صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۵۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸
عضو كمیسیون عالی فرهنگی آستان قدس رضوی:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب رشد و ترقی جامعه اسلامی می‌شود

عضو كمیسیون عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: «اگر حوزه و دانشگاه دست به دست هم بدهند و در كنار هم قرار بگیرند، وحدت آنها موجب رشد و ترقی جامعه اسلامی می‌شود.»
کد خبر : 451372

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت در نشست وحدت حوزه و دانشگاه كه با حضور جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، با تأكید بر فرمایش‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: «قرار نیست حوزه، دانشگاه و دانشگاه، حوزه شود‌.»


وی با طرح این سؤال که از وحدت چه انتظاری داریم؟ خاطرنشان كرد: «امام خمینی(ره) موضوع وحدت را رسیدن به تربیت انسان‌ها می‌دانستند.»


عضو كمیسیون عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: «اگر حوزه و دانشگاه دست به دست هم بدهند و در كنار هم قرار بگیرند، وحدت آنها موجب رشد و ترقی جامعه اسلامی می‌شود.»


دهشت با بیان اینكه منظور از این وحدت، وحدت در هدف است، نه وحدت در تخصص، تصریح كرد: «مقام معظم رهبری فرمودند که تخصص دانشگاه در حوزه و تخصص حوزه در دانشگاه كارایی ندارد.»


وی با بیان اینکه درباره وحدت حوزه و دانشگاه راه را گم كرده‌ایم، افزود: «شعاری برخورد كردن با این مسئله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آسیب بوده كه حتی مانع پیشرفت وحدت حوزه و دانشگاه نیز شده است.»


علم، دانش، معنویت و اخلاق اضلاع مثلث رشد و ترقی جامعه هستند


عضو كمیسیون عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با تأكید بر اینكه در این رابطه نیازمند جریان‌سازی هستیم، متذکر شد: «جریان‌ها طوری رفتار می‌كنند كه متأسفانه از موضوع  وحدت غفلت كرده‌ایم.»


دهشت، مخاطب‌گزینی صحیح، تولیدمحتوا و گفتمان‌سازی را سه مؤلفه جریان‌سازی صحیح دانست و عنوان كرد: «احصای ظرفیت‌ها، ارزش‌گذاری ظرفیت‌ها، محاسبه قدرت و ظرفیت نفود در هریک، داشتن برنامه و بازخوردگیری از جریان از مهم‌ترین مؤلفه‌های جریان‌سازی است كه در حوزه و دانشگاه ما از آنها غافل شده‌ایم.»


دبیر هیئت‌علمی سخنرانان حرم مطهر رضوی با اشاره به منشور گام دوم انقلاب اسلامی گفت: «علم، دانش، معنویت و اخلاق اضلاع مثلث رشد و ترقی جامعه است كه باید در راستای توسعه و گسترش آنها بیشتر تلاش كنیم.»


به گزارش آنا، در این نشست تعدادی از استادان حوزه و دانشگاه درباره نقش خود در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی به بیان نظر و پیشنهاد‌های خود پرداختند.


علی سروری‌مجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مسعود طاهری‌لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی و حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی در این نشست حضور داشتند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر