صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

اردوغان: ترکیه اجازه تصرف شمال سوریه به‌وسیله کردها را نمی‌دهد

رئیس‌جمهوری ترکیه با انتقاد از کسانی‌که از نیروهای مسلح کرد در سوریه حمایت می‌کنند گفت آنکارا اجازه نخواهد داد کردها، شمال سوریه را به تصرف خود درآورند.
کد خبر : 45599

به‌ گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه روز گذشته (شنبه) در سخنانی گفت: هدف نیروهای مسلح کرد سوریه این است که شمال سوریه را به تصرف خود درآورند.


وی افزود: ما به‌هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد شمال سوریه قربانی برنامه‌های آن‌ها شود، زیرا این موضوع تهدیدی برای ما خواهد بود و برای ما به‌عنوان دولت ترکیه، گردن نهادن به چنین تهدیدی غیرممکن است.


سخنان رئیس‌جمهوری ترکیه پس از آن بیان شد که نیروهای مسلح کرد در سوریه گفته‌اند شهرک «تل‌ابیض» واقع در استان رقه، که هم‌مرز با ترکیه است را به مناطق تحت مدیریت خود درآورده‌اند. بیشتر ساکنان این شهرک را عرب‌های اهل‌سنت سوریه تشکیل می‌دهند و کردها می‌گویند آنجا را «به صورت خودمختار» اداره خواهند کرد.


از سوی دیگر ترکیه «حزب اتحاد دمکراتیک» که به‌عنوان بازوی سیاسی کردهای شمال سوریه شناخته می‌شوند را متهم کرده است ارتباطات نزدیکی با «پ‌ک‌ک» دارند و در عمل آن دو را همچون گروهی تروریستی می‌دانند.



انتهای پیام/

ارسال نظر