کفشهای چینی تن تاک در ویترین صدا وسیما / حمایت از محصول خارجی در سال رونق تولید
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، مسئله اقتصاد و تولید یکی از مهمترین مسائل روز کشور در سالهای اخیر است. اهمیت این موضوع و پرداختن به آن به میزانی است که رهبر انقلاب در نام گذاری و تعین شعار سالهای اخیر، بارها بر توجه به مسائل اقتصادی تاکید فراوان داشتند.
در روزهای کنونی نیز بزرگترین چالشی که دولت و سایر بخشهای کشور را به خود معطوف کرده مسئله اقتصاد و معیشت است. توجه به تولید و کمک به صنایع تولیدی و اقتصادی یکی از مهمترین مسائل دخیل در رضایت مردم از نهادهای ذیربط اقتصادی است. صنایع و بخشهای تولیدیای که علاوه بر کمک به بهبود اقتصاد کشور ، بسیاری از مشکلات مردم به خصوص اشتغال و اقتصاد آنها را تحتالشعاع قرار میدهند ، و این به این معنا است که اگر بخشهای تولیدی داخل کشور حمایت شوند، زندگی مردم نیز رونق خواهد داشت.
یکی از بخشهای حمایتی، توجه حمایتی به صنایع و تولیدات آنها توسط رسانه ملی است. در واقع صدا و سیما میتواند با ایجاد محتوای تولیدی و تبلیغاتی نقش بسزایی در حمایت از بخش تولیدی کشور ایفا کند. معرفی برندها و تبلیغ محصولات تولید شده توسط صنایع و بخش های تولیدی داخلی علاوه بر افزایش میل مخاطبان به استفاده از اجناس تولید شده در داخل کشور، موجب افزایش گردش مالی در اقتصاد و افزایش شغل در جامعه میشود.
نقش کلیدی صدا و سیما به دلیل اعتماد آحاد جامعه به آن، موجب میشود تا این نهاد در انتخاب محصولات تبلیغی در بخشهای گوناگون تولیدی خود دقت لازم را انجام دهد چرا که اگر زمانی تبلیغات از رنگ و بوی حمایتی از تولیدات داخلی، سمت و سوی مالی بگیرد در واقع حمایت به آسیبهای عمیق به پیکره اقتصاد و تولید مبدل میشود.
اما در مواردی رسانه ملی بدون در نظر گرفتن مرجع تولید محصولات و ایرانی و یا خارجی بودن آنها و فقط به اتکا صحبت های احتمالی صاحب محصول اقدام به پخش تبلیغات در بخشهای مختلف نموده است و مردم نیز از روی اعتماد دست به خرید آن محصول زدهاند. درحالیکه نه از تولید ملی و داخلی خبری است و نه از کیفیت.
کفش ((تن تاک)) یا همان «پرفکت استپس» یکی از همان محصولات است. محصولی که از چین وارد کشور شده و با تغییر نام و تبلیغات گسترده در صدا وسیما با نام تولید ملی، سود کلانی را نصیب وارد کننده کرده است.
اصل ماجرا از این قرار است که کفشهای تن تاک، کفشهایی چینی هستند که چندی قبل به تعداد بسیار زیاد وارد کشور شدند. واردکننده این کفشها ابتدا تلاش کرد آن ا را با قیمت 50 هزار تومان در امیریه به فروش برساند، اما موفق نشد، سپس با تبلیغات تلویزیونی موفق شد تمامی کفشهای خود را با بیش از سه برابر قیمت یعنی 188 هزار تومان! بفروشد.
سؤالی که مطرح میشود این است که آیا صدا و سیما دغدغهای جز دریافت هزینه پخش تبلیغات و سود حاصل از آن دارد یا خیر؟ آیا تحقیق هرچند مختصری در خصوص محصولات تبلیغی انجام میدهد؟ آیا واقف است مردم به دلیل اعتمادی که به رسانه ملی دارند، به دلیل تبلیغات محصولات، تأیید بر کیفیت آنها دارند و برای خرید هزینهها صرف میکنند؟ به نظر میرسد صدا و سیما حتی زحمت این کارها را هم به خود نمیدهد.
چشم پوشی از وظایف ابتدایی در شناخت و انتخاب محصولات تبلیغی در صدا و سیما بزرگ ترین اهمال این نهاد در موضوع حمایت از تولیدات ملی است .
تبلیغات کرم و محصولات حلزون از دیگر مواردی است که با وجود نداشتن مجوز از وزارت بهداشت پیش از این توسط صدا و سیما تبلیغ شده بود و مردم برای داشتن و استفاده از آن محصول با اعتماد و رسانه ملی هزینه های بسیاری برای خریداری آن پرداختند.
ظاهراً کسب درآمد برای صدا و سیما مهمتر از تولید داخلی و سلامت مردم است که محصولات را بدون کوچکترین تحقیقی تبلیغ می کنند. و حالا کفش چینی (( تن تاک)) به لطف اهمال صدا و سیما در راستی آزمایی محل و نحوه تولید این محصول، در بازار داخلی ایران به هزینه گزاف به فروش می رسد و تولیدات داخلی و ملی کشور در انبارها و مغازه ها خاک می خورند .
آقایان صدا و سیما! تحقیق کنید: کارخانه کفش تن تاک کجاست؟ چرا محصولات داخلی ایران با قیمت هایی ارزان و کیفیتی بسیار مطلوب تر در مغازه ها باقی مانده، اما کفش تن تاک با واسطه تبلیغات شما به راحتی به فروش می رسد؟ بهتر نیست به حداقل وظیفه خود در امر اطلاع رسانی عمل کنید؟
انتهای پیام /
انتهای پیام/