صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

بررسی کاهش نرخ سود در جلسه امشب شورای پول و اعتبار

شورای پول و اعتبار امشب درباره کاهش نرخ سود بانکی تصمیم‌گیری می‌کند.
کد خبر : 44918

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، جلسه شورای پول و اعتبار که طی دو هفته گذشته برگزار نشده است،‌ امشب قرار است برگزار شود. محمدرضا پورابراهیمی عضو شورای پول و اعتبار این خبر را به خبرنگار آنا اعلام کرد.


شنبه هفته جاری بسته جدید اقتصادی دولت منتشر شد که حاوی تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو با نرخ سود 16 درصد بود. این بسته حکایت از آن داشت که نرخ سود بانکی قرار است کاهش یابد.


از دو هفته پیش که وزیر اقتصاد اعلام کرد کاهش نرخ سود بانکی در دستور کار جلسه شورای پول و اعتبار است تا کنون درباره این موضوع چند بار اظهار نظر مقامات دولتی منتشر شده است.


آن چه در بسته اقتصادی جدید دولت نمایان است،‌ قطعی شدن کاهش نرخ سود بانکی است،‌ چرا که در جلسه رونمایی از این بسته سه عضو شورای پول و اعتبار یعنی وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حضور داشتند. در واقع این بسته با اعلام نرخ سود 16 درصدی برای وام خودرو، با رای مثبت سه عضو شورای پول و اعتبار منتشر شد.


نرخ تورم شهریور ماه 15.1 درصد اعلام شده، در حالی که هم اکنون نرخ سود سپرده در نظام بانکی 20 درصد است. همچنین نرخ سود تسهیلات حداقل 22 درصد است و به اعتقاد دولتمردان این عدم تناسب،‌ هزینه تمام شده پول را برای بانک‌ها و هزینه تولید را برای فعالان اقتصادی بی‌دلیل افزایش داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر