپیمای موجود در صنعت هوایی کشور، بیش از 100 فروند هواپیما در کشور زمین‌گیرهستند و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت هوایی
ارسال نظر