صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۸
موسوی‌لارگانی در گفتگو با آنا:

انحصار روغن پالم در اختیار برادر روحانی است/ مافیا مانع برندسازی محصولات ایرانی می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انحصار روغن پالم در اختیار حسین فریدون است، گفت: مافیای زیادی در کشور وجود دارد که نمونه آن در صنعت پارچه و لباس نمی‌گذارند کارخانجات ایران رونق بگیرد.
کد خبر : 451701

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره مشکلات در روند برندسازی کالای ایرانی اظهار کرد: در جلساتی که با صنف پوشاک و نساجان کشور داشتیم برندسازی یکی از چالش‌های حوزه تولید پوشاک و منسوجات عنوان شد.


وی با بیان اینکه چالش در برندسازی محصولات ایرانی سابقه تاریخی دارد و به قبل از انقلاب باز می‌گردد، افزود: مثلاً چادرمشکی‌هایی که مردم با عنوان سوغات‌هایی از مکه به کشور می‌آوردند، همان چادرهای تولید ایران بود که با برند خارجی به کشور باز می‌گشت.


نماینده مردم فلاورجان با اشاره به اینکه در کشور روی برندسازی کار نشده و این مشکل خاص نساجی‌ها هم نیست، گفت: بسته‌بندی‌ها در کشور نامناسب بوده و از سوی دیگر برای کالاهای تولید داخل بازاریابی خوبی صورت نمی‌گیرد.


موسوی لارگانی تأکید کرد: وزارت صنعت هم در این زمینه ضعیف عمل کرده و متأسفانه وزیر آنگونه که باید سررشته ندارد و کارشناسان هم به او کمک نکردند و همین امر باعث شده موفق نباشیم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مافیای واردات پوشاک و پارچه اجازه نمی‌دهد این صنعت پیشرفت کند، تصریح کرد: واردات پوشاک و منسوجات سودهای کلانی برای این افراد دارد و این ارقام نجومی است.


موسوی لارگانی تأکید کرد: مافیای صنعت پارچه و لباس نمی‌گذارند کارخانجات ایران رونق بگیرد؛ به طوری که برخی مواقع کالای بی‌کیفیت خارجی را به کشور می‌آوردند، برندش را امحا می‌کنند و به اسم کالای یک کارخانه ایرانی به بازار می‌ریزند تا مردم را نسبت به کالای آن کارخانه بدبین شده و دیگر آن را نخرند.


وی اضافه کرد: وقتی صاحب کارخانه می‌بیند کالای مرغوبی که تولید کرده با تبلیغات سوء در حال از بین رفتن است، برای فروش کالای خود از برند خارجی استفاده می‌کند تا بتواند دوام بیاورد، بنابراین بسیاری از کالاها در اصل ایرانی هستند، اما با برند خارجی عرضه می‌شوند.


رئیس فراکسیون حمایت از نساجی مجلس شورای اسلامی در معرفی مافیا در حوزه واردات توضیح داد: افرادی که واردات انجام می‌دهند وابسته به قدرت هستند. به‌عنوان مثال در دولت یازدهم فردی به نام مدلل وارد حوزه واردات گندم شده که وقتی در مجلس نهم آقای احمد توکلی از وزیر وقت سؤال می‌کند که چرا به این فرد چند 100 میلیارد تومان فقط پورسانت داده‌اید می‌گویند او توانسته وقتی ما نیاز به گندم داشتیم، با یک تلفن 40 کشتی گندم وارد کشور کند و بنابراین باید مورد حمایت باشد!


وی بیان کرد: بسیاری از مواقع محصولی مانند ذرت  نزدیک آب‌های ایران در کشتی موجود است، اما عده‌ای برای اینکه بتوانند نبض بازار را در دست بگیرند و قیمت بالا رود، اجازه نمی‌دهند برای تخلیه به کشور وارد شود و از طرفی چنین پورسانت‌هایی را هم به ‌آنان می‌دهند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمونه دیگر روغن پالم است که در  انحصار حسین فریدون برادر رئیس جمهور است و متأسفانه از این نمونه‌ها در کشور زیاد داریم که به قدرت متصل و در کار واردات هستند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: برندسازی
ارسال نظر