صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

چه اتفاقاتی قرار است در بازی Dark Souls III رخ دهد؟! +بررسی این بازی

داستان بازی Dark Souls III مملو از سخن‌ها، قصه‌ها و سرگذشت‌های گنگ و البته شگفت‌انگیز است.
کد خبر : 450065

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بازی Dark Souls III نیز همانند سایر بازی‌های سری از پیچ و خم‌ها و شگفتی‌هایی تشکیل شده که هر مخاطبی را سرجایش میخکوب می‌کند، این بازی چه ویژگی‌هایی دارد؟


این موضوعی است که خبرگزاری آنا قصد دارد در ادامه به آن بپردازد.



داستان بازی Dark Souls ۳


داستان بازی Dark Souls III همانند داستان دیگر قسمت‌های این سری، مملو از سخن‌ها، قصه‌ها و سرگذشت‌های گنگ و البته شگفت‌انگیز است و برای این‌که بتوان تمامی بخش‌های داستانی بازی را به یکدیگر بچسبانید، نیاز به ساعت‌ها گشت و گذار در دنیای بازی دارید.


گیمر در بازی Dark Souls III به عنوان یکی از چندین و چند Unkindled ظاهر خواهد شد؛ آن‌ها افرادی هستند که به دنبال پنج تن از اربابان خاکستر «Lord of Cinder» هستند.



دنیای بازی Dark Souls III در حال نابودی است و شما برای بقای آن، به خاکستر این پنج ارباب نیاز دارید.


آلدریچ، بَلعَنده خدایان، لادلِث، ارباب تبعید شده، یِرم بی‌حرمت، پاسداران پرتگاه عمیق و در نهایت لاثریک، جوانترین شاهزاده، اربابانی هستند که شما باید به سراغ آن‌ها بروید و در دنیای بازی شخصیت‌های زیادی وجود دارند که با صدا‌های خسته خود از اهداف شما می‌گویند و همیشه دم از شکست، پوچی و دلسردی می‌زنند.


یکی از نکات برجسته داستانی سری Dark Souls از دیرباز تا به امروز، همین شخصیت‌هایی هستند که ظاهر‌هایی متفاوت، صداپردازی‌هایی مسحور کننده و موضوعات عجیبی است که آن‌ها در موردشان روایت می‌کنند و چنین موردی در Dark Souls ۳ نیز به قوت خود باقی مانده و به جذابیت‌های داستانی افزوده است.



باید بدانید که در بازی Dark Souls III نباید اصلا انتظار داستانی سرراست را  داشته باشید چرا که اگر طرفدار پر و پا قرص این سری باشید، به خوبی می‌دانید که Dark Souls همیشه بهترین روایت داستانی غیر خطی را برای مخاطبان خود ترتیب داده است. این قسمت نیز از این قاعده مستثنا نیست و همچنان با شگفتی‌های زیادی همراه است.


از همان ابتدای بازی Dark Souls III که بازی را آغاز می‌کنید محو دنیای زیبا و جادویی آن و همچنین گرافیک فنی بدون ایراد و قدرتمند آن خواهید شد.


گرافیک بازی Dark Souls III


بازی Dark Souls III در زمینه گرافیکی چه از لحاظ فنی و چه هنری هیچ گونه کوتاهی از سوی سازندگان را در خود نمی‌بیند و یکی از برترین‌های نسل هشتم محسوب می‌شود.


عنوانی که در جای جای آن زیبایی و نبوغ در طراحی مراحل و محیط با کیفیت فنی بالای بازی، ترکیبی را شکل داده است که گیمر را محو در قدرت و عظمت این بازی می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا لحظه‌ای از دنیای بازی چشم بردارید که البته نباید هم بردارید، زیرا در این صورت کارتان تمام است!


اگر بخواهیم در مورد گرافیک فنی بازی Dark Souls III بحث کنیم بایدو آن را با نسخه‌های قبلی Dark Souls مقایسه کنیم باید گفت؛ نسبت به نسخه‌های نسل هفتمی Dark Souls شاهد یک جهش گرافیکی فوق‌العاده در کیفیت بافت‌ها و و همچنین نورپردازی هستیم و بازی کاملا از جلوه نسل هشتمی برخوردار است.



در بازی Dark Souls III به هیچ عنوان دچار افت فریم نمی‌شوید و همواره بر روی فریم ریت ۳۰ ثابت می‌مانید.


اصلا و ابدا شاهد دیر لود شدن بافت‌ها و تکسچر‌ها و یا بی‌کیفیتی بافت‌ها و … نیستیم و همه چیز در بازی به بهترین شکل پردازش می‌شود.


نورپردازی بازی Dark Souls III در سطح بسیار بالایی انجام شده است و تلالو زیبای اشعه‌های نور بر دنیای بازی جلوه بسیار زیباتری به آن می‌بخشد.


عمق و افق دید بازی نیز بسیار عالی و چشم‌نواز است و گاهی ایستادن در بازی و خیره شدن به دوردست‌ها، مناظر، قصر‌ها و بنا‌های عظیمی که در دوردست‌ها دیده می‌شوند بسیار لذت‌بخش و جذاب است، البته در نسخه‌های قبلی که نسل هفتمی هم بودند خیره شدن به مناظر دوردست به همین شکل هیجان‌انگیز و فوق‌العاده بود، اما حساب کنید که در Dark Souls III که یک عنوان کاملا نسل هشتمی است و گرافیک بسیار پیشرفته‌تری دارد چقدر این موضوع می‌تواند جذاب و خیره‌کننده باشد.


از آن‌جا که دیگر عنوان این سازنده در نسل هشتم بازی بی‌نظیر Bloodborne بوده است شاید ناخودآگاه آن عنوان را با Dark Souls III مقایسه کنیم و در این مورد باید گفت نمی‌توان برترین خاصی بین این دو بازی بر یکدیگر قائل شد و هر دو در بهترین فرم صیقل‌یافتگی و کیفیت فنی قرار دارند و در هیچ کدام نکات ضعف فنی قابل مشاهده نیست.



بحث سختی بازی Dark Souls III بیشتر بدلیل سرسختی و قدرت دشمنانش است، عادی‌ترین دشمنان هم می‌تواننند شما را از پای بیندارد، شاید شما چنین بازی‌ای را عادلانه نپندارید، شاید این سختی را بیش از حد و تنها برای جلب توجه بدانید، اما دشواری دارک سولز، کاملا منطقی است.


هر دشمنی از هر نوعی که فکرش را بکنید، الگوی حرکات خاص خودش را دارد، الگویی که باید با آزمون و خطا بدست بیاورید، و این آزمون و خطا هم چیزی نیست جز همان از پای در آمدن و تلاش دوباره، صبر و استقامتی که در مورد آن صحبت شد، همین جا خودش را نشان می‌دهد، مهم نیست که چند بار در راه پیدا کردن الگو حملات یک دشمن بمیرید، شاید همان بار اول به راحتی با مجموعه حرکاتش آشنا شوید و یا شاید بعد از ده‌ها بار، همچنان به آزمون و خطا نیاز داشته باشید.


از سمت دیگر باس‌ها را داریم، یکی از جذابیت‌های اصلی سری سولز، باس‌هایی که هر کدام کاملا منحصر بفرد هستند، مجموعه از حرکات متنوع و پیچیده دارند و از پای در آوردن آن‌ها شاید نیازمند چندین بار تلاش باشد.


گرچه در این نسخه دیگر چندان خبری از آن باس‌های سخت قبلی نیست، درجه سختی آن‌ها منطقی‌تر است و حتی بسیاری از آن‌ها چندان در سطح سری سولز هم نیستند!


گویی From Software وقت یکسانی روی هر باس صرف نکرده و برخی را بسیار هول هولکی طراحی کرده. حتی در برخی جا‌ها به نظر می‌رسد که خلاقیت استودیو سانده ته کشیده و یک باس را با اسم و لباسی دیگر، ولی با همان استراتژی باس‌های قبلی در بازی گنجانده است.


بازی Dark Souls III از لحاظ موسیقی چطور است؟


بازی Dark Souls III از نظر صداگذاری، صداپیشگی شخصیت‌ها و موسیقی یکی از شاهکار‌های این صنعت به شمار می‌رود. اگر سعی کنید با هدست یا سیستم صوتی فراگیر بازی را انجام دهید، صدا‌هایی را می‌شنوید که جو بازی را برای شما هیجان‌انگیزتر می‌کند و حتی گاهی در بازی صدای خرناس‌های دشمنی که نمی‌بینید به گوش می‌رسد و حتی نمی‌دانید کجا پنهان شده و کی قرار است بلا سر شما بیاورد.


افکت‌های صوتی بازی درست همانند افکت‌های هنری زیبای خود که به چشم می‌آیند، به خوبی نیز شنیده می‌شوند.


آتش، آب، صدای شمشیر و فولاد، حتی فریاد و صحبت‌های دشمنان کاملا درخور شرایط و جو بازی هستند. موسیقی‌های Dark Souls III، چه زمانی که در کنار یک بونفایر در مکانی مانند فایرلینک شراین آرامش دارید یا چه زمانی که در برابر یک باس ایستادگی می‌کنید، همگی بر اساس شرایط خاص خود تغییر نوت و ملودی می‌دهند و بیشتر و بیشتر شما را اسیر جو بازی خواهند کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر