دفتر نظارت فراهمآورنده زمینه مناسب برای مدیریت اثربخش در واحدهای دانشگاهی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، عزیز جوانپور ظهر امروز در مراسم افتتاح پنجمین دفتر نظارت، ارزبابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ۲ که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و با حضور برگزار شد با ابراز خرسندی از نیروهای توانمندی که این مرکز حضور دارند، اظهار کرد: «دفتر نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات در استانها یکی از مهمترین بخشهای دانشگاه آزاد اسلامی است.»
وی افزود: «یقیناً این مرکز فراهمآورنده زمینه مناسب برای مدیریت اثربخش و قابل اطمینان در واحدهای دانشگاهی است.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به مسائل و مشکلات دفتر نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه ادامه داد: «یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، این است که پروندهای که در دانشگاه تشکیل میشود از چند ناحیه از جمله حراست، بازرسی و هیئت مؤسس و ... مورد بررسی قرار میگیرد.»
جوانپور بیان کرد: «اگر تدابیری از سوی مرکز بازرسی صورت گیرد که این تکرار مکررات جمعبندی شود و تنها بازرسی جواب بخواهد، مطلوبتر خواهد بود.»
ایجاد تعامل خوب بین بازرسی، گزینش و حراست
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با اشاره به تعامل خوبی که این دانشگاه در استان با بازرسی دارد، خاطرنشان کرد: «در این دانشگاه سعی شده است تعامل خوبی بین بازرسی، گزینش و حراست ایجاد شود.»
محمود پوریوسف عنوان کرد: «میزان شکایات در استان آذربایجان غربی کاهش یافته است و با توجه به نظارت و ساختار جدیدی که در پیشگیری از شکایات صورت میگیرد، میتواند فرایند خوبی داشته باشد.»
افزایش بیش از پیش بهرهوری با دفتر نظارت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل هم با بیان اینکه در حوزه ارزیابی، نظارت دقیق مورد انتظار است، گفت: «بسیار خرسندم که رویکرد علمی و منطقی و در عین حال ارزشی بر مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی حاکم است.»
اسحاق رسولی ابراز امیدواری کرد که مرکز نظارت، ارزبابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه با قوت و دقت کار نظارت را در دست بگیرد تا موجب افزایش بیش از پیش بهرهوری و انگیزه نیروهای انسانی، بهرهوری عوامل و بهرهوری کل دانشگاه شود.
چشم بازرس باید داخل سازمان را ببیند
در ادامه رئیس جدید مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 2، با بیان اینکه هدف اصلی بازرسی پیشگیری است، اظهار کرد: «حفظ آبروی افراد از اولویتهای کاری ماست. ما امین و کمک یار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.»
محمد غفاریان به فرمایشهای مقام معظم رهبری درمورد بازرسی اشاره و تأکید کرد: «بازرسی مسئله مهمی است و بازرس باید دائم مشغول نگرش باشد. چشم بازرس باید داخل سازمان را ببیند، این ویژگی یک مدیر خوب است. مدیر خوب زیر بار پرونده خم نمیشود.»
وی ابراز امیدواری کرد در راستای فرمایشهای مقام معظم رهبری و سیاستهای راهبردی سازمان بازرسی دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در خدمت استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل باشد.
مراسم افتتاح پنجمین دفتر نظارت، ارزبابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ۲ با حضور عنایتالله ملکی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران مرکز، رؤسا و مدیران بازرسی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.
در پایان این مراسم، محمد غفاریان بهعنوان سرپرست اداره کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه دو (استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) دانشگاه آزاد اسلامی منصوب و معرفی شد.
انتهای پیام/4103/4062/
انتهای پیام/