صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

واحد رودهن وارد صنعت دماوند شد/ همکاری دانشگاه با صنعت در نظام عرضه و تقاضا

پیرو سیاستهای ابلاغی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر گسترش همکاری های مطالعاتی، فناوری و عملیاتی میان واحدهای این دانشگاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت، نخستین جلسه مشترک میان مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن و اداره صنعت، معدن و تجارت دماوند به میزبانی معاونت پژوهش و فناوری واحد رودهن برگزار شد.
کد خبر : 45076

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر نقی شجاع رئیس واحد رودهن در این نشست اظهار کرد: این دانشگاه با توجه به پتانسیل‌های بسیار بالا در ۹ دانشکده و نیز با توجه به نظر مثبت مسئولان در راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی در سطح شهرستان آمادگی انجام هرگونه همکاری در راستای استمرار تولید و فعال شدن واحد‌های تولیدی پایدار را دارا است.


معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند هم با ابراز تمایل نسبت به گسترش همکاری‌های دانشگاه در سطح شهرستان، خواستار تشکیل اتاق‌های مشترک میان دانشگاه و ادارهٔ صنعت، معدن شهرستان و توسعه فرهنگ علم محور در صنایع موجود در شهر شد.


احمدی: با توجه به پتانسیل‌های قوی، دانشگاه آزاد مکان ایده‌آلی برای ارتقای صنعت، معدن و تجارت است و نیاز به ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت احساس می‌شود

آرش احمدی اظهار کرد: با توجه به عقد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد و وزارت صنعت، معدن و نیاز همکاری این دو سازمان در خصوص حل مشکلات در عرضه و تقاضا، فقط راه‌کارهای اجرایی می‌ماند که باید تصمیم گیری شود. با توجه به پتانسیل‌های قوی، دانشگاه آزاد مکان ایده‌آلی برای ارتقای صنعت، معدن و تجارت است و نیاز به ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت احساس می‌شود.


به گفته احمدی، تا زمانی که حضور دانشگاه نباشد و فعالیت‌های صنعتی با علم غیربومی انجام شود، اقتصاد روز به روز تورم‌زا‌تر می‌شود.


دکتر مالک میرهاشمی معاون پژوهش و فناوری واحد رودهن در ادامه این جلسه با توجه به توانمندی‌های بسیار عظیم موجود در دانشگاه و راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن گفت: روحیه پژوهشی استادان و مسئولان پژوهشی این واحد بر این باور است که گسترش همکاری‌های میان دانشگاه و صنایع موجود در شهرستان موجب گسترش ایده‌های دانش‌بنیان درسطح شهرستان و ارتقاء کیفیت تولید در سطح استان می‌شود.


دکتر مجید افشاری رئیس مرکز رشد واحدهای فناور واحد رودهن نیز با توجه به راه اندازی این مرکز و استقرار ۹ واحد فناور در آن با توجه به نیازهای صنایع استان در بازارهای عرضه و تقاضا، ارتباط بین صنایع و دانشگاه را موجب ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی در شهرستان دانست و گفت: استقرارهای منطقه‌ای میان دانشگاه و بخش‌های تحقیق و توسعه موجود در صنایع در گسترش همکاری‌های علمی و تولید محصولات بهینه بسیار موثر است.



در ادامه این جلسه موارد زیر مورد توافق طرفین قرار گرفت:


۱ ـ خدمات فن‌آوری در مرکز رشد واحد رودهن (مکانیک برای خدمات فن‌آوری صنایع) شامل: آموزش / تجارت بین المللی و بازرگانی و کسب و کار مشاوره‌ای


۲ ـ با توجه به نیاز مدیران صنایع به گذراندن دوره‌های MBM ، واحد دانشگاهی رودهن با توجه به توانمندی در این زمینه می‌تواند دوره‌های تخصصی مناسبی را پیش بینی کند.


۳ـ شناساندن آزمایشگاه‌ها به صنایع


۴ـ برگزاری نشست‌های تخصصی با صنایع نظام عرضه و تقاضا (در این صورت می‌توان فناوری‌های جدید را با توجه به نیاز بازار عرضه کرد.)


۵ ـ همکاری دانشگاه با صنعت در خصوص نظام عرضه و تقاضا (در این صورت می‌توان فناوری‌های جدید را با توجه به نیاز بازار عرضه کرد.


۶ ـ عملی کردن تفاهم نامه همکاری با اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند


۷ ـ مشارکت در اجرای طرح‌های پژوهشی در خصوص حل مشکلات صنایع در شهرستان


۸ ـ ایجاد کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه متناسب با نیاز منطقه


۹ ـ نقل و انتقال دانشجویان برای انجام دوره کارآموزی مرتبط با رشته تحصیلی و نیاز صنایع


۱۰ ـ بازدید دانشجویان به ویژه اعضای باشگاه پژوهشگران از مناطق و مراکز صنعتی منطقه


انتهای پیام/

برچسب ها: نقی شجاع
ارسال نظر