صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم روز صادرات

ظریف: تعهد می‌دهیم در حوزه صادرات کم‌کاری نکنیم

وزیر امورخارجه با بیان اینکه اجرای برجام روند قانونی خود را طی کرده است، گفت که اقتصاد مقاومتی باید اولویت دوره پساتحریم باشد و موافقان و مخالفان برجام نیز اجازه دهند در این مسیر حرکت کنیم.
کد خبر : 45047

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه در مراسم روز ملی صادرات گفت: اوضاع جدیدی را در برابر کشور داریم که نقطه پایانی بر یک دوره تلخ سیاه‌نمایی است.


وی ادامه داد: در گذشته از ایران تهدیدی امنیتی برای جهان ساخته بودند و براساس این تهدید امنیتی، فضایی را شکل داده بودند که ارتباط، گفت‌وگو و حمایت از ایران و رفت‌و آمد با ایران هزینه داشته باشد.


ظریف با تاکید بر اینکه اگر برجام نمره 5، 10، 15 و یا حتی 90 دارد ولی اگر از آن استفاده مطلوب صورت نگیرد و ناامیدی در مردم تزریق شود، نمره آن به صفر می رسد، گفت: با اینکه بیشترین کسانی که می‌توانند از این فرصت برای مردم آینده‌ای بهتر بسازند، کارآفرینان هستند، ولی همگان باید از این فرصت بهره‌برداری کنند.


وزیر امورخارجه تصریح کرد: باید فضای اقتصاد را به بهترین شکل پس از برجام هدایت کنیم تا اقتصاد دنیا با ما گره بخورد و دیگران نتوانند ما را تحریم کنند. این کار با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است و ما نیز در وزارت امورخارجه تعهد می‌دهیم در حوزه صادرات کم‌کاری نکنیم و همایش ویژه سفرا را در نیمه اول آبان برگزار می‌کنیم تا فضای روانی پساتحریم در ایران واقعیتی عینی شود.


ظریف اظهار کرد: تخصص ما اقتصادی نیست بلکه وزارت امورخارجه در حوزه سیاست خارجی سال‌های سال و حتی سه دهه به‌دلیل اوضاع ویژه امنیتی در کشور، گرایش سیاسی و امنیتی یافته است و کارآفرینان باید همکاری کنند تا از منافع اقتصادی به بهترین شکل دفاع کنیم.


وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: اطمینان می‌دهم در وزارت امورخارجه ملاک ارزیابی سفر بر این است که تا چه اندازه به صادرات و اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند و ما از کارآفرینان طلب یاری داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر