صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

بغداد آرام شد

کاهش فضای ملتهب از سویی و کمتر شدن تعداد معترضان در پایتخت عراق باعث شده است تا نیروهای امنیتی خیابان‌های بغداد را بازگشایی کنند و این شهر روی آرامش به خود ببیند.
کد خبر : 450510

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سومریه‌نیوز، همه خیابان‌های بغداد که در طول بیش از یک ماه اخیر به دلیل تظاهرات عراقی‌ها بسته شده بود،‌ شب گذشته بازگشایی شد و نیروهای امنیتی کنترل همه گذرگاه‌ها را در اختیار دارند.


یک منبع امنیتی عراق دراین‌باره گفت: میزان اعتراضات در پایتخت عراق کاهش یافته و تردد خودروها به حالت عادی و طبیعی خود بازگشته است.


هم‌زمان با کاهش تعداد معترضان و برگزاری اعتراضات پراکنده در بغداد و دیگر استان‌ها، رایزنی‌های سیاسی برای انتخاب نخست‌وزیر عراق ادامه دارد. گرچه یک منبع سیاسی خبر داده بود که برهم صالح، رئیس جمهور عراق روز دوشنبه با صدور حکمی «محمد شیاع السودانی» را به‌طور رسمی مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور می‌کند، ولی منبعی در دفتر ریاست جمهوری عراق این موضوع را رد کرد و گفت: تاکنون هیچ شخصیتی نامزد نخست‌وزیری عراق نشده است.



مهلت قانونی انتخاب جانشین عادل عبدالمهدی 18 دسامبر (۲۷ آذر ماه جاری) پایان می‌‌یابد و به‌گفته کارشناسان اگر گروه‌های سیاسی عراق در این مدت نتوانند نخست‌وزیر معرفی کنند، بیم بروز یک خلاء قانونی می‌رود.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر