صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

معرفی یک بازی با جهانی متشکل از خون‌آشام‌ها در Code Vein

بازی Code Vein برخلاف بازی‌های Souls، داستان سرراست و جالب توجهی دارد که مملو از نبوغ است.
کد خبر : 450049

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بازی Code Vein یک جهان پساآخرالزمانی و با جمعیتی متشکل از خون‌آشام‌ها را برای کاربر به تصویر کشیده است که امروز خبرگزاری آنا قصد دارد به معرفی و بررسی آن بپردازد.



معرفی بازی Code Vein


شرکت باندای نامکو (Bandai Namco Entertainment) از گذشته تابه‌امروز به‌خلق بازی‌های انیمه محور معروف بوده است و بازی Code Vein نیز جزو بازی‌هایی است که برای تمامی گیمر‌ها ساخته نشده و قشر خاصی را مورد هدف قرار داده است.


بازی Code Vein در سال ۲۰۱۷ معرفی شد؛ محصولی که از آثار سولزبورن الهام گرفته است و المان‌های این سبک از بازی را در جهانی انیمه‌ای و فانتزی قرار داده است و در همان زمان باندای نامکو اعلام کرد که برای خلق کد وین از سری دارک سولز الهام گرفته‌اند.



بازی Code Vein برخلاف بازی‌های Souls، داستان سرراست و جالب توجهی دارد که مملو از نبوغ است.


جهان پساآخرالزمانی در این بازی به جهانی با جمعیتی متشکل از خون‌آشام‌ها تقسیم می‌شود و خون‌آشام‌هایی که از درختان سفید و دانه‌های قرمز آن تغذیه می‌کنند و اگر تا مدتی نتوانند خون بیاشامند، تبدیل به «گمشدگان» می‌شوند؛ هیولا‌هایی بی‌مغز که هیچ بویی از زندگی و فهم و شعور در آن‌ها دیده نمی‌شود.


داستان بازی Code Vein روایت‌گر شهر وین است که خون‌آشام‌ها در شرایطی آخرالزمانی قرار گرفته‌اند.



هرکدام از آن‌ها در گروه‌های مختلفی قرار دارند و برای بقا می‌جنگند. درواقع خون‌آشام‌ها باید Blood Vein مصرف کنند تا زنده بمانند و Blood Vein به یک آیتم نادر و کمیاب در جهان بازی تبدیل شده است.


بازیکن در نقش یک رِوِنَنت (Revenant) وارد بازی می‌شود، روننت‌ها در حقیقت خون‌آشام‌های مبارزی هستند که سال‌ها پیش در جریان عملیات Queenslayer در تلاش بودند تا ملکه را از بین ببرند؛ شخصی‌که قرار بوده ناجی خون‌آشام‌ها در شهر وین باشد، اما نیروی تاریکی در وی بیدار می‌شود و یک ارتش از لاست‌ها تشکیل می‌دهد تا جهان را تصرف کند.


مدت‌ها از عملیات Queenslayer می‌گذرد و کاراکتر بازی بدون اینکه چیزی از گذشته خود به یاد بیاورد، در نقطه‌ای از شهر وین بیدار می‌شود و واقعیتی در مورد روننت‌ها وجود دارد و آن هم این است که روننت‌ها با مردن، از بین نمی‌روند و دوباره زنده می‌شوند، اما بهای این زنده شدن، این است که بخشی از خاطرات خود را از دست می‌دهند.


تنها راه کشتن روننت‌ها، این است که قلب آن‌ها را از بین ببرید و در فاز ابتدایی داستان درکنار پیدا کردن سرمنشا اتفاقات داستانی، به‌دنبال این هستید که خاطرات خود را به یاد بیاورید و این در حالی است که در فاز دوم، داستان بازی Code Vein شکل‌وشمایل جدی‌تری به‌خود می‌گیرد و قهرمان داستان هدف بزرگ‌تری را در پیش گرفته است.



داستان و روایت داستانی کد وین یکی از عواملی است که شما را تا مشاهده تیتراژ پایانی، درگیر می‌کند.


نحوه شروع و ایجاد سؤال‌های مختلف در ذهن مخاطب عاملی است که سبب شده کاربر برای فهمیدن آن‌ها تلاش کند، ازطرفی شخصیت‌پردازی و وجود شخصیت‌های متعدد در دل داستان که هرکدام پس‌زمینه داستانی مخصوص‌به خود را دارند، از دلایل دیگری است که کد وین را خاص کرده است.


در جهان بازی Code Vein آیتم‌هایی به نام وستیج (Vestige) قرار گرفته که با برداشتن آن‌ها، می‌توانید خاطرات مربوط‌ به کاراکتر‌های داخل بازی Code Vein را جمع‌آوری کنید. 


نوع روایت خاطرات و تاثیر آن‌ها در داستان، شما را مجبور به‌جمع‌آوری و مشاهده‌ی تمامی خاطرات می‌کند و ازاین‌رو می‌توانید پس‌زمینه داستانی شخصیت‌های داخل بازی و هم‌تیمی‌های خود را متوجه شوید.


از نیمه دوم داستان وستیج‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کنند و تیم سازنده از پایان‌های متفاوتی برای Code Vein استفاده کرده است؛ پایان‌هایی که به نحوه استفاده از وستیج‌های بعضی از کاراکتر‌ها مربوط می‌شود.


متاسفانه شخصیت‌های منفی بازی گیرایی لازم را ندارند و بااینکه پس‌زمینه داستانی برای بعضی از آن‌ها درنظر گرفته شده است، اما نمی‌توانند آنطور که باید و شاید، نظر شما را به خود جلب کنند.



مبارزات و گیم‌پلی بازی Code Vein


بعد از طراحی شخصیت و ورود به دنیای بازی Code Vein ، با مراحل تمرینی روبرو خواهید شد که ساز و کار گیم‌پلی بازی را مشخص می‌کند.


گیم‌پلی بازی Code Vein هم تشابهاتی با سری سولز دارد و هم ویزگی‌های منحصر به فردی که باعث شده تقریبا با یک گیم‌پلی خلاقانه روبرو باشیم و شما می‌توانید کلاس مبارزه خود را در طول بازی تغییر دهید که با این اوصاف، اسلحه‌ها و جادوهایتان نیز تغییر پیدا خواهد کرد (جادو‌ها در بازی به نام Gift مشخص شده‌اند.)


این ترکیب ناگهانی در طول مبارزات و عدم وابستگی به یک سبک مبارزه و قابلیت‌های یک کلاس مبارزه، باعث شده که بازی به شدت جذاب شود و مخاطب را اسیر یک سری حرکات محدود نکند.


شخصی‌سازی مبارزات و گیم‌پلی بازی Code Vein با استفاده از ترکیب‌های متعددی پیرامون انتخاب کلاس و استعداد‌ها وجود دارد که سبک مبارزه بازی را منحصر به فرد کرده است. کنترل خوب بازی نیز می‌تواند این گیم‌پلی سریع را لذت‌بخش‌تر کند و خوشبختانه دوربین بازی هم برخلاف بسیاری از عناوین هم‌رده، گیج‌کننده نیست.


بررسی نکات منفی بازی Code Vein


نکته منفی بازی Code Vein در راستای همین سخت بودن بازی نهفته شده و در واقع سختی بازی بالانس خاصی ندارد و فی‌الواقع در برخی مراحل بازی Code Vein آنچنان سرسختانه با گیمر سر و کله می‌زند که به معنای واقعی جنون را در صحنه‌های اکشن خود به تصویر می‌کشد.


برخی دشمنان ناگهان از ناکجاآباد پیدا شده و دمار از روزگار گیمر در می‌آورند و باعث می‌شوند که سیاهچاله را از اول شروع کنید.



UI و بخصوص منوهای بازی جزو مواردی است که تعمدانه سعی شده بسیار شبیه به سری Dark Souls طراحی شود و نتیجه حس آشنایی بیشتر با بازی و فرار از آشفتگی است، اما موضوعی که حتی از حیث کپی کردن از UI نیز پیشی گرفته سیستم آنلاین بازی است که می‌توان آن را در هسته کپی محض DS نامید.


شما می‌توانید در طول مبارزات سخت از سایر پلیر‌ها درخواست کمک کرده و آن‌ها نیز به شما برای شکست دشمنان کمک می¬کنند، اما Code Vein باز به منظور ساده‌تر کردن بازی قدری فراتر رفته و در طول دانجن‌ها می‌توانید یک یار کمکی که توسط AI کنترل می‌شود ر افراخوانده و از او کمک بگیرید و نکته جالب درباری شخصیت‌های همراه این است که می‌توانید آن@ها را نیز شخصی سازی کرده و انتخاب کنید با چه بلادکدی ظاهر شده و با چه سبکی مبارزه کنند.


موسیقی یکی دیگر از نقاط قوت بازی Code Vein به‌حساب می‌آید و در تمامی باس‌فایت‌ها شاهد موسیقی‌های هیجان‌انگیز و حماسی هستیم. همچنین زمانی‌که نبرد‌های شما در محیط‌های بازی در شرایط حساسی قرار می‌گیرد و تعداد زیادی از دشمنان به‌سمت شما حمله‌ور می‌شوند، موسیقی نوید یک نبرد چالش‌برانگیز را می‌دهد؛ البته چالشی که به‌لطف مشکلات بازی از بین رفته است.


موسیقی حتی در زمان بازیابی خاطرات هم شما را تنها نمی‌گذارد و تیم سازنده آهنگ‌های بازی از یک موسیقی آرامش‌بخش برای این بخش استفاده کرده است و از نظر صداگذاری هم Code Vein در سطح بسیار خوبی قرار دارد و می‌توانید بازی را به‌راحتی روی دوبله انگلیسی گذاشته و از آن لذت ببرید؛ موردی‌که کمتر محصول شرقی به آن توجه می‌کند.



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر