صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
رئیس سرویس فدرال نظارت بر مواد مخدر فدراسیون روسیه:

ناتو موضوع مواد مخدر را مشکل داخلی افغانستان می‌داند

رئیس سرویس فدرال نظارت بر گردش غیر قانونی مواد مخدر فدراسیون روسیه با بیان اینکه درآمد ناشی از مواد مخدر برای گروهک‌های تبهکار نزدیک به چهار میلیارد دلار در سال است، گفت: ولی گروه‌های سازمان یافته بین‌المللی جنایتکار نزدیک به صدمیلیارد دلار در سال از این راه درآمد دارند.
کد خبر : 45896

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ایوانف در حاشیه ششمین نشست روسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر گروه ائتلاف پنجگانه آسیای مرکزی اظهار کرد: در ایران به خوبی می‌دانند آن چیزی که در کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان و تاجیکستان رخ می‌دهد چه اهمیت زیادی دارد.


وی ادامه داد: مواد مخدر باعث می‌شود امنیت یک کشور متزلزل شود. در این شرایط افراطی‌گری گروه‌های مسلح که تروریسم را در منطقه انجام می‌دهند اشاعه پیدا می‌کند.


رئیس سرویس فدرال نظارت بر گردش غیرقانونی مواد مخدر فدراسیون روسیه با بیان اینکه علی رغم به مخاطره افتادن امنیت مرزها به علت مواد مخدر در صحنه بین‌المللی هنوز توجه خاصی به این موضوع نمی‌شود، اضافه کرد: فعلا سیاست بین‌المللی بر این است که فقط از نیروهای مسلح استفاده و سعی می‌کند تقاضا را کاهش دهد و معتادان را درمان کند.


ایوانف افزود: مشاهده می‌کنیم تمام عملیات موفق در ایران، روسیه و کشورهای دیگر علیه تجارت مواد مخدر هیچ کدام باعث نمی‌شوند تولید در مواد مخدر کاهش پیدا کند. مبارزه‌ای که الان انجام می‌شود، مبارزه با غده‌ای است که ایجاد شده است اما به دنبال پیشگیری از به وجود آمدن این غده نمی‌رویم.


وی با بیان اینکه درآمدی که از بابت مواد مخدر به گروهک‌های تبهکار می‌رسد نزدیک به چهار میلیارد دلار در سال است، اظهار کرد: ولی گروه‌های سازمان یافته بین‌المللی جنایتکار نزدیک به صدمیلیارد دلار در سال از این راه درآمد دارند.


رئیس سرویس فدرال نظارت بر گردش غیرقانونی مواد مخدر فدراسیون روسیه تاکید کرد: به همین خاطر این مشکل جمهوری افغانستان، مشکل جهانی است؛ ولی کسانی که در ناتو نشسته‌اند معتقدند این مشکل داخلی افغانستان است.


مبارزه با مواد مخدر به یک عزم و مشارکت جهانی نیاز دارد


سلامت عظیمی، وزیر مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی افغانستان نیز در حاشیه این نشست با بیان اینکه یقینا موضوع مواد مخدر تنها مشکل افغانستان نیست بلکه مشکل جهان است گفت: مبارزه با مواد مخدر به یک عزم و مشارکت جهانی نیاز دارد. همه کشورها به علت تهدیدات جهانی مواد مخدر باید با این پدیده شوم مقابله و یک بسیج بین‌المللی شکل بگیرد.


وی افزود: اگر کشت مواد در افغانستان بالا است، مردم کشورهای دیگر در سطح جهان نیز متضرر می‌شوند.


وی درخصوص پرسشی مبنی بر به شهادت رسیدن 14 نفر از پرسنل دستگاه‌های مقابله‌ای ایران در جریان مبارزه با مواد مخدر در سال جاری عنوان کرد: زمانی که تلاش برای مبارزه با مواد مخدر در سطح مرزها انجام می شود کشورها باید این ریسک‌ها را بپذیرند که می‌تواند جانی و مالی و غیره باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ناتو
ارسال نظر