صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری دوره پیشرفته مردم‌شناسی موسیقی و اتنوموزیکولوژی در خانه هنرمندان ایران

دوره پیشرفته مردم‌شناسی موسیقی و اتنوموزیکولوژی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
کد خبر : 45961

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، دوره پیشرفته مردم‌شناسی موسیقی و اتنوموزیکولوژی با حضور محمدرضا آزاده‌فر از پنجشنبه 7 آبان ساعت 14 در تالار استاد امیرخانی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.


نشست‌های تخصصی در رشته‌های مختلف ضامن توسعۀ پایدار فرهنگی در کشور است. مردم‌شناسی موسیقی از جمله موضوعاتی است که ضمن فراهم آوردن دانش مطالعه بر روی فرهنگ‌های موسیقی اقوام و ملل، دریچه‌ای مطمئن به سوی شناخت هرچه بهتر فرهنگ غنی اقوام ایرانی فراهم می‌آورد. خانۀ هنرمندان ایران در تابستان گذشته تجربه موفق برگزاری مقدماتی دوره مردم‌شناسی موسیقی را داشت و بر این اساس طراحی و برگزاری دورۀ پیشرفتۀ آن را برای برگزاری در پائیز توسط دکتر محمدرضا آزاده‌فر در برنامۀ خود قرار داد.


مردم‌شناسی موسیقی، مطالعۀ موسیقی مردم در بستر زندگی جمعی با درنظر گرفتن ویژگی‌های فردی آن‌ها است. نه تنها موسیقی بیان مشترک بین انسان‌ها در بی‌شمار فرهنگ‌های کرۀ زمین است، بلکه عاملی‌ است که با مطالعۀ آن می‌توان به درون منویات، جهان‌بینی و باورهای هر قوم و قبیله‌ای نفوذ کرد. تکثر انواع متنوع موسیقی در دنیا نیز تحت تأثیر مستقیم گونه‌گونی جوامع است.


رئوس موضوعاتی که در دورۀ پیشرفتۀ مردم‌شناسی موسیقی مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از: نسبت موسیقی و سایر هنرها، تحلیل شعر و موسیقی، تحلیل زبان و موسیقی، موسیقی و باورهای مذهبی و اعتقادی، موسیقی و سیاست، سازشناسی اندام‌واره‌ای، موسیقی، جادو و درمان، آوانگاری، تجزیه و تحلیل، اتنوموزیکولوژی کاربردی، کامپیوتر و اتنوموزیکولوژی، ره‌یافت‌های کلی و مرور دوره.


دورۀ پیشرفتۀ مردم‌شناسی موسیقی و اتنوموزیکولوژی از 7 آبان 1394 روزهای پنجشنبه ساعت 14 تا 16 در تالار استاد امیرخانی خانۀ هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر