صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

مدیرعامل سانا اظهار کرد کاهش هزینه سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در پساتحریم

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو(سانا) گفت: هزینه‌‌های سرمایه‌گذاری با تحریم‌ها افزایش یافت که در دوران پساتحریم با کاهش این هزینه‌ها تامین مالی پروژه‌ها به خوبی در حال انجام است.
کد خبر : 45810

محمد صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه تحریم‌ها اساسا مانع صد درصدی برای توسعه صنعت برق و انرژی‌های تجدیدپذیر نبودند، افزود: بالارفتن هزینه‌ها و به تبع آن ایجاد موانع روند توسعه صنعتی نوپا مانند انرژی‌های تجدیدپذیر را کند می‌کند.


وی تصریح کرد: در همه کشورهای دنیا از سوخت‌های فسیلی مالیات دریافت کرده و به انرژی‌های تجدیدپذیر یارانه می‌دهند اما ایران از معدود کشورهایی است که متناقض و متفاوت با این سیاست عمل می‌کند.


صادق‌زاده بیان کرد: در کشور ما نه تنها به انرژی‌های تجدیدپذیر یارانه تعلق نمی‌گیرد بلکه در مقابل به جای اخذ مالیات از سوخت‌های فسیلی، یارانه نیز به این بخش اختصاص می‌یابد.


مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ادامه داد: البته با تمهیدات مجلس درباره وضع عوارض برای برق تجدیدپذیر درواقع حساب این بخش از سوخت‌های فسیلی جدا شده است و این اقدام در مقیاس خود می‌تواند محرک خوبی برای انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.


وی اضافه کرد: اما نباید توقع وقوع انقلابی بزرگی در بحث تامین انرژی از تجدیدپذیرها را داشته باشیم چرا که این عوارض تنها به اندازه 30 ریال است.


صادق‌زاده اظهار کرد: اکنون مشترکان برق به ازای هر کیلووات ساعت مصرف خود به طور متوسط 500 ریال می‌پردازند اما 30 ریال نیز بابت حمایت از تجدیدپذیرها اضافه‌تر پرداخت می کنند.


وی با بیان اینکه این عوارض در حساب جداگانه‌ای جمع شده و صرف خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر می‌شوند، تاکید کرد: در همه دنیا روش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز به همین صورت بوده اما مقیاس آن در ایران بسیار کوچک است که باید با آهستگی این مقیاس وسیع‌تر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر