صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴
در کنفرانس آینده تحصیلات تکمیلی سنگاپور مطرح شد

آینده تحصیلات تکمیلی در آسیا

در کنفرانس آینده تحصیلات تکمیلی سنگاپور ضمن بررسی آینده تحصیلات تکمیلی در کشورهای آسیایی عنوان شد پیشرفت فناوری که منجر به گسترش آموزش الکترونیک نیز شد کمک کرد تا کشورهای آسیایی در زمینه تحصیلات تکمیلی بسیار قوی‌تر از پیش عمل کنند.
کد خبر : 44977

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در کنفرانس «آینده تحصیلات تکمیلی سنگاپور» که هفته گذشته با همکاری دولت سنگاپور و OECD برگزار شد، درباره پیشرفت فناوری پیشرفت کشورهای آسیایی در زمینه تحصیلات تکمیلی و آینده تحصیلات تکمیلی در این قاره صحبت شد.


طبق گفته‌های معاون دبیر کل OECD در این کنفرانس تعداد دانشجویانی که در دانشگاه‌های آسیا تحصیل می‌کنند و نحوه عملکرد آنها ساختار آینده تحصیلات آکادمیک را تشکیل دهند. لازم به ذکر است تعداد بسیار زیادی از کشورها و موسسات آموزش عالی منتظر هستند تا ببینند که گسترش تحصیلات تکمیلی در آسیا چه تأثیراتی بر چشم‌انداز جهانی دارند.


چشم انداز جهانی آموزش عالی در آسیا پس از به رسمیت شناختن تغییرات سعی دارند به یک بازار جهانی پویا تبدیل شوند، بسیاری از کشورها در این شرایط چالش برانگیز سعی دارند که علاوه بر گسترش تحصیلات تکمیلی با این تغییرات گسترده همخوان باشند.


در بازار رقابت داغ بر سر تحصیلات تکمیلی کشورهای آسیایی تلاش می‌کنند همگام با سایر نقاط جهان علاوه بر تنوع بخشیدن به تعداد رشته‌ها و نحوه تدریس، بر روی نقل و انتقالات دانشجویان و دانشکده‌ها بین آسیا و غرب و اشتغال آفرینی این دانشجویان نیز کار کنند.


معاون دبیر کل OECD گفت: «با توجه به اینکه اشتغال و مهارت‌های مورد نیاز برای اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌های تحصیلات تکمیلی شده است کشورهای زیادی برای مشاوره گرفتن در مورد موضوعات مهم آموزش عالی مانند سیستم‌های آموزش عالی، ارتباط بازار کار و یادگیری و عملکرد آموزش و پرورش خود به این مرکز مراجعه می کنند.»


به اعتقاد او در جهانی که گسترش تحصیلات تکمیلی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و دولت‌هاست همواره باید سعی کرد که مردم تکنولوژی‌های نوین را به عنوان یکی از الزامات گسترش تحصیلات آکادمیک در نظر بگیرند.


در این کنفرانس همچنین وزیر آموزش و پرورش سنگاپور اعلام کرد که خدمت به نیازها و منافع ملی و اجتماعی یکی از ضروری‌ترین اهداف آموزش و پرورش این کشور است. البته ممکن است این مسئله دغدغه اصلی جوانانی که وارد دانشگاه‌ها می‌شوند نباشد، زیرا پیدا کردن یک شغل مناسب و پرورش استعداد‌های آنها دغدغه اصلی‌تری برای این جوانان است اما دانشگاهی کارآمد است که بتواند علاوه بر بهبود وجه اقتصادی بر وجه اجتماعی و منافع ملی نیز تأکید کند.


طبق اظهارات او علاوه بر افزایش تعداد افراد تحصیلکرده تکنولوژی‌های نوین نیز روز به روز در حال گسترش است، این تکنولوژی‌ها می‌توانند به کمک افراد بیایند و فرصت‌های مختلف را به آنها برای نقل و انتقالات و پیشرفت معرفی کند.


او عنوان کرد: «همچنین این تکنولوژی‌ها می‌توانند شغل‌هایی که نیاز به فکر و اندیشه دارند را بیشتر از مشاغلی که نیاز به نیروی بدنی دارند گسترش دهند. به عنوان مثال شرکت‌های مختلف امروزه می‌توانند بدون داشتن یک دفتر کاری در فضای مجازی به فعالیت بپردازند. در نتیجه من حدس می‌زنم دانشگاه‌ها نیز می‌توانند بدون کلاس درس به صورت آموزش مجازی فعالیت کنند. البته این موسسات باید به خوبی نیازهای دنیای واقعی را بشناسند و بر آن مبنا فعالیت کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر