صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴

نیازآذری ارائه راهکار برای خروج واحد‌ها از بحران را ضروری دانست

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، بررسی تخصصی مشکلات مالی واحد‌ها و ارائه راهکار برای خروج واحد‌ها از بحران را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: باید برنامه‌ای مدون با توجه به ظرفیت‌ها تهیه شده و معاونان واحد‌ها گزارش پیشرفت کار‌ها و مصوبات واحد‌ها را ارائه کرده و لازم است در این باره نظارت کامل داشته باشند.
کد خبر : 45259

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کیومرث نیازآذری در جلسه شورای اداری و مالی و شورای عمرانی واحد‌ها و مراکز آموزشی استان مازندران به میزبانی واحد نور، دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان نگینی در عرصه فعالیت‌های آموزش عالی کشور خواند و اظهار کرد: با افزایش فعالیت‌های علمی و پژوهشی به ویژه در عرصه تحقیقات برون دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه بسیار مناسب تری را در دوران ریاست دکتر میرزاده پیدا کرده است.


وی گفت: اولویت‌های دانشگاه آزاد ایجاد مراکز رشد و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تجاری کردن نتایج پژوهش و تبدیل ایده به ثروت است.


نیازآذری: تلاش دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت ایجاد درآمد غیر شهریه‌ای است و در این راستا اقتصاد دانش‌بنیان، استفاده بهینه از ظرفیت‌های آزمایشگاه‌های موجود در دستور کار قرار گرفت

این مسئول ادامه داد: تلاش دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت ایجاد درآمد غیرشهریه‌ای است و در این راستا اقتصاد دانش‌بنیان، استفاده بهینه از ظرفیت‌های آزمایشگاه‌های موجود در دستور کار قرار گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به معاونان اداری مالی واحدهای دانشگاهی استان توصیه کرد با توجه به خودگردانی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریت «درآمد» و «هزینه» را در دستور کار خود قرار دهند به گونه‌ای که به فرآیند‌ها آسیبی نخورد و نارضایتی ایجاد نشود، علاوه بر اینکه رفاه و معیشت پرسنل نیز در نظر گرفته شود.


وی درباره سیستم اتوماسیون اداری گفت: استفاده از سیستم اتوماسیون اداری علاوه بر تسهیل در امر پاسخ گویی به مکاتبات و نظارت بیشتر به نحوه ارجاع نامه، می‌توانند نقش مؤثری در کاهش هزینه‌ها که به علت عدم استفاده به کاغذ است داشته باشد.


نیازآذری درباره آیین‌نامه تخفیف دانشجویی، معافیت مالیاتی قراردادهای برون دانشگاهی، پذیرش دانشجویان دوره دکتری پژوهش محور، افتتاح حساب سا‌ها، زمین‌های فاقد سند واحد‌ها، برقراری حق تخصص کارکنان و ممنوعیت بکارگیری نیروی انسانی مطالبی را بیان کرد.


در ادامه هر یک از اعضاء سؤالات، نظر و پیشنهادات خود را ارائه کردند که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به آن‌ها پاسخ داد.


پس از پایان جلسه نیازآذری از آزمایشگاه، طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان و گلخانه پژوهشی- تحقیقاتی واحد نور بازدید به عمل آوردند.


وی ظرفیت و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور را بسیار خوب ارزیابی و یادآور شد: تجهیزات، امکانات و فضاهای آموزشی در واحد نور توسعه خوبی داشته و کارایی مدیریتی، آموزشی و تحقیقاتی در این واحد مثبت است و از خدمات ارزنده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور قدردانی کرد.


شتاب علمی کشور با کاردانی و کار‌شناسی امکانپذیر نیست


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور، توسعه کیفی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها را پیش شرط تحقق اسناد بالادستی در توسعه علمی و فناوری کشور خواند و گفت: تداوم شتاب علمی کشور که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، با کاردانی و کار‌شناسی امکان‌پذیر نیست.


به گزارش خبرنگار آنا، دکتر صدرالدین متولی هم در این جلسه گفت: در تلاشیم با تربیت اعضای هیات علمی کارآمد، متعهد و متخصص و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، کیفیت آموزش در این واحد را ارتقاء دهیم.


محمد صالحی رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز با توجه به تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال سازی حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: واحدهای دانشگاهی باید برای توسعه و پیشرفت دانشگاه یک برنامه اصولی و مدون داشته باشد و برای این کار باید برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.


وی درباره دستور جلسه مطالبی را بیان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر