صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

موج تغییر در راه است؛ ایران در انتظار سیل گردشگران خارجی پس از لغو تحریم‌ها

معاون رئیس‌جمهوری ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ایران خود را برای سونامی توریست‌های خارجی آماده می‌کند. به گفته او سیاست اعتدال ​​رئیس‌جمهوری حسن روحانی در کنار کاهش محدودیت صدور روادید، بازگشت گردشگران به ایران را تسهیل می‌کند.
کد خبر : 44906

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آمریکا گفت: میراث تاریخی ما جاذبه زیادی برای مردم سراسر جهان دارد و برداشتن تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا بار دیگر ایران را به مقصد مورد علاقه گردشگران تبدیل می‌کند.


وی که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، افزود: در دوران پساتحریم، گردشگری صنعتی است که بیش از هر بخش دیگری گسترش خواهد یافت.


به گفته او، ایران در حال آماده شدن برای یک سونامی از گردشگران خارجی است.


وی تصریح کرد هجوم گردشگران به خروج کشور از رکود اقتصادی کمک می‌کند و آن را برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب‌تر می‌نمایاند.


آسوشیتدپرس در ادامه در این باره نوشت: غرب بخش‌های گسترده‌ای از کشور غنی از لحاظ فرهنگی و تاریخی ایران را ندیده است و قرار است ایران بسته هزار و 300 پروژه‌ای خود را در خصوص سرمایه گذاری در این زمینه طی روزهای آینده بهره‌برداری کند. هدف از این بسته جذب سرمایه‌گذاران خارجی و گسترش صنعت گردشگری است.


براساس گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، ایران یک کشور سرشار از آثار تاریخی و فرهنگی است و از نظر گردشگری توانمندی‌های زیادی برای ارائه دارد. 19 اثر میراث فرهنگی این کشور در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) ثبت شده است.


طی دو سال گذشته حتی پیش از لغو تحریم، شمار گردشگران خارجی ایران 12 درصد افزایش یافته است. نیمی از گردشگران خارجی که از این کشور بازدید می‌کنند، مسلمانان شیعه‌اند و بقیه نیمه از اروپا، شمال آمریکا و شرق آسیا به این کشور می‌روند.


این خبرگزاری روسی گزارش کرد مقام‌های ایرانی در حال حاضر برای تسهیل اخذ روادید کشور خود می‌کوشند.


شهروندان 190 کشور می‌توانند روادید توریستی خود را هنگام ورود به تهران در فرودگاه بگیرند. این سند حق اقامت گردشگران در ایران را به مدت 30 روز می‌دهد و می‌تواند به مدت 15 روز دیگر تمدید شود.


مقام‌های ایرانی برای ارائه ویزای الکترونیکی از اوایل سال 2016 میلادی (دی‌ماه امسال) برنامه‌ریزی می‌کنند.


در سال 2014 بیش از 3 هزار و 400 آمریکایی از ایران دیدار کردند که بیش از 1 هزار و 800 نفر نسبت به سال 2013 رشد داشته است. ایران در نظر دارد تا سال 2025 سالانه 20 میلیون توریست را بپذیرد و صنعت توریسم را با افزایش 30 میلیارد دلاری همراه کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر