صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
ورد اجوکیشن سرویس بررسی کرد

معیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

در گزارش اخیر ورد اجوکیشن سرویس میزان اهمیت فاکتورهایی نظیر اعتبار دانشگاه، آینده شغلی، هزینه تحصیل، مکان و نوع دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان چینی و هندی بررسی شده است.
کد خبر : 45913

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ورد اجوکیشن سرویس یا WES که یک سازمان خصوصی برای ارزیابی اعتبار دانشگاه‌ها آمریکا و کاناداست و اطلاعات مفیدی در اختیار دانشجویان سایر کشورها که قصد دارند در این کشورها تحصیل کنند قرار می‌دهد، در گزارشی به بررسی دلایل دانشجویان چینی و هندی از انتخاب آمریکا برای ادامه تحصیل پرداخته است.


در این گزارش عنوان شده است که برای بیشتر از نصف دانشجویان چینی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اعتبار دانشگاه‌های آمریکایی مهمترین فاکتوری بود که باعث شد این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند در حالی‌ که این مسئله تنها برای کمتر از یک‌چهارم دانشجویان هندی در اولویت بود.


همچنین برای 58 درصد از دانشجویان هندی و 42 درصد از دانشجویان چینی آینده شغلی مهم بود. زیرا دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانند بعد از اتمام تحصیل خود شغل و حقوق مناسبی به‌دست آورند.


هزینه‌های تحصیلی برای چینی‌ها در انتخاب دانشگاه چندان مهم نبود و تنها 3 درصد عنوان کردند که این یک شاخص مهم برای آنهاست. در حالی‌که برای 14 درصد از هندی‌ها این موضوع بسیار مهم بود که چقدر باید برای تحصیل کردن در دانشگاه‌ هزینه کنند.


این میزان برای دانشجویان خاورمیانه 13 درصد و برای دانشجویان آمریکای لاتین 15درصد بود.


فاکتور دیگر به صرفه بودن تحصیل در دانشگاه بود. برای بیش از نیمی از دانشجویان هندی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مهم است که در ازای هزینه‌ای که برای تحصیل صرف می‌کنند آینده خوبی داشته باشند. در نتیجه معیارهایی نظیر آینده شغلی، درآمد خوب، شهرت و اعتبار آکادمیک جز اولویت‌های آنها است.


این گزارش دانشجویان را به 4 دسته تقسیم کرده است، دسته اول شامل دانشجویانی است که «اکسپلورر» نامیده می‌شوند، یعنی دانشجویانی که منابع مالی برای پژوهش در اختیار آنهاست اما از لحاظ علمی در آن زمینه یا رشته ضعف‌هایی وجود دارد، در نتیجه خودشان باید دست به اکتشاف بزنند و ضعف علمی را برطرف کنند.


دسته دوم «بلندپرواز‌ها» هستند که منابع تحقیقاتی مالی خوب و منابع آکادمیک قوی در اختیار دارند، در نتیجه لازم نیست اکتشاف کنند و با همان منابع می‌توانند تحقیقات خود را انجام دهند.


دسته سوم «استلاگلرها» هستند که توان مالی ضعیفی دارند اما از منابع تحقیقاتی خوبی برخوردار هستند و دسته آخر شامل «استرایورها» است که به افرادی گفته می‌شود که نه توان مالی قوی و نه منابع تحقیقاتی مناسبی در اختیار دارند.


درصد دانشجویان هر کدام از این 4 دسته‌ و الویت‌های آنها برحسب ملیت در جدول زیر مشخص شده است.



این گزارش عنوان می‌کند که برای اکثر افرادی که قصد دارند در آمریکا تحصیل کنند، مکان جغرافیایی دانشگاه عامل مهمی نبود. البته برای 24 درصد از دانشجویانی که از خاورمیانه به آمریکا مهاجرت می‌کنند مکان دانشگاه عامل مهمی به شمار می‌رفت زیرا دانشجویان کشورهای مختلف علایق متفاوتی در انتخاب دانشگاه‌ها دارند و معیارهایشان برای انتخاب نوع دانشگاه و محل دانشگاه، با توجه به منطقه و کشوری که از آن آمده‌اند متفاوت است.


با توجه به اطلاعات به دست آمده مشخص شد دانشجویان تحصیلات تکمیلی که از اروپا به این کشور مهاجرت می‌کنند بیشتر تمایل دارند در دانشگاه‌های خصوصی تحصیل کنند، اما دانشجویانی که از آفریقای جنوبی مهاجرت کرده‌اند بیشتر تمایل دارند در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنند.


همچینین آمریکای لاتینی‌ها تمایل دارند در دانشگاه‌ها و موسسات جامع و کلانشهرها را تحصیل کنند و آن‌ دسته‌ای که نمی‌توانند وارد این دانشگاه‌های شوند دانشگاه‌های کوچک را برمی‌گزینند. تنها دانشجویان خاورمیانه‌ای هستند که تمایل دارند دانشگاه‌های متوسط را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر