صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

رئیس واحد مهریز: سایت 2 هکتاری دانشگاه را به مجموعه تفریحی گردشی تبدیل می‌کنیم/ ارائه دو طرح اقتصادی به شورای پژوهشی استان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز از ارائه دو طرح اقتصادی دانش‌بینان به شورای پژوهشی استان یزد در راستای فعالیت‌های اقتصادی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین بخشی از بودجه غیرشهریه خبر داد.
کد خبر : 45022

جلیل بیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: دو طرح اقتصادی مهم برای مطرح شدن در شورای پژوهشی استان در دست تهیه است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز افزود: با توجه به ساخت پهپاد و تولید شمش‌های نانوکامپوزیت در حوزه پژوهشی دانشگاه، امکان انجام دو طرح اقتصادی کاربردی دانش‌بنیان نیز فراهم شده است.


وی درباره طرح‌های کاهش وابستگی به شهریه به آنا گفت: مهریز به عنوان باغ‌شهر استان یزد محسوب می‌شود و جاذبه های خوبی از لحاظ گردشگری دارد. ما درصدد هستیم تا از سایت دو هکتاری واحد مهریز استفاده کنیم و آن را به یک مجموعه تفریحی گردشی تبدیل کنیم. همچنین به خاطر نبود هتل در شهرستان، در صورت تامین اعتبار امکان تاسیس هتل گردشگری در سایت دوم که 16 هزار متر مریع است نیز فراهم است.



بیک، وضعیت پروژه‌های عمرانی در این واحد را یادآور شد و با بیان اینکه امکانات این دانشگاه در دو سایت 2و 16 هکتاری قرار دارد، اظهار کرد: به علت بالابودن هزینه های جاری و حقوق و دستمزد، اختصاص بودجه به حوزه عمرانی با مشکل روبرو شده است. اما تکمیل مسجد و سردر دانشگاه، ساختمان اداری، زیرسازی خیابانها در مساحت 22 هزار متر مربع، زیرسازی پیاده روها در مساحت 11 هزار متر مربع، ایجاد فضای سبز با وجود 3 هزار اصله درخت و درختچه، آسفالت خیابان‌ها و بلوارها در مساحت 12 هزار متر و ایجاد دو سالن سوله در دانشگاه از جمله پروژه‌های عمرانی این واحد از سال 90 است


به گفته جلیل بیک، خاکسپاری دو شهید گمنام از عملیات خیبر و احداث مسجد در محل دانشگاه از جمله طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز با بیان اینکه راه‌اندازی 5 رشته کارشناسی ارشد برای این واحد در دست پیگیری است، تعداد دانشجویان این واحد را حدود 600 نفر عنوان و اظهار کرد: این دانشگاه دارای 34 رشته گرایش مختلف است از جمع این رشته‌ها 7 رشته کارشناسی ارشد و بقیه کاردانی و کارشناسی است.



بیک گفت: با وجود کمبود دانشجو تلاش خواهیم کرد با ایجاد منابع مالی غیر شهریه توسعه و پیشرفت دانشگاه را شدت بخشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر