صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴

هر 7 ثانیه در جهان یک نفر به علت دیابت فوت می‌کند/ 80 درصد بیماران دیابتی جزو اقشار متوسط جامعه هستند

روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران از برگزاری دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در مورخ 6 تا 8 آبانماه خبر داد.
کد خبر : 45226

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد زخم‌های مزمن در افراد، ابتلا به دیابت است که متاسفانه به دلایل مختلف در جامعه ما به شدت در حال گسترش است. بیماری دیابت چهارمین یا پنجمین علت مرگ در بیشتر کشورهای توسعه یافته است. 80 درصد بیماران دیابتی از لحاظ اقتصادی جزو اقشار متوسط و کم درآمد جامعه به شمار می‌روند.


طبق مطالعات اخیر 14 الی 23 درصد افراد بالای 30 سال در ایران دیابتی یا دچار عدم تحمل گلوکز هستند. حدود 60 الی 70 درصد بیماران دیابتی به درجاتی از نوروپاتی (اختلال عصبی) مبتلا می‌شوند که در صورت وجود نوروپاتی حسی-حرکتی اندام تحتانی به زخم پای دیابتی و قطع عضو منجر می‌شود.


بیش از 60 درصد موارد قطع عضو غیر تروماتیک اندام تحتانی به دیابت مربوط می‌شود. در جهان هر 7 ثانیه در جهان یک نفر به علت دیابت فوت می‌کند.


با توجه به شواهد موجود با سونامی شیوع بیماران مبتلا به دیابت متوجه خواهیم شد که در صورت عدم آموزش و پیشگیری و کنترل مناسب بیماری و عوارض مرتبط با آن در آینده نه چندان دور شاهد موارد بسیاری از عوارض بیماری دیابت از جمله زخم‌های مزمن پا و قطع اندام خواهیم بود.


به همین منظور جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت را با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت ورزش و جوانان از تاریخ 6 الی 8 آبان ماه در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار خواهد کرد.


در این کنگره، مقالات و سخنرانی‌هایی در حوزه‌های زخم و درماتولوژی، زخم و انکولوژی، مهندسی بافت و بیومتریال زخم، زخم و جراحی، زخم و لیزر، زخم و نورولوژی، سلول درمانی، زخم و طب داخلی، زخم، اقتصاد، اخلاق پزشکی و پزشکی قانونی و طب بازساختی و ترمیم بافت ارائه خواهد شد.


هم چنین استاتید سرشناسی از حوزه ترمیم زخم اسپانیا، آلمان و ترکیه در این کنگره حضور خواهند داشت و حضور پروفسور لازارو از دانشگاه مادرید اسپانیا که از پیشگامان درمان زخم مزمن پای دیابتی در دنیا بشمار می‌رود و نیز هیات‌های علمی از کشور آلمان و ترکیه از جمله ویژگی‌های مهم این کنگره است.


انتهای پیام/

ارسال نظر