صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

کفش تن تاک ///////

//////
کد خبر : 451011

در پاسخ به مطالب مطرح شده در خبری که در خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) به شماره 449841 مورخ 30/9/1398 تحت عنوان «کفش چینی تن تاک در ویترین صدا و سیما/ حمایت از محصول خارجی در سال رونق تولید» منتشر شده است، جوابیه زیر ارسال می‌گردد. مقتضی است این جوابیه وفق ماه 23 قانون مطبوعات جهت تنویر افکار عمومی در پایگاه اینترنتی آن خبرگزاری وزین درج گردد.


به باور ما رسانه‌ها رکن چهارم مردم‌سالاری و وجدان بیدار جامعه هستند و فعالیت آزادانه آنها منجر به پیشگیری از گسترش فساد شده و سعادت و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت. ضمن تشکر از توجه خبرنگار محترم آن رسانه به لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تعهدات اخلاقی رسانه‌ها، از آنجا که این مجموعه پاسخ‌گویی شفاف به ابهامات مطرح شده را وظیفه خود می‌داند، موارد زیر در خصوص خبر فوق‌الذکر به استحضار دست‌اندرکاران محترم خبرگزاری آنا و مخاطبان عزیزشان می‌رسد.


1. در تیتر خبر منتشر شده عبارت «کفش چینی تن تاک» به کار رفته است. جهت آگاهی به اطلاع می‌رساند که بیش از دو سال است که واردات کلیه محصولات گروه پوشاک از جمله کفش مشمول ممنوعیت شده و عملاً واردات این محصولات با حجم گسترده و از مبادی قانونی انجام‌پذیر نیست. ضمن آنکه با توجه به نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و محصولات پتروشیمی در بازار داخلی، عملاً واردات کفش‌های غیرلوکس توجیه اقتصادی ندارد.


2. در خصوص موارد طرح شده در مورد اهمال سازمان صدا و سیما در زمینه بررسی کیفیت و اصالت محصول به اطلاع می‌رساند که به لحاظ قانونی این سازمان مرجع بررسی قیمت، کیفیت و اصالت کالاها نیست اما برخلاف برخی رسانه‌های کوچک‌تر که «به صحبت‌های احتمالی اتکا می‌کنند» این سازمان مجموعه ضوابط و مقررات مشخصی جهت پذیرش آگاهی دارد که شامل ارائه مجوزات قانونی صادر شده توسط مراجع ذیصلاح است. قاعدتاً می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما از کم و کیف این ضوابط اطلاع حاصل فرمایید.


3. در بخشی از خبر نقل شده که «کفش تن تاک وارداتی ابتدا سعی شده با قیمت 50 هزار تومان در بازار امیریه به فروش برسد که موفق نبوده و با فروش تلویزیونی موفق شده‌اند تمامی کفش‌های خود را به بیش از سه برابر قیمت یعنی 188 هزار تومن به فروش برسانند.» ضمن تکذیب این موضوع بدینوسیله یادآوری می‌کنیم که در حال حاضر کفش تن تاک شامل بیش از 130 نوع کفش در سایزها و رنگ‌های مختلف است که تنها 3 مدل از آنها از طریق فروش تلویزیونی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و الباقی در بیش از 100 شعبه فروش مستقیم کفش تن تاک در سراسر کشور عرضه می‌شود. لازم به ذکر است علت اصلی اقبال عمومی به کفش‌ها و مصنوعات ساخت این شرکت و قیمت پایین این محصولات به دلیل کوتاه شدن زنجیره تولید تا توزیع و کاهش قیمت‌ها و هزینه‌های تولید می‌باشد.


4. در زمینه پرسش مطرح شده که «محل کارخانه تن تاک کجاست؟» ضمن درک حسن نیت خبرنگار محترم به اطلاع می‌رساند محصولات تن تاک در حال حاضر در بیش از 50 کارگاه و کارخانه تولیدی در سراسر کشور تولید می‌شوند که 5 مجموعه از این کارخانه‌ها تحت مالکیت شرکت سپیده ماهان (مالک برند تن تاک) قرار دارد.


تن تاک در انتخاب پیمانکاران و محل احداث کارخانه‌های خود، توسعه متوازن منطقه‌ای را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مد نظر قرار داده و به جای تمرکز در شهرهای بزرگ، جغرافیای تولید خود را به صورت متوازن در سراسر کشور گسترده است. کارخانه‌های تن تاک در اشتهارد، خمین، یزد، قم و ... در حال فعالیت هستند و علاوه بر آن 45 پیمانکار از نقاط مختلف کشور با تن تاک همکاری می‌کنند. ما مفتخریم در حال حاضر با بیش از 5 هزار نیروی شاغل در بخش تولید و 600 نفر نیروی جوان در بخش فروش، یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان صنعت تولید کفش کشور هستیم. به ویژه آنکه در کارخانه تولید کفش خمین برند تن تاک کلیه پرسنل خود را از میان معلولان استخدام کرده و دست‌های پرتوان این عزیزان یاریگر ما در عرصه تولید هستند.


5. در خصوص «اهمال سازمان صدا و سیما در زمینه راستی‌آزمایی محل و نحوه تولید محصولات تن تاک» بدین‌وسیله اعلام می‌شود که مجموعه تن تاک آمادگی دارد در هر زمان پذیرای خبرنگاران هر کدام از رسانه‌های قانونی کشور و مخصوصاً خبرنگار محترم آن خبرگزاری وزین باشد تا ضمن بازدید از محل تولید، از تکنولوژی تولید تن تاک اطمینان پیدا کنند.


و در آخر برند تن تاک با وجود آگاهی کامل از آسیب‌های ایجاد شده و خسارات غیرقابل جبرانی که اطلاع‌رسانی غیرمسئولان برای کسب و کارها ایجاد می‌کند و نیز لطماتی که به جایگاه این برند نزد افکار عمومی وارد می‌شود، به جهت قداستی که برای قلم و آنچه می‌نگارد و حرمتی که برای فعالان رسانه‌ای قائل است، پس از درج این جوابیه از کلیه حقوق قانونی خود در پیگیری اتهامات مطرح شده در این خبر و خسارات معنوی وارده صرفنظر کرده و توفیق روز افزون مسئولان و کلیه پرسنل محترم خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) را از درگاه خدا مسئلت دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر